Hei,
jostakin syystä en saa vanhaa Claris Organizer 2.0 -ohjelmaa toimimaan OSX:n (10.4.11) Classic-tilassa. Kummalliseksi asian tekee se, että tämä koskee vain Cube-pöytäkonetta, kun taas kolmessa muussa käytössä olevassa koneessa (2* Powerbook G4 ja Pismo) ei tässä ole mitään ongelmaa, ja Cubessakin Organizer pyörii iloisesti natiivimuodossa OS 9:n (9.2.2) alla. Classic-ympäristö siis itse toimii Cubessakin moitteetta, ja samoin kaikki muut OS9-ohjelmat, joita olen kokeillut. Ohjelman ikonista käynnistettäessä Organizer aloittaa käynnistyä, ja sen ikoni vilahtaa Dockissa, mutta sitten se häviää eikä mitään tapahdu. Tietokannan ikonista käynnistettäessä päästään niin pitkälle, että ikoni jää Dockiin, ja näkyviin tulee OS9:n valikkopalkki (jossa tosin näkyy vain omppu ja ohje), ja siihen hyytyy, eteenpäin pääsee vain pakota lopettamaan-valikolla.
Olen koettanut kaikkea minkä olen keksinyt, laajennuksia, asetuksia ja levyjen käyttöoikeuksia, ja jopa asentanut OS9-kin uudelleen, mutta ei auta.
Perusraudan erojen lisäksi ainoa isompi ero Cuben ja muiden koneiden välillä on se, että Cuben levy on loogisesti kolmessa osassa -- OS9, OSX ja datalevy -- mutta OS9 ja ohjelman siirtäminen OSX-osioon ei tuonut sekään muutosta.
Muistaako joku vielä Classic-aikoja? Mitä en nyt tiedä, muista tai huomaa?
terveisin,
--kk
Ohjelma ei toimi Classicissa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ohjelma ei toimi Classicissa
Viesti Kirjoittaja kkuutti »
-
Re: Ohjelma ei toimi Classicissa
Viesti Kirjoittaja kkuutti »
Tekninen ongelma ei ratkennut, mutta käytännön ongelma kyllä, ja kenties jotakuta muutakin kiinnostavan mutkan kautta: Palm osti aikoinaan Applelta Claris Organizerin omien käsikoneidensa ja pöytäkoneiden synkronoinnin platformiksi -- ja teki siitä OSX version nimellä Palm Desktop, joka on ladattavissa ilmaiseksi Palmin webbisivulta... ja joka on pysynyt niin uskollisena lähtökohdalleen, että aukaisi suoraan Organizerin tietokantani kaikkine satoine viitteineen.
Minulle riittää tämä, vaikka tuo mystinen ratkeamaton ongelma jääkin vähän kaivertamaan.
terveisin
--kk
Minulle riittää tämä, vaikka tuo mystinen ratkeamaton ongelma jääkin vähän kaivertamaan.
terveisin
--kk
-
Re: Ohjelma ei toimi Classicissa
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Claris Organizer 2.0 on kyllä niin vanha softa, että ihme, että toimii missään OS X Classicissakaan.
Kai sitten huomasit, että Palm Desktop toimii suoraan OS X:ssä ilman Classicia.
Kai sitten huomasit, että Palm Desktop toimii suoraan OS X:ssä ilman Classicia.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka