Avasin kasan alasivuja ulkoiselta kovalevyltä. Käyttis ei saanut sivuja auki vaan jäi junnaamaan avaus vaiheeseen? Olen sammuttanut ja kokeillut vaikka mitä. Nyt joudun laittamaan käyttiksen uusiksi.
Onko neuvoja miten asennan käyttiksen uudelleen. jos avaan koneen se aloittaa avaamaan uudelleen ja uudelleen kymmeniä alasivuja ja mikään muu ei tilassa toimi? Miten saan takaisin puhtaan pöydän?
Kiitos kaikista neuvoista. ?
"Whatever I think is right for me to do, I do. I do the things that I believe I ought to be done and when I make up my mind to do something, I do one thing - I act"
Lähdesivuja musatiedostojen maailmaan. Mokasin itse koska shiftasin monta kenttää avattavaksi kerralla. Ja lisäksi koetin paikata virheeni ja escasin ulkoisen. Eli kone yrittää avata reittejä tiedostoihin joihin se ei pääse käsiksi. :/
-J
"Whatever I think is right for me to do, I do. I do the things that I believe I ought to be done and when I make up my mind to do something, I do one thing - I act"
Minä en kyllä vieläkään ymmärtänyt että mitä ihmeen alasivuja. Finder-ikkunoita? Safarin tabeja?
Finder-ikkunat saa tapettua kaikki kerralla painamalla punaista palloa option (alt) pohjassa. Itse Finder resetoituu avaamalla Terminalin (Pääte) ja kirjoittamalla "killall Finder" ja enteriä perään. Tai sitten liität sen ulkoisen ja annat koneen rouskuttaa rouskeensa valmiiksi jonka jälkeen voit jatkaa toimintaa normaalisti. Ei tuollaisella pitäisi kyllä konetta uudelleenasennuskuntoon saada, ei mitenkään.
Juu finderin ikkunoita. Kone rummuttaa ympyrää.. avaa jotakin sataa ikkunaa ja ressaa työpöydän ja alkaa alusta.. Ei pääse siis valmiiksi omassa toimessaan ja taas alkaa alusta... ?
En mäkään tajunnut noita alasivuja. Onko sulla ulkoisessa jotain poweria kytketty. siis saako se sähköä tarpeeksi ja ennen käyttiksen uudelleenasennusta koeta kytkeä se ulkoinen koneeseen ja odottele, kun kunnon sähköt on kytketty. Tai shift-boottia vois taas koettaa. Ei se käyttis siinä kai ole olennaista, se toimii varmaan niinkuin ennenkin. pääasia ettet hätäile.
Jeppis kamaa. Eli klousuurina. Käyttis jouduttiin ajamaan uudelleen. Apple Caren kanssa käytiin läpi kaikki mahdolliset skenaariot. Kone jäi avaamaan noin sataa Finderin ikkunaa uudestaan ja uudestaa ikinä pääsemättä valmiiksi. Kovis oli kiinni kauan ja ei ollut. Sama toistui ja toistui. Yläpalkki meni pikseleiksi lopulta. Avattiin safemodessa ja tutkittiin levyt. Tulos oli MBP:n on file opening Rampage.
Nyt tohtori on avannut tyttösen vatsan asennuslevyllä ja järkkäilee kaiken uuteen uskontoon. Luoj lle kiitos bäkapeista.
-J