Mä en ymmärrä että miksi iTunes poistaa ruksin lähes kaikista biiseistä joita mun musiikkikirjastossa on jos yritän laittaa biisejä bilelistaan,(miksi lähes kaikista eikä ihan kaikista)
2500 ruksia ruksittavana taas pelkästään siksi että mun mielestä olisi kiva käyttää sellaista toimintoa että kesken jonkun biisin voisin etukäteen valita seuraavaksi soitettavan kappaleen. Mä en ymmärrä tuota logiikkaa, miksi sitä ei voisi tehdä ilman mitään v...n bilelistaa? Olen siis yrittänyt siirtää koko kirjaston bilelistaan että homma toimisi mutta kaikkea muuta... kirjasto menee sekaisin ja bilelistaan siirtyy vain jotain kappaleita.
iTunes logiikka vastaan mun logiikka
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes logiikka vastaan mun logiikka
Viesti Kirjoittaja Teemunomena »
-
Re: iTunes logiikka vastaan mun logiikka
Viesti Kirjoittaja wanders »
En ihan kaikkea hahmottanut mutta yritän vastata osaltani:
Bilelistaan on turha yrittää viedä koko kirjastoaan. Sen sijaan Bilelistan Lähde-kohdassa voit valita joko jonkun olemassaolevan soittolistasi tai koko kirjaston, jolloin kaikki biisisi tulevat kiertämään jollain aikavälillä bilelistan läpi. Voit laittaa max. 100 kappaletta näkyviin ja sitten raahailla niitä haluamaasi järjestykseen. Kappaleen päällä voit myös klikata kontekstivalikosta Toista seuraavana Bilelistassa, jolloin saat ohitettua kaikki listassa olevat biisit.
Itsekö poistelet niitä rukseja kappaleista vai miten ne poistuvat?
Bilelistaan on turha yrittää viedä koko kirjastoaan. Sen sijaan Bilelistan Lähde-kohdassa voit valita joko jonkun olemassaolevan soittolistasi tai koko kirjaston, jolloin kaikki biisisi tulevat kiertämään jollain aikavälillä bilelistan läpi. Voit laittaa max. 100 kappaletta näkyviin ja sitten raahailla niitä haluamaasi järjestykseen. Kappaleen päällä voit myös klikata kontekstivalikosta Toista seuraavana Bilelistassa, jolloin saat ohitettua kaikki listassa olevat biisit.
Itsekö poistelet niitä rukseja kappaleista vai miten ne poistuvat?
---
-
En mä koske niihin rukseihin, ohjelma niitä sieltä poistaa jollain itselleni käsittämättömällä logiikalla, ja isolla kädellä, nyt arviolta 80-90% musiikista pitää ruksia uudelleen.
Mä en vain pysty ymmärtämään että miksi ihmeessä mä en pysty valitsemaan seuraavaksi soitettavaa biisiä etukäteen, luulisi olevan teknisesti mahdollista mutta kun ei niin ei.
Mä en vain pysty ymmärtämään että miksi ihmeessä mä en pysty valitsemaan seuraavaksi soitettavaa biisiä etukäteen, luulisi olevan teknisesti mahdollista mutta kun ei niin ei.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Eikö wanders sen sulle kertonut tuossa yllä?Teemunomena kirjoitti:En mä koske niihin rukseihin, ohjelma niitä sieltä poistaa jollain itselleni käsittämättömällä logiikalla, ja isolla kädellä, nyt arviolta 80-90% musiikista pitää ruksia uudelleen.
-
jos vastasi en mä (idiootti) ainakaan tajunnut. Jos mulla on noin miljoona lempikappaletta en , mä voi valita niistä sataa johonkin päivänkakkaran bilelistaan, kysymys kuuluukin että eikö oikeasti iTunesilla voi järkevästi etukäteen valita seuraavksi soitettavaa kappaletta jos kirjastossa on yli 100 biisiä? (mulla on noin 1000cd:tä, keskimäärin 10 biisiä per levy eli 100000 kappaletta) mä en haluaisi tehdä niistä mitään suosikki listaa kun kaikki niistä on mun suosikkeja.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Onko se sitten tarpeellista laittaa soitettavien listaan yli 100 kappaletta? Muutama albumillinen soi jo sen muutaman tunnin. En minä ainakaan suunnittele tulevaa musiikinkuunteluani yhtä tai kahta levyä pidemmälle.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Tee yksi uusi soittolista johon raahaat ensin yhden biisin ja laitat sen soimaan. Sitten selaat kirjastoasi ja raahaat seuraavaksi soimaan haluamasi biisin äsken tekemääsi soittolistaan, jne.Teemunomena kirjoitti:jos vastasi en mä (idiootti) ainakaan tajunnut. Jos mulla on noin miljoona lempikappaletta en , mä voi valita niistä sataa johonkin päivänkakkaran bilelistaan, kysymys kuuluukin että eikö oikeasti iTunesilla voi järkevästi etukäteen valita seuraavksi soitettavaa kappaletta jos kirjastossa on yli 100 biisiä? (mulla on noin 1000cd:tä, keskimäärin 10 biisiä per levy eli 100000 kappaletta) mä en haluaisi tehdä niistä mitään suosikki listaa kun kaikki niistä on mun suosikkeja.
-
Viesti Kirjoittaja daBowmore »
Jep, vähän näin mäkin oon ongelman ratkaissut. Hassua sinänsä, että jopa iPodia käyttäessä homma onmatteus/2 kirjoitti:Tee yksi uusi soittolista johon raahaat ensin yhden biisin ja laitat sen soimaan. Sitten selaat kirjastoasi ja raahaat seuraavaksi soimaan haluamasi biisin äsken tekemääsi soittolistaan, jne.Teemunomena kirjoitti:jos vastasi en mä (idiootti) ainakaan tajunnut. Jos mulla on noin miljoona lempikappaletta en , mä voi valita niistä sataa johonkin päivänkakkaran bilelistaan, kysymys kuuluukin että eikö oikeasti iTunesilla voi järkevästi etukäteen valita seuraavksi soitettavaa kappaletta jos kirjastossa on yli 100 biisiä? (mulla on noin 1000cd:tä, keskimäärin 10 biisiä per levy eli 100000 kappaletta) mä en haluaisi tehdä niistä mitään suosikki listaa kun kaikki niistä on mun suosikkeja.
hieman helpompaa kuin iTunesissa, kunhan saa luotua ja valittua soimaan ekan "On-the-go" -soittolistan. Historian hämärässä homma onnistui Winampilla helposti valitsemalla "Enqueue as default action". Tuossa matteuksen ehdottamassa menetelmässä (jota siis itsekin käytän) on mun mielestä pari ongelmaa
- Ensimmäisen biisin soimaan saaminen käsittämättömän raskasta verrattuna operaation todelliseen hankaluuteen (vrt. biisin tuplaklikkaaminen)
- En tykkäisi raahailla biisejä soittolistaan (hiirikammo)
- En tykkäisi lisäillä biisejä soittolistaan kontekstivalikon kautta (hiirikammo 2)
- En tykkää jatkuvasti syntyvistä "temp" -listoista
- Opetappa tuo tai edes party shuffle nousuhumalaiselle windows-vieraalle ("enqueue" -asetus toimi hyvänä lapsenvahtina iTunesin kanssa hermoja raastaville känni-DJ:lle).
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Jospa pistät sen Bilelistan näyttämään 0 seuraavaa kappaletta, laitat sen lähteeksi koko musiikkikirjaston ja heität aina haluamasi biisit joko suoraan bilelistaan tai käytät sitä kontekstivalikon komentoa, jonka vinkkasin aikaisemmin.
Yhteen aikaan bilelista ei toiminut, jos sen tulevien biisien määrä on nolla, mutta käsittääkseni nyt taas toimii.
Jos et heitä sinne biisejä, lista arpoo sulle seuraavan biisin siitä soittolistasta, joka on lähteenä. Jos koko kirjasto on lähteenä, se arpoo kaikista suosikkibiiseistäsi.
Yhteen aikaan bilelista ei toiminut, jos sen tulevien biisien määrä on nolla, mutta käsittääkseni nyt taas toimii.
Jos et heitä sinne biisejä, lista arpoo sulle seuraavan biisin siitä soittolistasta, joka on lähteenä. Jos koko kirjasto on lähteenä, se arpoo kaikista suosikkibiiseistäsi.
---
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tämä on hyvä taktiikka. Kannattaa vielä tuplaklikata se soittolista omaksi ikkunakseen, jolloin kappaleiden raahaus sinne on helpompaa myös nousuhumalassa. Myös soivan ja seuraavien kappaleiden tarkistaminen on helpompaa, kuin hiirellä sihtailu sivupalkissa tai Komento-L. Eikä itse musiikkikirjasto katoa silmistä.matteus/2 kirjoitti:Tee yksi uusi soittolista johon raahaat ensin yhden biisin ja laitat sen soimaan. Sitten selaat kirjastoasi ja raahaat seuraavaksi soimaan haluamasi biisin äsken tekemääsi soittolistaan, jne.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja iTunesin ei pitäisi poistaa rukseja itekseen. Eli joko sinun softassasi on nyt jotain pahasti vialla tai sitten kyseessä klassinen evo-tapaus 

11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka