Kovia kokenut macbook ei käynnisty.
Kone jää käynnistyksessä heti harmaaseen ruutuun ja näyttö värisee hieman. Kovalevystä ei kuulu hurinaa, mutta pientä rutinaa kuitenkin. T pohjaan ja kone lähtee 10 sek jälkeen Target modeen, mutta toinen mac ei löydä konetta.
Muisti rikki/irti?
Kovalevy rikki?
Emo rikki?
Pikaisia vinkkejä kaivataan, pliis.
MacBook ei käynnisty
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook ei käynnisty
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Re: MacBook ei käynnisty
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Minä veikkaisin kovalevyä, joka on sellaisessa jumissa, että OS X ei osaa päättää onko siellä levyä vai ei. Olen itse pari kertaa törmännyt vastaavaan levyyn, jonka suhteen kone ei vaan osaa tehdä mitään paitsi ruksutella.
En silti sano varmaksi etteikö voisi joku noista muistakin olla.
-
Olisko perstuntumaa saisko tiedostot talteen tuolta jotenkin.? Kovalevy irti ja ulkoiseen 2,5" FW koteloon.?TheKraken kirjoitti:Minä veikkaisin kovalevyä, joka on sellaisessa jumissa, että OS X ei osaa päättää onko siellä levyä vai ei. Olen itse pari kertaa törmännyt vastaavaan levyyn, jonka suhteen kone ei vaan osaa tehdä mitään paitsi ruksutella.
http://support.apple.com/kb/TS1365?viewlocale=fi_FI
Täältä on kokeiltu kaikki.
-
Jos on vastaavia tapauksia, kuin mitä omalle kohdalle osunut, niin tuurilla voi jotain saada kaavittua, tai sitten ei. Minulla tuossa nytkin laatikossa yksi levy, jota kyllä välillä pystyy lukemaan, mutta välillä ei.
-
Saakohan tuosta macbookista repiä kovalevyn irti takuun raukeamatta?TheKraken kirjoitti:Jos on vastaavia tapauksia, kuin mitä omalle kohdalle osunut, niin tuurilla voi jotain saada kaavittua, tai sitten ei. Minulla tuossa nytkin laatikossa yksi levy, jota kyllä välillä pystyy lukemaan, mutta välillä ei.
-
Saa kyl. Siellä on ihan vain luukku pohjassa ja Applen sivuilla on tarkat ohjeet vaihtoon. Löytyy myös siitä manuaalista joka tuli mukana. Pari ruuvia auki ja se on siinä.NeliX4 kirjoitti:Saakohan tuosta macbookista repiä kovalevyn irti takuun raukeamatta?TheKraken kirjoitti:Jos on vastaavia tapauksia, kuin mitä omalle kohdalle osunut, niin tuurilla voi jotain saada kaavittua, tai sitten ei. Minulla tuossa nytkin laatikossa yksi levy, jota kyllä välillä pystyy lukemaan, mutta välillä ei.
-
OK. Tarvii käydä koklaamassa toisella umpiolla.TheKraken kirjoitti:Saa kyl. Siellä on ihan vain luukku pohjassa ja Applen sivuilla on tarkat ohjeet vaihtoon. Löytyy myös siitä manuaalista joka tuli mukana. Pari ruuvia auki ja se on siinä.NeliX4 kirjoitti:Saakohan tuosta macbookista repiä kovalevyn irti takuun raukeamatta?TheKraken kirjoitti:Jos on vastaavia tapauksia, kuin mitä omalle kohdalle osunut, niin tuurilla voi jotain saada kaavittua, tai sitten ei. Minulla tuossa nytkin laatikossa yksi levy, jota kyllä välillä pystyy lukemaan, mutta välillä ei.
Tähän mennessä jo tuhannet kiitokset avusta.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Muistaa sitten että tilalle käyvät 2,5" SATA-levyt joiden paksuus on 9,5mm. 12,5mm levyt eivät mahdu, osa noista läppäri-SATA-levyistä on noita paksumpia. Valmistajan sivuilta pitäisi sitten saada tarkemmat tiedot. WD ja Samsung lienevät sellaisia "turvallisia" merkkejä jotka eivät taida pahemmin tuota 12,5mm paksuutta käyttää. Itseltä löytyy Samsung.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Juu, takuuna olis tarkoitus saada se uus levy, mutta pää-asia on tässä että vanhalta vois yrittää saada joitain tietoja vielä talteen.atheos kirjoitti:Muistaa sitten että tilalle käyvät 2,5" SATA-levyt joiden paksuus on 9,5mm. 12,5mm levyt eivät mahdu, osa noista läppäri-SATA-levyistä on noita paksumpia. Valmistajan sivuilta pitäisi sitten saada tarkemmat tiedot. WD ja Samsung lienevät sellaisia "turvallisia" merkkejä jotka eivät taida pahemmin tuota 12,5mm paksuutta käyttää. Itseltä löytyy Samsung.
-
Soitto Applelle tänään. Kone on tilattu 27.5.2007. Diagnoosi, kovalevy rikki.
Eivät suostuneet aluksi korvaamaan korjausta, vaan väitti että takuu on jo mennyt. HALOO! Sanoin, että kone on tilattu 27.5.2008, että koska se mahtaa olla saapunut. +/-1pvä nykyiseen verrattuna. Sitten pienen neuvonpidon jälkeen sanoivat korjaavansa laitteen.
hitsinpitsi siinä olisi ollut joku toinen ehkä jo luovuttamassa. MULKUT! Seuraava ässä olisi ollut EU:n virhevastuu...
Eivät suostuneet aluksi korvaamaan korjausta, vaan väitti että takuu on jo mennyt. HALOO! Sanoin, että kone on tilattu 27.5.2008, että koska se mahtaa olla saapunut. +/-1pvä nykyiseen verrattuna. Sitten pienen neuvonpidon jälkeen sanoivat korjaavansa laitteen.
hitsinpitsi siinä olisi ollut joku toinen ehkä jo luovuttamassa. MULKUT! Seuraava ässä olisi ollut EU:n virhevastuu...
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Onko levyn tyypistä mitään tietoa? Seagatella on ollut ongelmia ainakin 60 GB ST96812 (firmware 7.01) levyn kanssa. Lukupää on käytössä hajonnut ja tuhonnut levyjä. Pitäisi mennä vaihtoon ilman valituksia.
--Ari
--Ari
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka