Olen täysin ymmälläni! En kerta kaikkiaan saa iCalin tietoja Googlen kalenteriin. Olen lukenut Googlen FAQit ja muut tukisivustot, myös täällä, mutta ongelma ei vain tunnu poistuvan. Lisäksi näyttää siltä, että olen harvoja, joita koko ongelma koskee.
Yksinkertaisimillaan ongelma on tämä. Olen käyttänyt eräänlaista karvalakkisynkronointia. Ts. olen n. viikoittain laittanut iCalin tapahtumat Googlen kalenteriin. Homman pitäisi toimia yksinkertaisesti: iCalista vie > kalenteri [jolloin työpöydälle tulee tiedosto kalenteri.ics]. Sitten siirryn Googlen puolelle, jossa menen kalenteriin ja osoitan vasemmalla olevasta valikosta "lisää" > "tuo kalenteri". Sitten liitän k.o. tiedoston [kalenteri.ics], ilmoitan kalenterin, johon se tuodaan (käytän vain yhtä omalla nimelläni olevaa kalenteria), ja pyydän lopuksi "tuo". Virheilmoitus on "Kalenteri ei ole nyt käytettävissä. Voit toivoa parasta ja yrittää hetken päästä uudestaan tai mennä ohjekeskukseen". Tämä virheilmoitus vain toistuu ja toistuu, ja on tehnyt sitä viikkoja, ellei jo pari kuukautta. HUOM! Aiemmin (ennen Leopardia ja iCal 3.0.3:a) temppu onnistui, mutta ei aina. Useimmiten kuitenkin.
Noh, Googlen ohjekeskuksesta saa tietoa, että tilanne voi johtua tiedoston väärästä muodosta (siinä ei saa olla riviä "related=1", jonka voi tarkistaa Texturin avulla).Tästä ei näytä olevan kyse. Lisäksi olen ohjeiden mukaisesti loggautunut kalenterista sisään ja ulos ja tyhjennellyt välimuistia, mutta mikään ei auta.
Parkaisu: miksi juuri minä? Hau'illa tämä ongelma ei vaikuttaisi riivaavan muita käyttäjiä, enkä voi ymmärtää, mikä idiotia minuun on iskenyt, kun en saa tätä (enää) toimimaan.
Siksi esitän kaksi kysymystä, joihin toivon jollain olevan tietoa:
1) Teenkö vain jonkin käsittämättömän yksinkertaisen typeryyden ja olen hakannut turhaan päätäni seinään, kun ratkaisu on aivan simppeli?
2) Onko jokin elegantimpi tapa synkata iCalin ja Googlen kalenteri, jolla voisin kiertää ongelman numero yksi?
Tuskaisena,
Kalle
iCal ja Googlen kalenteri
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
iCal ja Googlen kalenteri
Viesti Kirjoittaja haatanen »
MacBook Pro 2,53 Ghz 15,4" Intel Core i5, Yosemite Public Beta 4,
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
-
Re: iCal ja Googlen kalenteri
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Aiheesta on jo keskustelua http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=49&p=533037haatanen kirjoitti:Olen täysin ymmälläni! En kerta kaikkiaan saa iCalin tietoja Googlen kalenteriin. Olen lukenut Googlen FAQit ja muut tukisivustot, myös täällä, mutta ongelma ei vain tunnu poistuvan. Lisäksi näyttää siltä, että olen harvoja, joita koko ongelma koskee.
Yksinkertaisimillaan ongelma on tämä. Olen käyttänyt eräänlaista karvalakkisynkronointia. Ts. olen n. viikoittain laittanut iCalin tapahtumat Googlen kalenteriin. Homman pitäisi toimia yksinkertaisesti: iCalista vie > kalenteri [jolloin työpöydälle tulee tiedosto kalenteri.ics]. Sitten siirryn Googlen puolelle, jossa menen kalenteriin ja osoitan vasemmalla olevasta valikosta "lisää" > "tuo kalenteri". Sitten liitän k.o. tiedoston [kalenteri.ics], ilmoitan kalenterin, johon se tuodaan (käytän vain yhtä omalla nimelläni olevaa kalenteria), ja pyydän lopuksi "tuo". Virheilmoitus on "Kalenteri ei ole nyt käytettävissä. Voit toivoa parasta ja yrittää hetken päästä uudestaan tai mennä ohjekeskukseen". Tämä virheilmoitus vain toistuu ja toistuu, ja on tehnyt sitä viikkoja, ellei jo pari kuukautta. HUOM! Aiemmin (ennen Leopardia ja iCal 3.0.3:a) temppu onnistui, mutta ei aina. Useimmiten kuitenkin.
Noh, Googlen ohjekeskuksesta saa tietoa, että tilanne voi johtua tiedoston väärästä muodosta (siinä ei saa olla riviä "related=1", jonka voi tarkistaa Texturin avulla).Tästä ei näytä olevan kyse. Lisäksi olen ohjeiden mukaisesti loggautunut kalenterista sisään ja ulos ja tyhjennellyt välimuistia, mutta mikään ei auta.
Parkaisu: miksi juuri minä? Hau'illa tämä ongelma ei vaikuttaisi riivaavan muita käyttäjiä, enkä voi ymmärtää, mikä idiotia minuun on iskenyt, kun en saa tätä (enää) toimimaan.
Siksi esitän kaksi kysymystä, joihin toivon jollain olevan tietoa:
1) Teenkö vain jonkin käsittämättömän yksinkertaisen typeryyden ja olen hakannut turhaan päätäni seinään, kun ratkaisu on aivan simppeli?
2) Onko jokin elegantimpi tapa synkata iCalin ja Googlen kalenteri, jolla voisin kiertää ongelman numero yksi?
Tuskaisena,
Kalle
Macbook Air M1
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka