Lainaanpa ensin omaa tekstiäni:
woodyho kirjoitti:
Ostin viime viikolla Eyetv DTT stickin ja hyvin rupesi toimimaan sekä iBookissa G4 ja MacBookissa (molemmissa 10.4.11). Iloa kesti vain muutaman päivän ja yllättäen kesken katselun katosivat kaikki signaalit, sekä strength että quality signaalit pysyy pyöreässä nollassa, vaikka mitä tekisi. On kokeiltu huushollin kaikki nurkatkin ja ulkona oltu kadonnutta signaalia etsimässä ja isommalla tv-antennilla, buutattu koneita ja korjattu oikeuksia, plistit poistettu. Omat konstit alkaa nyt olla vähissä, onko kellään ehdotuksia, että mitä kannattaisi vielä omatoimisesti yrittää. Jotenkin tuo vaikuttaa, että tikussa olisi vikaa...
Laitoin jo Elgatolle postia, mutta vastaavat (jos vastaavat) kai vasta arkipäivinä.
Onko kellään tietoa firman takuukäytännöistä?
Niin, softana eyetv3.
Jatkoa tarinaan:
Sain Elgatolta hyvää ja asiallista palvelua ja uuden tikun aikanaan. Laitoin sen kiinni iBookiin ja antennin tökkäsin magneetilla kiinni metalliseen pöytälamppuun (kuten muuten edellisellä kerrallakin). Menin vähän siirtelemään antennia ja tunsin pienen sähköiskun ja samalla tikku lakkasi toimimasta.
Ilmeisesti siis molemmilla kerroilla tikku on saanut antennin kautta sähkötällin. Mutta kuten olen eri ketjuista lukenut, niin yleinen käytäntö on, että antenni paremman signaalin saamiseksi laitetaan kiinni lämpöpatteriin tms. metalliseen. Sanokaapa enemmän sähkötietoutta omaavat, voisiko tikkujen rikkoutumiseen vaikuttaa se, että tämän huoneen pistorasiat on maadottamattomia (vanha talo)? Muuta selitystä ilmiölle en itse ole keksinyt, paitsi ehkä käyttäjän liika sähköisyys
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
Eilen sain kolmannen tikun Elgatolta ja vielä toimii, mutta varotoimenpiteinä en ole käyttänyt magneettia antennissa ja katsellut tv:tä vain akkuvirralla...huoh.
Onko muilla vastaavia kokemuksia tai jotain järjellistä selitystä tapahtuneelle?
Olis kiva tietää, missä vika, sillä tuskinpa Elgato loputtomiin lähettelee minulle uusia tikkuja.