Mulla on iMac 20 intel, tää on näitä mitkä tuli uutena vähän yli kaks vuotta sitten, ostin tämän siis kesällä 2006. Ja tuossa allekirjoituksessahan tän koneen tarkemmat tiedot varmaan näkyykin.
Vikana tässä on se että kone hidastalee ihan ylipaljon, ohjelmat kaatuilee, öö... no siinä on kyllä jo vaivaa kerrakseen, varsinkin kun tästä luvattiin niin paljon että pysyy kondiksessa eikä ala ajan kanssa hidastelemaan ja kenkkuilemaan.
No, minä ajattelin aluksi että tämä on liian täynä tavaraa joten siistin kovalevyn ylimääräisestä tavarasta ja turhista filuista jotka keräsivät bittihämähäkinverkkoa nurkissa. Se ei auttanut mitään. Sen jälkeen korjasin oikeudet. Ei sekään tehonnut, kone hidastelee ja kenkkuilee yhä. Esimerkiksi musiikkia kuuntelen vlc playerilla koska iTunes ei pysy minuuttia kauempaa pystyssä. Tätä viestiä tallennan joka rivin jälkeen ,koska safari kaatuilee jatkuvasti. En ole tällä koneella mitään semmoista tehnyt että sen olisi pitänyt vielä "fyysisesti" hajota. En siis ole hermostuksissani mätkinyt näyttöä nyrkillä tai käyttänyt näyttöä rumpupadinä, vaan ihan normaalisti nettiä selannut, nauhotellut/kuunnellut vähän musiikkia ja muuta normaalia. No sitten luulisin että ongelman löysin kun tarkistin levyn, sieltä tuli punaista tekstiä ja se sanoo että on virheitä ja jotain pitäisi korjata ja... Minulla ei ole hajuakaan mitä tämä meinaa tai mitä tämän kanssa tekisin, koska olen sen verran "n00b" onko niin vakavaa että pitää viedä korjattavaksi vai korjaantuuko kotikonstein.
Kaikkein tympeintä tässä on se että tämä on juuri se mitä ei missään nimessä pitänyt tapahtua kun ostan macin, tähän laitoin kauhean kasan rahaa ettei kone vain hidastele, kaatuile ja tee niitä samoja juttuja joita uusi tosi huono vista tekee, vaikka minulla on kyllä Acerin 500 euron läppäri joka rullaa oikein mukavasti, (siinä on vista)
Hermostuksissani tämän viestin kirjoitin ja tästähän on turhaa potaskaa noin 80%, mutta toivottavasti oikea asia jota koitan ilmaista käy ilmi. Jos joku tietää mikä omppuani vaivaa niin haluaisin kovasti tietää.
Mikähän mun omppua vaivaa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikähän mun omppua vaivaa
Viesti Kirjoittaja Anttibiotius »
iMac "20
2.0GHzIntel Core Duo
2GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1GB
ATI Radeon X1600 with 256MB SDRAM
Macbook. tää uusin,...2009
2.0GHzIntel Core Duo
2GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1GB
ATI Radeon X1600 with 256MB SDRAM
Macbook. tää uusin,...2009
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Mikähän mun omppua vaivaa
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Käynnistä nyt aluksi kone mukana tulleelta OS X-asennuslevyltä ja aja levynkorjaus Levytyökalulla. Voisit myös kokeilla käynnistää koneen Safe Bootilla (shift pohjassa) ja katsoa miten kone toimii sen alla. Sen jälkeen normaali käynnistys.
-
Re: Mikähän mun omppua vaivaa
Viesti Kirjoittaja growlithe »
Kannattaa viedä valtuutettuun
-huoltoon. Ohjelmien kaatuilu koko ajan viittaisi emolevyvikaan.. ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
MacBook 2,16 GHz, Intel Core 2 Duo, 4 Gt, 120 Gt, valkoinen / Leopard
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka