Olen uusi Macin omistaja ja opettelemassa tätä ihmeellistä maailmaa joka on täynnä salaisuuksia ja kummallisia termejä...ärsyttävin ongelmani tällä hetkellä on, kun en saa maililla sähköpostia lähtemään millään.
Mulla on Soneran sähköpostilaatikko ja sekä saapuva että lähtevä palvelin on samannimisiä. Outoa on se että saan ladattua sähköpostit mailiin tuolta palvelimelta ihan ok, mutta kun kirjoitan viestin maililla niin en saa sitä lähtemään millään. Lähtevä palvelin on ihan oikein asetuksissa. Olen koittanut lukea vaikka mitä ohjeita, mutta missään ei ole niin selkeää tai yksinkertaista ohjetta että sainin homman toimimaan. Mitä ihmettä mun pitää tehdä?
Ongelmia sähköpostin lähettämisessä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelmia sähköpostin lähettämisessä
Viesti Kirjoittaja seppt-23 »
-
Re: Ongelmia sähköpostin lähettämisessä
Viesti Kirjoittaja Jari-eripari »
Lähetäthän varmasti Soneran tunnuksella postisi etkä esim. .mac-tunnuksella?
Mites onko palomuuri päällä??
-
Viesti Kirjoittaja Jari-eripari »
Lähetäthän varmasti Soneran tunnuksella postisi etkä esim. .mac-tunnuksella?
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Tervetuloa foorumille ja Mac-maailmaan. Minkä virheilmoituksen Mail antaa viestiä lähettäessä? Onko sinulla käytössä SSL? Soneran lähtevän postin palvelin tukee SSL-salausta ja SMTP-kirjautumista portissa 465. Jos sinulla on se päällä eikä sen tarvitse olla, niin kokeile poistaa se.
Jos et käytä SSL-salausta, niin varmista että portti on 25.
Jos et käytä SSL-salausta, niin varmista että portti on 25.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Soneran sähköpostissahan on ollut ongelmia Ruotsista paluun jälkeen. Kokeile pelittääkö meilis webmailin kautta http://webmail.inet.fi ja jos ongelmat Mailissa jatkuu vielä päivän pari, soittele Soneran Tekniseen aspaan 0206 19101. Ei tarvi välttämättä sanoa että sulla on Mac, säikähtävät vaan suottaseppt-23 kirjoitti:Olen uusi Macin omistaja ja opettelemassa tätä ihmeellistä maailmaa joka on täynnä salaisuuksia ja kummallisia termejä...ärsyttävin ongelmani tällä hetkellä on, kun en saa maililla sähköpostia lähtemään millään.
Mulla on Soneran sähköpostilaatikko ja sekä saapuva että lähtevä palvelin on samannimisiä. Outoa on se että saan ladattua sähköpostit mailiin tuolta palvelimelta ihan ok, mutta kun kirjoitan viestin maililla niin en saa sitä lähtemään millään. Lähtevä palvelin on ihan oikein asetuksissa. Olen koittanut lukea vaikka mitä ohjeita, mutta missään ei ole niin selkeää tai yksinkertaista ohjetta että sainin homman toimimaan. Mitä ihmettä mun pitää tehdä?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Soneran lähteville on kaksi mahdollisuutta ja molempien pitäisi toimia nykyisin. mail.inet.fi portissa 25 kuitenkin vain Soneran omasta verkosta.

-
Jari-eripari kirjoitti:Lähetäthän varmasti Soneran tunnuksella postisi etkä esim. .mac-tunnuksella?
Mistä sen tietää että on varmasti Soneran tunnuksilla tai .mac tunnuksella?
Palomuuriasia on mulle vielä avautumatta, eli en tiedä onko tässä koneessa sellainen jo valmiina vai pitääkö se ladata jostain...en ole ladannut vielä mitään itse, vaan koneessa on ainoastaan ne ohjelmat, jotka tuli ostaessa. Eli en tiedä onko palomuuri päällä....mistä sen voisin tarkastaa?
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Avaa Omenavalikosta Järjestelmäasetukset ja sieltä ylimmältä riviltä kohta Turvallisuus ja sieltä välilehti Palomuuri.seppt-23 kirjoitti:Palomuuriasia on mulle vielä avautumatta, eli en tiedä onko tässä koneessa sellainen jo valmiina vai pitääkö se ladata jostain...en ole ladannut vielä mitään itse, vaan koneessa on ainoastaan ne ohjelmat, jotka tuli ostaessa. Eli en tiedä onko palomuuri päällä....mistä sen voisin tarkastaa?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Soneran lähtevän postin palvelin on jotain mail.inet.fi ja .mac smtp.mac.com.seppt-23 kirjoitti:Mistä sen tietää että on varmasti Soneran tunnuksilla tai .mac tunnuksella?
Jos olet kerran Soneran verkossa, lähtevän postin palvelin pitää olla Soneran.
-
Kiitos kaikille kovasti avusta ja ohjeista. En käsitä, miten sain sen sähköpostin toimimaan, sillä kun olin määritellyt lähtevän postin palvelimen oikeilla nimillä, ei viestit lähteneet, mutta kun valitsin lähtevän palvelimen kohdalle ei mitään-vaihtoehdon, niin postit alkoi lähtemään huminalla...?! Ihmeellistä tämä tekniikka, siinä on pieni ihminen aivan ymmällään sen edessä.
No, pääasia että toimii.
No, pääasia että toimii.
-
Ei tää oo totta. Nyt kun sain viestit lähtemään, en enää saa Soneran laatikosta niitä latautumaan koneelle, vaikka olen koittanut nuo kaikki konstit...hermot menee. Ne tuli mulle jo ihan ok, mutta nyt on joku taas pielessä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka