Koska en ole nero tietokoneiden ( ainakaan uudehkon macbookkini) kanssa, tarvitsisin kipeästi apuanne. Kone on toiminut moitteitta koko kesän, mutta nyt en enää saa iTunesia aukeamaan. Sivu näkyy exposeessa, mutta ei kuitenkaan klikkaamalla aukea. Dockista kuvaketta klikkaamalla ei tapahdu mitään, mutta hiiren oikealla näppäimellä saan toiminnot, mutta en edelleenkään itse sivua aukeamaan. Ohjelma ei siis nähtävästi ole "kadonnut", koska saan musiikin käyntiin, mutta itse sivu ei aukea pirullakaan. Kaikkeni olen tehnyt. Onko exposeessa jonkilainen lukitus päällä vai minkä ihmeen takia sivu ei suostu klikkaamalla aukeamaan..
Eihän iTunes vain ole minimoituna ja siksi "piilossa"? Silloin se näyttää siis tuolta:
Toinen vaihtoehto on, että se on eri spacessa, jolloin saat sen nkyville klikkaamalla dock -ikonia pari kertaa parin sekunnin viiveellä.
Tai sitten se on vain jumittunut. Saat sen pakotettua lopettamaan klikkaamalla dock -ikonin päälle oikealla napilla (tai vasemmalla pitkään) alt pohjassa, ja valitsemalla aukeavasta valikosta "Pakota lopettamaan".
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Itseasiassa ohjelma on minimoituna, mutta ei suostu enää palamaan normaalitilaan. Playlistit yms. siis pysyvät yhä avaamattomina. iTunes-sivun kuvake ilmestyy dockkiin, mutta ei vieläkään aukea. Ohjelman/tietokoneen sammuttaminen ei auta. Pitäisikö soittaa macin tekniseen tukeen? En toivoisi konetta huoltoonkaan, sillä ohjelmien uudeleen latailu ei myöskään innosta. Onko ko. tuki kelpo? Mistä moinen 50 euron palkkio? Lupaavatko hintaan antaa myös ratkaisevan vastauksen ?
iT-sivu ikään kuin hyppää dockin oikeaan reunaan. Dockissa sivu siis näyttää itsensä pienoiskoossa, mutta päällä on lisäksi myös pyöreä I Tunesin logo ( jota en ole aikaisemmin pistänyt merkille). Kun sitten yritän klikata kuvaa dockissa, häipyy tämä kokonaan tiehensä. Pystyn siis käytännössä minimoimaan ohjelman, mutta en maximoimaan. Kumma juttu..