Hermo palaa kun pitäisi tehdä töitä NeoOfficella ja se idiootti kone kuvittelee olevansa fiksumpi kuin minä kun se arvailee koko ajan etukäteen mitä minä aion kirjoittaa. Tämän äärimmäisen ärsyttävän typeryyden saa varmaan pois jostain ruksista? Ei vaan osu silmiin, asetuksia on aivan liikaa. Minun mielestä minun ei edes kuuluisi tietää käyttämieni laitteiden asetuksista yhtään mitään, niiden pitää olla kohdallaan heti. Eihän minun autoa ajaessanikaan tarvitse käydä säätämässä sytytysennakkoa, vilkun vilkkumisnopeutta tai muuta vastaavaa.
Siis mistä kaikenlaiset typeryydet saa kytkettyä pois? (En tarkoita tällä sitä että minut suljetaan ulos tästä foorumista, vaikka olenkin ehkä vähän typerä, kun en ole yhtä fiksu nörtti kuin ne jotka keksivät kaikkea tarpeetonta "hienoa" ohjelmiin.)
Neo Officen asetukset
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Neo Officen asetukset
Viesti Kirjoittaja Tron »
-
Re: Neo Officen asetukset
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Ehkä ajan autolla liian vähän, mutta ainakin tähän asti olen ollut tyytyväinen, että penkkiä ja peilejä voi säätää.Tron kirjoitti:Minun mielestä minun ei edes kuuluisi tietää käyttämieni laitteiden asetuksista yhtään mitään, niiden pitää olla kohdallaan heti. Eihän minun autoa ajaessanikaan tarvitse käydä säätämässä sytytysennakkoa, vilkun vilkkumisnopeutta tai muuta vastaavaa.
Ilmeisesti tarkoitit sanojen täydennystä, joka löytyy valikosta kohdasta Työkalut->Automaattinen korjaus...->Sanan täydennys.
-
Autossa on hyvä käyttöliittymä - varsinkin niissä vanhoissa autoissa joita ei ole saastutettu tietotekniikalla. Jos haluat säätää vaikka sisäpeiliä, niin tartut siihen ja käännät. Jos auto olisi kuin tietokone, niin pitäisi etsiä joku valikko ja sieltä kohta ”säädä peiliä”. Ja sitten plus ja miinus napeilla peiliä säädettäisiin.jomppa kirjoitti: Ehkä ajan autolla liian vähän, mutta ainakin tähän asti olen ollut tyytyväinen, että penkkiä ja peilejä voi säätää.
Kiitos. Jostain syystä juutuin NeoOffice-ikkunan omaan työkaluvalikkoon enkä noteerannut yläpalkkia. Siis pääni on aivan liikaa Windowsin saastuttama.jomppa kirjoitti: Ilmeisesti tarkoitit sanojen täydennystä, joka löytyy valikosta kohdasta Työkalut->Automaattinen korjaus...->Sanan täydennys.
Tuo automaattitäydennys näyttää käyttävän niitä sanoja joita on itse syöttänyt eikä sanakirjaa. Arghh.... Siis se muistaa myös kaikki väärin syötetyt sanat.... ja on myös jonkinmoinen tietoturvariski kun sanaston tyhjennyksen jälkeen siippa voi käydä katsomassa mitä naisten nimiä ja hempeitä sanoja sanastosta löytyy.

-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Käytä hyvä mies TeXturia, jos Neolla ajo on vaikeaa. Siinä on vähemmän sytytysennakkoa ja vilkkuja. Toisaalta, NeoOfficen ohjeet – valitettavasti vain englanninkieliset – auttavat usein kuivalle maalle.Tron kirjoitti:Hermo palaa kun pitäisi tehdä töitä NeoOfficella ja se idiootti kone kuvittelee olevansa fiksumpi kuin minä kun se arvailee koko ajan etukäteen mitä minä aion kirjoittaa. Tämän äärimmäisen ärsyttävän typeryyden saa varmaan pois jostain ruksista? Ei vaan osu silmiin, asetuksia on aivan liikaa. Minun mielestä minun ei edes kuuluisi tietää käyttämieni laitteiden asetuksista yhtään mitään, niiden pitää olla kohdallaan heti. Eihän minun autoa ajaessanikaan tarvitse käydä säätämässä sytytysennakkoa, vilkun vilkkumisnopeutta tai muuta vastaavaa.
-
Teksturilla en voi tehdä PDF-dokuknetteja. Tai voin jos ensin kirjoitan teksturilla ja sitten leikkaan ja liimaan NeoOfficeen.Juhani L kirjoitti: Käytä hyvä mies TeXturia, jos Neolla ajo on vaikeaa. Siinä on vähemmän sytytysennakkoa ja vilkkuja. Toisaalta, NeoOfficen ohjeet – valitettavasti vain englanninkieliset – auttavat usein kuivalle maalle.
Ymmärsit perusasetelman väärin. Kun pää on täynnä jotain sellaista asiaa jonka joutuu valuttamaan päästä käsivarsia ja sormenpäitä pitkin näppiksen kautta koneen muistiin, niin keskittymistä häiritsee, jos joutuu kiinnittämään edes sekunninkin huomiota siihen työkaluun jota käyttää. Jos rupean plaraamaan jotain käyttöohjetta tai koneen asetuksia kesken työn, niin sitten sen työn saakin unohtaa vähäksi aikaa, kun pieneen apinankallooni ei mahdu kuin yksi asia kerrallaan.
Tuo ärsyttävä automaattitäydennys katkaisi punaisen langan siitä mitä tein, ja vihapäissäni en osannut enää keskittyä riittävällä tarmolla NoeOfficen asetuksiin, vaan luovutin enneaikaisesti, ja vihapäissäni purin kiukkuani tälle palstalle, kun vaimoonkaan ei voi purkaa, kun se lähti jo kauan sitten.
Automaattitäydennys ja moni muu oletusarvoinen typeryys on nyt pois. (Samoin vaimo.)
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
PDF-tiedoston saat TeXturista valitsemalla tulosta-valikosta PDF > Tallenna PDF...Tron kirjoitti:Teksturilla en voi tehdä PDF-dokuknetteja. Tai voin jos ensin kirjoitan teksturilla ja sitten leikkaan ja liimaan NeoOfficeen.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Ja vielä yleisemmin: miltei kaikista ohjelmista, joista voi tulostaa, voi tulostaa samalla tavalla PDF-tiedoston.Maza kirjoitti:PDF-tiedoston saat TeXturista valitsemalla tulosta-valikosta PDF > Tallenna PDF...Tron kirjoitti:Teksturilla en voi tehdä PDF-dokuknetteja. Tai voin jos ensin kirjoitan teksturilla ja sitten leikkaan ja liimaan NeoOfficeen.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Ilmeisesti kysyjän kannattaisi tutustua Applen switch101 ja mac101-sivustoihin - voisi nimittäin moni (kuvitteellinen) ongelma ratketa sillä.
Kieltämättä Windows-käyttäjän on aluksi vaikea löytää tuota ylärivin valikkoa ja ohjelman toiminnallisuus rajoittuu käytännössä muun käyttöliittymän varaan. Ongelmaa lisää se seikka, että windows-ohjelmat pyrkivät nykyään piilottamaan valikon (ilmeisesti valittu "jokaisella ikkunalla oma valikkorivi" ei ollutkaan niin hyvä).
Kieltämättä Windows-käyttäjän on aluksi vaikea löytää tuota ylärivin valikkoa ja ohjelman toiminnallisuus rajoittuu käytännössä muun käyttöliittymän varaan. Ongelmaa lisää se seikka, että windows-ohjelmat pyrkivät nykyään piilottamaan valikon (ilmeisesti valittu "jokaisella ikkunalla oma valikkorivi" ei ollutkaan niin hyvä).
-
Viesti Kirjoittaja Reiska12 »
Oikeusministeriön julkaisemista suomenkielisistä OpenOffice-oppaista saa avun pitkälti myös NeoOfficen käyttöön.
http://fi.openoffice.org/dokumentaatio.html
-
Munaukseni taso senkun syvenee.....Maza kirjoitti:PDF-tiedoston saat TeXturista valitsemalla tulosta-valikosta PDF > Tallenna PDF...Tron kirjoitti:Teksturilla en voi tehdä PDF-dokuknetteja. Tai voin jos ensin kirjoitan teksturilla ja sitten leikkaan ja liimaan NeoOfficeen.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
<sarkasmi>Reiska12 kirjoitti:Oikeusministeriön julkaisemista suomenkielisistä OpenOffice-oppaista saa avun pitkälti myös NeoOfficen käyttöön.
Kiitos mutta ei kiitos. Jos jokin tavalliselle ihmiselle tarkoitettu laite tai ohjelma vaatii käyttöohjeen lukemista, niin se on väärin tehty.
</sarkasmi>
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka