Teksitykset leffoihin!!
-
Teksitykset leffoihin!!
Viesti Kirjoittaja Toshinmac »
-
Re: Teksitykset leffoihin!!
Viesti Kirjoittaja maxima »
Selitäpäs nyt vähän tarkemmin mitä oikein aiot tehdä...Toshinmac kirjoitti:Mistä ihmeen maanraosta löytyy ihan normaalit ohjeet laittaa leffoihin tekstit, windowsissa se on helppoa macissa tuskaa.. Selittäkää hyvät ihmiset. Leopard on.
Eipä mulla koskaan ole ongelmia ollut. Leffatiedosto ja tekstitystiedosto samaan kansioon ja samannimisiksi (pääte ei tietenkään sama), ja VLC:llä avaa leffan niin automaagisesti on tekstitkin siinä. Jos taas haluat DVD:lle polttaa ne tekstit, niin se onnistuu esim. ffmpegX -ohjelmalla.
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »

EDIT: maxima perrhana..
-
Viesti Kirjoittaja Teemurri »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
ps. laitappa vaikka vlc playeri ja sitten samaan kansioon teksti- ja videotiedosto samallatavalla nimettynä(eri tiedostopäätteellä tietenkin) ja koitappa uudestaan.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Minä katselisin leffat mielellään Front Row:n kautta, joten kertoisitteko tästä hieman lisää?TheKraken kirjoitti:Quicktime Playerkin osaa srt-tekstit kun vaan asentaa Perian-codecpaketin
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Asenna Perian. Nimeä elokuva ja subit samannimisiksi (esim. leffa.avi ja leffa.srt) ja sijoita Elokuvat kansioon (tai tee niiden sijainnista alias sinne). Tämän jälkeen Front Row löytää ne ja näyttää tekstit. Tämä tietty sillä edellytyksellä että tekstit on oikeat ja sopii filmiinCrimson kirjoitti:Minä katselisin leffat mielellään Front Row:n kautta, joten kertoisitteko tästä hieman lisää?TheKraken kirjoitti:Quicktime Playerkin osaa srt-tekstit kun vaan asentaa Perian-codecpaketin

-
Kiitoksia vinkistä. Täytyypä jostain metsästää noita .srt-filuja.TheKraken kirjoitti:Asenna Perian. Nimeä elokuva ja subit samannimisiksi (esim. leffa.avi ja leffa.srt) ja sijoita Elokuvat kansioon (tai tee niiden sijainnista alias sinne). Tämän jälkeen Front Row löytää ne ja näyttää tekstit. Tämä tietty sillä edellytyksellä että tekstit on oikeat ja sopii filmiinCrimson kirjoitti:Minä katselisin leffat mielellään Front Row:n kautta, joten kertoisitteko tästä hieman lisää?TheKraken kirjoitti:Quicktime Playerkin osaa srt-tekstit kun vaan asentaa Perian-codecpaketin

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Voit myös etsiä konverterin jolla muuntaa esim .sub -tyyppiset .srt -tyyppiseksi. Itse käytän ihan shellipohjaista sub2srt perl -skriptiä.Crimson kirjoitti:Kiitoksia vinkistä. Täytyypä jostain metsästää noita .srt-filuja.
-
Viesti Kirjoittaja oGGo »
oGGo
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Päivitä Perian uudempaan.oGGo kirjoitti:Kun testasin tuota, niin leffa lakkas näkymästä, jos samassa kansiossa oli .srt file. Osaako joku kertoa syyn tähän? Ääni kyllä kuulu, mutta näkyy vaan mustaa.
oGGo
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Rajusti pakatut divx:t sun muut näyttävät ainakin 24":n iMacissa niin karuilta, että eihän niistä pahasti nauti. Tai siis ne ovat näyttäneet joita olen koekatsellut.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
DVD-R vie 5 kertaa enemmän tilaa ja minä en jaksa mitään sarjoja levyille poltella. Ostan ne sitten kun Anttilasta saa.Repe Ruutikallo kirjoitti:Mikä tässä tekstittelyssä muuten on perimmäinen idea? Valmiiksi suomitekstitettyjä DVD-R-koon rippauksiahan on tietyillä sivustoilla tyrkyllä sadoittain joustavaomatuntoisille.
Rajusti pakatut divx:t sun muut näyttävät ainakin 24":n iMacissa niin karuilta, että eihän niistä pahasti nauti. Tai siis ne ovat näyttäneet joita olen koekatsellut.
Vissiin olet jotain huonoja tapauksia saanut. Itsellä näyttää kyllä ihan hyvältä näytöltä kuin näytöltä. Yleensä kattelen DVD-soittimeni kautta nykyään, joka niitä tukee USB-muistilta. Se skaalaa ne 720p:ksi ja kattelen natiivilla 720p töllöllä jolla joko 42".
-
LCD:llä myös yliterävöintiä on syytä välttää eli sitä säädintä vaan rukkaamaan pienemmäksi (= pehmeämpi kuva) koska SD-materiaali yleensä onkin pehmeää joten ei yliterävöitetä jolloin pakkauksen ongelmat tulevat liian hyvin näkyviin. Itse pidän plasmassanikin terävöitystä todella pienellä. HD-materiaalilla terävyys tulee sitten matalaresoluutioplasmallanikin esille samoilla 'pehmeillä' säädöillä. Kertokaa toki muutkin näkemyksenne!TheKraken kirjoitti:DVD-R vie 5 kertaa enemmän tilaa ja minä en jaksa mitään sarjoja levyille poltella. Ostan ne sitten kun Anttilasta saa.Repe Ruutikallo kirjoitti:Mikä tässä tekstittelyssä muuten on perimmäinen idea? Valmiiksi suomitekstitettyjä DVD-R-koon rippauksiahan on tietyillä sivustoilla tyrkyllä sadoittain joustavaomatuntoisille.
Vissiin olet jotain huonoja tapauksia saanut. Itsellä näyttää kyllä ihan hyvältä näytöltä kuin näytöltä. Yleensä kattelen DVD-soittimeni kautta nykyään, joka niitä tukee USB-muistilta. Se skaalaa ne 720p:ksi ja kattelen natiivilla 720p töllöllä jolla joko 42".
DivX:stä vielä sen verran että näissä on yleensä resoluutiotakin pienennetty alkuperäisestä jotta leffat saataisiin, siedettävällä kuvanlaadulla = tarpeeksi bittivirtaa kyseiselle resoluutiolle, mahtumaan yhdelle cd:lle, hyvin tehty DVD voittaa tietysti nämä pätkät 6-0 + 5.1 äänikin useimmiten uupuu DivX:stä.
-

-
Viesti Kirjoittaja oGGo »
Mulla on 1.1 käytössä. Se taitaa olla se uusin... Kaiken lisäksi tuo ei taida olla Perianin ongelma. Ongelma ilmeisesti on Front Row:ssa. Näin ainakin Google kovasti väitti.arv kirjoitti:Päivitä Perian uudempaan.oGGo kirjoitti:Kun testasin tuota, niin leffa lakkas näkymästä, jos samassa kansiossa oli .srt file. Osaako joku kertoa syyn tähän? Ääni kyllä kuulu, mutta näkyy vaan mustaa.
oGGo
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Mikä toi pehmennys on?TheKraken kirjoitti:Niinjuu se tosiaan unohti mainita, että töllöstä minulla on pieni pehmennys päällä. Sekin tekee hyvää kyllä. Ei siis mikään kunnon blur vaan semmonen ihan pieni ja huomaamaton. Ei sitä edes muista, paitsi sitten kun säätää kakesta kuvan terävämmäksi ja ihmettelee mikä tässä on vikana
Minä katson kanssa noita divx-leffoja muistitikun kautta. Dvd soitin skaalaa noi suuremmaksi.
Millä nimellä toi pehmennys löytyy? Luultavasti telkkarista, vai sittenkin soittimesta?
Näyttää kyllä muutenkin noi dvd.ripatut leffat hyvältä telkkarissa, mutta kiinnostaa, jos saa näyttämään vielä paremmalta.
Lainemies
-
Mulla se on ihan suomeksi eli terävyys mutta sharpness voisi olla englanniksi, tätä alaspäin.Salmister kirjoitti:Mikä toi pehmennys on?TheKraken kirjoitti:Niinjuu se tosiaan unohti mainita, että töllöstä minulla on pieni pehmennys päällä. Sekin tekee hyvää kyllä. Ei siis mikään kunnon blur vaan semmonen ihan pieni ja huomaamaton. Ei sitä edes muista, paitsi sitten kun säätää kakesta kuvan terävämmäksi ja ihmettelee mikä tässä on vikana
Minä katson kanssa noita divx-leffoja muistitikun kautta. Dvd soitin skaalaa noi suuremmaksi.
Millä nimellä toi pehmennys löytyy? Luultavasti telkkarista, vai sittenkin soittimesta?
Näyttää kyllä muutenkin noi dvd.ripatut leffat hyvältä telkkarissa, mutta kiinnostaa, jos saa näyttämään vielä paremmalta.

Huom! Monessa lituskassa ei ole kaikkia säätöjä jos on kytketty DVI/HDMI:n kautta, silloin säätöä on haettava soittimesta olis se nyt tietokone tai muu laite.
-
Viesti Kirjoittaja Sentence27 »
Minulla on siis DivX toistava DVD-soitin. Avi-tiedostot siis toimivat soittimessa. Minulla on erikseen avi-tiedosto ja srt-tekstitykset. Millä ohjelmalla saisin srt:n kiinni aviin niin, että on jäljellä vain 1 tiedosto, jossa on molemmat? Tai riittääkö se vain, että poltan samalle DVD:lle samalla nimellä tekstit ja avin?
-
Riippuu siitä tukeeko sinun DVD-soittimesi .srt tai .sub tekstityksiä. Jos ei, niin joudut enkoodaamaan koko videon uudestaan ja se kestää _kauan_. Jos tukee, niin sitten vaan heität ne sinne samalle levylle saman nimisinä (leffa.avi ja leffa.sub)Sentence27 kirjoitti:Minulla on siis DivX toistava DVD-soitin. Avi-tiedostot siis toimivat soittimessa. Minulla on erikseen avi-tiedosto ja srt-tekstitykset. Millä ohjelmalla saisin srt:n kiinni aviin niin, että on jäljellä vain 1 tiedosto, jossa on molemmat? Tai riittääkö se vain, että poltan samalle DVD:lle samalla nimellä tekstit ja avin?
-

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Sentence27 »
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Tästä jossain toisessa ketjussa puhuttiinkin, että ei Leopardin kanssa toimi front rowssa ne tekstit.Crimson kirjoitti:Mulla Front Row menee pimeäksi, jos koitan pyörittää maatuska (tai .avi) -leffaa ja saman nimistä .srt-tekstitystä.
-
Viesti Kirjoittaja SwitchX »
Onko tähän tullut jo joku ratkaisu? Itsellä ei ole osunut silmään.Cathi777 kirjoitti:Tästä jossain toisessa ketjussa puhuttiinkin, että ei Leopardin kanssa toimi front rowssa ne tekstit.Crimson kirjoitti:Mulla Front Row menee pimeäksi, jos koitan pyörittää maatuska (tai .avi) -leffaa ja saman nimistä .srt-tekstitystä.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Hmm, eikä tuossa olekin uusi versio Perianista, itse olen ainakin missanut tuon? http://www.perian.org/SwitchX kirjoitti:Onko tähän tullut jo joku ratkaisu? Itsellä ei ole osunut silmään.Cathi777 kirjoitti:Tästä jossain toisessa ketjussa puhuttiinkin, että ei Leopardin kanssa toimi front rowssa ne tekstit.Crimson kirjoitti:Mulla Front Row menee pimeäksi, jos koitan pyörittää maatuska (tai .avi) -leffaa ja saman nimistä .srt-tekstitystä.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka