Taloudessa on myös kolme xp:tä ja yksi linux niissä ei samaa vikaa.

Mac OS X 10.4.11 MacBook.
t.Ari
Viesti Kirjoittaja siekkarit »
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Viesti Kirjoittaja tkt »
Viesti Kirjoittaja MrEre »
Viesti Kirjoittaja Lare »
Kismac-ohjelmalla se selviäisi: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17199MrEre kirjoitti:Olisiko mahdollista, että naapuri on pystyttänyt oman tukiasemansa samalle kanavalle?
No en ole testannut, mutta vaihdoin kanavan tukiasemassa ykkösestä viitoseen, se ei vaikuttanut asiaan.Lare kirjoitti:Kismac-ohjelmalla se selviäisi: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17199MrEre kirjoitti:Olisiko mahdollista, että naapuri on pystyttänyt oman tukiasemansa samalle kanavalle?
Testattu toisella tukiasemalla, sama juttu, eli vika näyttäis olevan MacBookissa.siekkarit kirjoitti:Telewell 54MB tukiasema, mutta kun tää vika ilmeni vasta pari päivää sitten. Täytyy hankkia vissiin toinen tukiasema ja testata sillä, voihan ne sitten vaikka ketjuttaa, niin ainakin pitäis sitten riittää signaali kattamaan koko kämppä.
Testattu toisella tukiasemalla, sama juttu, eli vika näyttäis olevan MacBookissa.siekkarit kirjoitti:Telewell 54MB tukiasema, mutta kun tää vika ilmeni vasta pari päivää sitten. Täytyy hankkia vissiin toinen tukiasema ja testata sillä, voihan ne sitten vaikka ketjuttaa, niin ainakin pitäis sitten riittää signaali kattamaan koko kämppä.
Viesti Kirjoittaja Ceracus »
Minulla on ollut käytössä Viewsonicin 22-tuumainen lisänäyttö MacBookin kaverina. Kun lisänäytön kytkee kiinni, lyhyen ajan sisällä alkaa internetyhteys tempuilemaan. Voiko olettaa, että lisänäyttö syö niin paljon tehoja, että se lämmittää konetta ja siitä johtuen verkkoyhteys tökkii. Jos näin on, pitääkö minun hankkia joko pienempi näyttö, Macin oma lisänäyttö tai iMac. Silloin kyllä vituttais...tkt kirjoitti:Yksi tukiasema riittää yleensä kattamaan normaaliasunnon. Vian oirekuvauksen perusteella en usko, että tukiasemassa olisi varsinaista vikaa. Joissakin MacBookiessa on ollut ongelman (antenni-)kaapelin sijainti, jolloin koneen lämmetessä langaton verkko (ja Bluetooth) ovat kadonneet kokonaan.
--Ari
Viesti Kirjoittaja gramdel »
En mitenkään jaksa uskoa. Mulla on 24 tuumainen näyttö eikä sillä ole mitään vaikutusta airportin toimintaan. Tosin siinä ei minulla ole koskaan mitään ongelmia ollutkaan, oli näyttö sitten kiinni tai ei.Ceracus kirjoitti: Minulla on ollut käytössä Viewsonicin 22-tuumainen lisänäyttö MacBookin kaverina. Kun lisänäytön kytkee kiinni, lyhyen ajan sisällä alkaa internetyhteys tempuilemaan. Voiko olettaa, että lisänäyttö syö niin paljon tehoja, että se lämmittää konetta ja siitä johtuen verkkoyhteys tökkii. Jos näin on, pitääkö minun hankkia joko pienempi näyttö, Macin oma lisänäyttö tai iMac. Silloin kyllä vituttais...
Terveisin
C
Täsmennän hieman ongelmaa. Kun lisänäyttö on liitettynä digitaalisella dvi-liittimellä, verkkoyhteys alkaa tökkiä muutaman minuutin sisällä käynnistyksen jälkeen. Kun lisänäyttö on liitetty analogisen vga-liittimen avulla, yhteys toimiikin lähes ongelmitta. En kuitenkaan haluaisi käyttää analogista liitosta, sillä kuvan laatu on huomattavasti heikompi ja macbook ei useinkaan osaa tarjota oikeaa resoluutiota (1600x1050), vaan kuva on venytetty (1600x1200). Asiaa ei saa muutettua järjestelmäasetuksista.gramdel kirjoitti:En mitenkään jaksa uskoa. Mulla on 24 tuumainen näyttö eikä sillä ole mitään vaikutusta airportin toimintaan. Tosin siinä ei minulla ole koskaan mitään ongelmia ollutkaan, oli näyttö sitten kiinni tai ei.Ceracus kirjoitti: Minulla on ollut käytössä Viewsonicin 22-tuumainen lisänäyttö MacBookin kaverina. Kun lisänäytön kytkee kiinni, lyhyen ajan sisällä alkaa internetyhteys tempuilemaan. Voiko olettaa, että lisänäyttö syö niin paljon tehoja, että se lämmittää konetta ja siitä johtuen verkkoyhteys tökkii. Jos näin on, pitääkö minun hankkia joko pienempi näyttö, Macin oma lisänäyttö tai iMac. Silloin kyllä vituttais...
Terveisin
C
/---
ap
Viesti Kirjoittaja ffwd »
Elikkä jos omistaa Buffalon wlan-tukiaseman jonka perustaajuus on 2,4 Ghz, niin silloin pitänee vain koittaa pärjätä...ffwd kirjoitti:kyllähän tämä aika uskomattomalta kuulostaa ja pikkusen pistää v*tuttamaan. tänään sain acerin 24" näytön ja sen jälkeen on wlan kettuillut. ongelma tosiaan korjaantuu kun näyttöä ei käytä, tai käyttää verkkokaapelia. koneeni on siis macbook ja tukiasemana time capsule.
tässä on nyt capsulea käynnistelty uusiksi ja kaikkia asetuksia veivailtu, toistaiseksi ei ole nyt hetkeen lakannut toimimasta, en tiedä sitten mitä tein. applen foorumissa näytti porukalla olevan samoja ongelmia ja kehoitettiin käyttämään noita 5 ghz taajuuksia tai kanavia 1 tai 6. pitääpä kokeilla noita sitten, jos tämä taas alkaa pätkimään.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”