Mac Minin resoluutio-ongelma 1680 x 1050 Acer P221W:n kanssa
-
Mac Minin resoluutio-ongelma 1680 x 1050 Acer P221W:n kanssa
Viesti Kirjoittaja y39YQ77d »
Mac Mini G4 1,42GHz
Acer P221W 22" (1680x1050)
Omistan Acer P221W. Ongelma on, että näytön natiivireso on ainut joka ei toimi. Kun valitsen Järjestelmäasetukset -> Näyttö -> 1680 x 1050 menee ruutu mustaksi. Muita resoja selatessa ne näyttävät toimivan ongelmitta.
VGA:n kautta toimii ongelmitta. DVI:tä käytettäessä siis tämä ongelma. Windowsissa näyttö toimii ongelmitta, tuliko siis ostettua paskaa? "Certified for Windows Vista" ;(
ps. olen kokeillut jo ne perinteiset, vaihdoin DVI-kaapelinkin toiseen, kokeilin eri virkistystaajuuksia ja niin edelleen. Ne Minin rommit on resetoitu ja näyttö myös.
EDIT: Samaista näyttöä kokeiltu nyt Macbookin kanssa. Ero edelliseen on se, ettei näyttö toimi lainkaan Macbookin kanssa..
-
Re: Mac Mini resoluutio ongelma 1680 x 1050 Acer P221W:n kanssa
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
EDIT: Kai tuolla minillä sisäisen näytön + tuollaisen resoluution ulkoisella pitäisi onnistua? Mirrorointi päällä vai poissa?
-
Sisäisen näytön? Mikä on mirrorointi. Lisäyksenä olen testannut 10.4 ja 10.5 sama lopputulos.Sherukka kirjoitti:Pistit niin pahan että jäin googlaamatta sanattomaksi.
EDIT: Kai tuolla minillä sisäisen näytön + tuollaisen resoluution ulkoisella pitäisi onnistua? Mirrorointi päällä vai poissa?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eipä ole minissä sisäistä näyttöä, eikä tuohon malliin saa kiinni kuin yhden joten ei peilaustoimintoakaan ole.Sherukka kirjoitti:Pistit niin pahan että jäin googlaamatta sanattomaksi.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Mutta itse asiaan. Kyllähän tuon pitäisi toki toimia... Oletko kokeillut toisen koneen kanssa?
-
Ei helv****!kallekilponen kirjoitti:Eipä ole minissä sisäistä näyttöä, eikä tuohon malliin saa kiinni kuin yhden joten ei peilaustoimintoakaan ole.Sherukka kirjoitti:Pistit niin pahan että jäin googlaamatta sanattomaksi.
Mutta itse asiaan. Kyllähän tuon pitäisi toki toimia... Oletko kokeillut toisen koneen kanssa?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Windows-koneiden kanssa toimii. Pitääpä testata mitä läppäri tuosta sanoo. Kyllähän mini tukee vielä 1920 resoakin niin mitäs tämä nyt oikein on..kallekilponen kirjoitti:Eipä ole minissä sisäistä näyttöä, eikä tuohon malliin saa kiinni kuin yhden joten ei peilaustoimintoakaan ole.Sherukka kirjoitti:Pistit niin pahan että jäin googlaamatta sanattomaksi.
-
Kun vaihdan näytön LG:hen tökkään vain johdon kiinni ja kuva näkyy heti oikein.
Eli onko tuo Acer nyt ihan täyttä kuraa, rikki vai enkö vain osaa?
-
Re: Mac Minin resoluutio-ongelma 1680 x 1050 Acer P221W:n kanssa
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Se tuli mieleen myös, koska laite toimii Windowsin kanssa tavallisella PC:llä. Onko minulla nyt mahdollista vedota virheeseen tuotteessa, koska se ei toimi suunnitellulla tavalla? Lisäksi tuossa on 4 viallista pikseliä, älkää erehtykö ostamaan mitään Acerin tuotteita. Tuli kallis heräteostos.atheos kirjoitti:Sekin on yksi mahdollisuus että Acer ei juttele täysin oikeaa kieltä koneen kanssa DVI:llä.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
EDIT: Jos taas ikää on luokkaa yli kuukausi niin myyjän vastuu on aika pieni sillä vika olisi periaatteessa kuulunut asiakkaan jo huomata. Valmistajan takuuseen voi koittaa saada mutta luulen että Acerilla on aika tiukat ehdot ettei tuotteita tuosta vain palautella.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
No näyttö oli DOA jo minulle tullessaan (pikselivika). Raportoin siitä Acerille, sanoivat että he noutaa sen. Pyysin toimittamaan pakkausmateriaalit koska minulla ei niitä ole. Eivät ole toimittaneet tai vastanneet enää sähköposteihin.atheos kirjoitti: EDIT: Jos taas ikää on luokkaa yli kuukausi niin myyjän vastuu on aika pieni sillä vika olisi periaatteessa kuulunut asiakkaan jo huomata. Valmistajan takuuseen voi koittaa saada mutta luulen että Acerilla on aika tiukat ehdot ettei tuotteita tuosta vain palautella.
No jospa se "menisi" kännissä koheltaessa rikki ja kotivakuutukseen, ei tässä muuta enää keksi.
-
Viesti Kirjoittaja tk3 »
-
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Työnnä se monitori myyjälle takaisin. Kirjoittelin vastaavasta ongelmasta aikaisemmin tänne Homppuun. Acerilta sain puristettua sähköpostiviestin jossa toteavat, seuraavaa:santtu kirjoitti:No jospa se "menisi" kännissä koheltaessa rikki ja kotivakuutukseen, ei tässä muuta enää keksi.atheos kirjoitti: EDIT: Jos taas ikää on luokkaa yli kuukausi niin myyjän vastuu on aika pieni sillä vika olisi periaatteessa kuulunut asiakkaan jo huomata. Valmistajan takuuseen voi koittaa saada mutta luulen että Acerilla on aika tiukat ehdot ettei tuotteita tuosta vain palautella.
acer näytöt eivät ole yhteensopivia mac osx:sän kanssa
Acer Scandinavia
Technical Helpdesk
Muistaakseni jopa näyttösi malli on sama kuin minulla. Sinulle on siis myyty sinulle sopimaton tuote.
-
Kiitos vinkistä. En usko tämän ongelman liittyvän miniin suoraan koska näyttö ei toimi Macbookin kanssa lainkaan.tk3 kirjoitti:En tiedä onko ongelmasi jo ratkennut, mutta vielä lisäys tähän keskusteluun. Jos teet haun Mini -osastolta sanalla "näyttö", löydät useitakin aiempia keskusteluja G4 Minin ja 20+ näyttöjen yksittäisistä/erilaisista ongelmista.
-
Kiitos tiedosta tianyl! Jotain tämmöstä arvelinkin olevan taustalla. Odotan innolla taistelua verkkokauppa.comin kanssa.. huoh.tianyl kirjoitti:
Työnnä se monitori myyjälle takaisin. Kirjoittelin vastaavasta ongelmasta aikaisemmin tänne Homppuun. Acerilta sain puristettua sähköpostiviestin jossa toteavat, seuraavaa:
Acer Scandinavia
Technical Helpdesk
Muistaakseni jopa näyttösi malli on sama kuin minulla. Sinulle on siis myyty sinulle sopimaton tuote.
-
Jos tuo on totta niin Acer ei myy minkään kanssa oikeasti yhteensopivaa laitetta!santtu kirjoitti:Kiitos tiedosta tianyl! Jotain tämmöstä arvelinkin olevan taustalla. Odotan innolla taistelua verkkokauppa.comin kanssa.. huoh.tianyl kirjoitti:
Työnnä se monitori myyjälle takaisin. Kirjoittelin vastaavasta ongelmasta aikaisemmin tänne Homppuun. Acerilta sain puristettua sähköpostiviestin jossa toteavat, seuraavaa:
Acer Scandinavia
Technical Helpdesk
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Halvan ostamalla saa yleensä halvan tuotteen:-( Ei sellaiselta voi paljoa odottaakkaan.santtu kirjoitti:Niin, ko. valmistajan laadusta kertonee muutenkin nuo 4-5 viallista pikseliä 22" näytössä. Minulla on 46" Sonyn TV ja siinä ei ole yhtään viallista pikseliä.
-
Joo, mutta noissa näytöissä ei hintaeroja juurikaan ollut. Samaan hintaan oli tarjolla Samsung ja LG merkkisiä näyttöjä. Näistä on hyviä kokemuksia.tianyl kirjoitti: Halvan ostamalla saa yleensä halvan tuotteen:-( Ei sellaiselta voi paljoa odottaakkaan.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka