Moro
Mitä ihmettä! Mun uuden Mac Pron kello jätättää päivässä noin 15min. Miten tämä on mahdollista?
Voiko ZDnetin ylikellotus softalla olla tähän vaikutusta. Tosin kokeilin sitä vain, eikä se ole enää aktiivisena muistissa / kellotus on asetettu siinä perusasentoon => ei ylikellotusta.
Mikä avuksi??
Toinen kysymys. Voiko käyttöjärjestelmän siirtää jotenkin kätevästi levyltä toiselle?
Mulla on nyt kiinni koneessa alkuperäinen 320GB kovalevy, jossa on käyttis. Sitten mulla on kaksi 1TB kovalevyä softa raidattuna (0), mihin olen tunkenut kaikki valokuvani.
Tuo oma kiintolevy kuitenkin pitää kovempaa ääntä ja on hitaampi ilman raidausta, joten ajattelin heivata sen menemään kokonaan. Mutta onko tähän jotain helppoa konstia niin, ettei mun tarvitsisi tyhjätä noita kahta 1TB levyä?
Ja kolmenneksi, voiko kahden softalla raidatun kovalevyn jatkeeksi heittää vielä kolmannen kovalevyn, ilman että kaikkia kovalevyjä ensin tyhjennetään??
Kiitos paljon. Olen siis täysin noviisi MAC puolella, mutta täytyy sanoa että MacPron vauhti vanhana PC:n käyttäjän saa hymyn huulille!!
Kello jätättää + softaraidaus-kysymys
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kello jätättää + softaraidaus-kysymys
Viesti Kirjoittaja samireivinen »
-
Re: kello jätättää + softa raidaus kysymys
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Voi, lataa vaikka googlella löytämäsi SuperDuper-niminen ohjelma, joka luo kloonin kovalevystä a kovalevylle b. Kohdelevy muistaakseni sitten kyllä tyhjenee, eli vanhojen kuvien sekaan et taida saada käyttistä saada. SuperDuperin kun maksaa niin siitä aukeaa lisää näppäriä toimintoja lähinnä varmuuskopiointiin.samireivinen kirjoitti:Toinen kysymys. Voiko käyttöjärjestelmän siirtää jotenkin kätevästi levyltä toiselle?
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Oletko laittanut kellon asettumaan automaattisesti? Järjestelmäasetukset -> Päiväys ja aika. Itsellä oli samantapainen ongelma kerran, mutta korjaantui tuon avulla.
-
Moi,
kiitos vastauksista!
Tuo kellon jätättäminen on edelleen mysteeri. Automaattinen ajan tarkistus on ollut päällä kokoajan. Kello meneekin oikeaan aikaan, kun avaan ajan asetuksen. Mutta siis normaalisti kello jättää edelleen ja tosiaan noin vartin joka tunti.
Pieni mutta todella harmillinen vika. Sähköpostitkin menevät sekaisin aikajärjestyksessä.
kiitos vastauksista!
Tuo kellon jätättäminen on edelleen mysteeri. Automaattinen ajan tarkistus on ollut päällä kokoajan. Kello meneekin oikeaan aikaan, kun avaan ajan asetuksen. Mutta siis normaalisti kello jättää edelleen ja tosiaan noin vartin joka tunti.
Pieni mutta todella harmillinen vika. Sähköpostitkin menevät sekaisin aikajärjestyksessä.
-
Soitin tänään Apple Careen ja neuvoivat vetämään ensin *kaikki* piuhat irti koneesta n. 15sek ja sen jälkeen käynnistämään koneen ja painamaan heti perään "omppu+alt+P+R" näppäinyhdistelmää niin että käynnistysääni kuuluu kolmesti. Tämä ilmeisesti resetoi kellon kokonaan. Ja nyt kello toimii juuri niin kuin pitääkin. Hieno homma! Toivottavasti tästä on vielä apua jollekin toiselle jolla on sama ongelma.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka