Ongelmani on seuraava:
Minulla on puolitoista vuotta vanha macbook, ja viimeaikoina on DVD-asema alkanut käyttäytymään oudosti. Macini lataa levyt asemaansa kultaisesti, pyörittääkin niitä niinkuin pitää, mutta kun tulee ejectin aika, alkaa tapahtumaan kummia. Eject nappula tosiaan toimii, eli macini alkaa tuomaan levyä ulos jonka keskeyttää todella outo ääni aseman mekaniikasta. Levy jää puolitiehen ja asema haukkaa ilmeisesti tyhjästä itselleen olemattoman levyn ja sulkee aseman. Itse levy on siis jäänyt suljetun aseman väliin ja joudun vetämään sen irti suljetun "portin" välistä.
Tällä välin asema luulee, että sisällä on levy, ja yrittää pyöritellä sitä. (pitäen outoa melua) Kun painan Ejectiä uudelleen, alkaa asema taas sylkemään levyä ulos, ja sama rumba tapahtuu taas! Tällä kertaa ilman levyä välissä. Tähän väliin olen pari kertaa koittanut syöttää uuden levyn olemattoman tilalle, ja asema nieleekin sen ja pyörittää kiltisti. Samaan ongelmaan kuitenkin törmätään taas, kun halutaan levy ulos.
Olen löytänyt kyllä jo väliaikaisen ratkaisun: Ejectoimisprosessissa laitan sormen levyaseman eteen, ettei levy tulisi liian nopeasti ja aiheuttaisi sisäänvetoa. Jostain syystä tämä toimii, mutta moottorille se ei taida tehdä kovin hyvää.
Tulipa siinä seliteltyä jos jonkinmoista. Toivottavasti kuitenkin ymmärrätte ja osaatte neuvoa jollain tavalla. Takuuhan tuosta pelistä on ilmeisesti jo rauennut iän takia (vai onko? valaiskaa tyhmempää, ostopaikkana humac!)
Kiitos vielä etukäteen vastauksista!