12 tuuman powerbookkini pimeni kesken dvd:n katsomisen. minkään painaminen ei auttanut (en edes tiennyt oikein mitä olisin painellut, mutta anyway). sitten yritin sammuttaa konetta, mutta ei meinannut sammua. lopulta sammui. nyt ei mikään toimi, eli ei lähde päälle ollenkaan. mikäköhän on vikana? olen ihan käsi koneiden kanssa (tyttökin vielä juu). onko kaikki mennyttä? mikä olisi edullinen paikka, jossa huoltaa kone ja saada rakkaat valokuvat talteen (tyhmäidiootti olen kun en ole niitä kaikkia kopioinut mihinkään). PLIIS AUTTAKAA ASAP!!!
Tervetuloa foorumille vaikkain huonoissa merkeissä. Koitas käynnistää shift nappi pohjassa, päästä nappi ylös kun ompun alla näkyy pyörivä ratas. Käynnistyikö safeboottiin eli turvalliseen käynnistykseen. Jos käynnistyi niin koita perään normaalia käynnistystä.
koitin käynnistää shift pohjassa. ja sitten vielä ihan muuten. mikä ihmeen omppu ja ratas siis häh? eli siis omppunäppäimen alla joku ratas? en kyllä näe mitään...(blondi). ja ei mitään kyllä tapahtunut. kone hurisee..en tiedä miks. olisko dvd-asema vai sitten tuuletin? kiitos kuitenkin neuvosta. mutta en kyllä saanut mitään tapahtumaan:(
Hei
Koita käynnistää kone hiiren nappi pohjassa jolloin koneen pitäisi sylkäistä dvd ulos. Sen jälkeen käynnistät koneen uudelleen. Itselläni kävi joskus iMacin kanssa näin, että kone yritti jostain syystä käynnistää järjestelää dvd:ltä. DVD:n poiston jälkeen homma pelasi taas normaalisti. Toivottavasti sinullakin
Se ratas pitäisi tulla hyrräämään siihen näytölle. Alussahan tulee harmaa näyttö ja siinä tumman harmaa omena ja kun sen omenan alle tulee pyörivä ratas niin voit nostaa sen shift eli nuoli ylös napin (vasemmalla)
Dvd levy tulee ulos kun pidät koneen käynnistyessä eject nappia pitkään pohjassa (oikealla ylhäällä oleva nappi)
Kun kone käynnistyy kuuluuko käynnistysääni?
OI IHANAA!!! Kone siis hurisi eikä mikään auttanut. Laitoin jo toivoni menettäneenä läpän kiinni ja ajattelin, että tyhjentäköön virtansakin, niin kokeilen sitten aamulla uusiksi. Kone oli ihan kuuma. Kävin muualla ja kun tulin takaisin oli kone sammunut (jee). Ja kun kokeilin hiirennappi pohjassa avata koneen, niin se lähtikin aukeamaan ja dvd tuli ulos!!!!!! IHANAAAAAAAA! MUN KONE TOIMII ELI VIKA OLI VAIN DVD:N JUMITTAMISESSA.
KIITOS PALJON AVUSTA KAIKILLE VASTANNEILLE. OLETTE IHKUJA!!!! Sorry, oli pakko huutaa!