Eli käyn tässä nyt läpi yhtä suurinta ongelmaa mikä itsellä liittyy applen tuotteisiin.
Olen nyt ollut noin 2-3v Itunesin käyttäjä pc puolella ja nyt sitten jatkoa pitäisi tulla macillä. Pc:llä iTunes on 4 kertaa hukannut totaalisesti kaikki polut biiseihin ja olen joutunut lisäämään kaikki uudelleen.
Kaikki käsin lisätyt sekä itunes music kansiossa olevat biisit ovat hukassa ja mitään muuta ratkaisua en ole löytänyt kuin poistaa vanhat linkit ja lisätä biisit uudestaan. Itunes folder kansio on muuttunut itsestään (C:asemalle) ja vaikka vaihdat sen missä biisit ovat (tässä tapauksessa ulkoinen kiintolevy) siitä huolimatta näitä kaikkia ei itunes löydä. Ja Kaikki käsin lisätyt on (erillinen mp3 kansio ulkoisella) lopullisesti hukassa. Ongelma on todella kiusallinen jos biisejä on paljon (itsellä noin 150gigaa). Johtuuko ongelma iTunes Pc yhdistelmästä vai onko tätä kyseistä ongelmaa myös macillä. Uskallanko lähteä muuttamaan itunes music folderia ulkoiselle macillä ja uskoa siihen että se pitää linkit kunnossa? Käsin lisättyihin en tiedä voiko niitä mitenkään pelastaa jos itunes hukkaa ne? Tarkoitus olisi ulkoiselle verkkoasemalle saada nuo biisit joita iTunes soittaisi. Ajatuksia?
Toivottavasti kirjoituksesta ymmärtää jotain. iTunes on loistava jukeboksi pieniä puutteita lukuunottamatta mutta tämä ongelma aiheuttaa harmaita hiuksia ja sydämmen tykytyksiä.
iTunes hukkaa polut.
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes hukkaa polut.
Viesti Kirjoittaja Markusk »
-
Re: iTunes hukkaa polut.
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei ole ikinä hukannut iTunes polkuaan (ei pc:lläkään) enkä ole koskaan edes aiemmin moisesta kuullut. Eli siitä vaan, sanon minä.
Mutta en nyt ihan tajua mitä tarkoitat noilla "käsin lisätyillä"? Kaikkihan ne sinne enemmän tai vähemmän käsin laitetaan.
Mutta en nyt ihan tajua mitä tarkoitat noilla "käsin lisätyillä"? Kaikkihan ne sinne enemmän tai vähemmän käsin laitetaan.
-
Viesti Kirjoittaja Markusk »
Joo. Eli tarkotan tolla käsin lisäämisellä sitä että ku itunesiin määritellään se itunes music hakemisto.. minne tulee itunesin rippaamat cd + store ostot, mul on ollu lisäks erillinen mp3 kansio mistä oon lisänny levyt myös itunesiin. Mut tässä tuon eka postauksen aikana tajusin varmaan jotain oleellista. Vistaan lykätty esim usb tikku muuttaa ulkosen kovon asema tunnuksen (ennen G --> F) ja sitte on kaikki polut hukassa. V**** miten tyhmä mä oon ollu. Varmaan tuon tunnuksen muutoksella kaikki ois ollu hellää ja hyvää. Eli jälleen kerran käyttäjän oma moka.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »

Suosittelen muuten macciin siirtyessä lämpimästi, että annat iTunesin kopsata kaikki musat sinne omaan kansioonsa. Helpottuu elämä kummasti, kun ei itse tarvitse murehtia siitä missä ne biisit maleksivat.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Puhuit aloitusviestissä, että myöhemmin sitten Macilla. Jos et tiedä vielä kuinka maccien levyt toimivat niin tässä lyhyesti:Markusk kirjoitti: (ennen G --> F)
Levyt ja asemat eivät käytä macissa kirjaintunnuksia, vaan omia nimiä. Tämä poistaa kyseisen ongelman, jonka johdosta käsittääkseni ongelmasi on syntynyt. Eli jos sulla on ulkoinen levy jossa musat, voit nimetä sen vaikka "Musalevy" ja se näkyy aina tuolla nimellä.
Jos tiesit, niin eipä tässä mennyt kenenkään aikaa hirveästi hukkaan.
---
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka