Koneessa 10.4 ja pitäis olla kaikki päivitykset ladattuna. Kone tulee huomenna käymään, niin pääsee tsekkaan...

![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Yritin haulla löytää, mutta joko en osannut hakea tai keksiä oikeita sanoja tai sitten oon muuten vaan ihan pihalla
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viesti Kirjoittaja pauliS »
Viesti Kirjoittaja tkt »
Tarkista Tiikerissä, onko kotihakemiston nimeä muutettu.pauliS kirjoitti:Tämmöiseen ongelmaan törmäsin, että tuttavalla MacBook kadottaa iTunesin kirjaston sisällön itse ohjelmasta aina uudelleen käynnistyksen jälkeen. Kirjasto löytyy kuitenkin Finderin kautta ja sen saa lisättyä uudelleen. Mutta vaikuttaa aika omituiselta. Olisko joku törmännyt vastaavaan. Vois kuulostaa joltain oikeuksien onkkelmalta. Käytetty kuitenkin aina admin-tunnareilla eikä muita ole luotu.
Koneessa 10.4 ja pitäis olla kaikki päivitykset ladattuna. Kone tulee huomenna käymään, niin pääsee tsekkaan...![]()
Yritin haulla löytää, mutta joko en osannut hakea tai keksiä oikeita sanoja tai sitten oon muuten vaan ihan pihalla
Viesti Kirjoittaja pauliS »
pitääpä tarkistaa.. Pikainen kysymys vielä, tuleeko kotihakemiston nimi olla sama kuin käyttäjän vai mikä sen kuuluisi olla? Oon duunissa, ni en pääse tsekkaan..tkt kirjoitti: Tarkista Tiikerissä, onko kotihakemiston nimeä muutettu.
--Ari
Löysin ton ohjeen^. Jos huomaan jotain feelua tossa kotikansiossa, niin voin ilmeisesti käyttää tota terminaalin komentoa? Siis jos, ja vain ainoastaan jos, tiedän ton käyttäjätunnuksen lyhyen muodon? (onko se siis se joka syötetään sillon ku kysytään käyttäjätunnusta ja salasanaa, esim. päivitysten yhteydessä?) Konetta on siis käytetty vain ja ainoastaan yhdellä käyttäjätunnuksella, joka lienee se admin-oikeuksilla oleva..tkt kirjoitti:
Terminalilla kansion nimen muuttaminen onnistuu helposti. Eikä tarvitse edes aktivoida root-tunnusta.
Kirjaudut koneelle ylläpito-oikeudet omaavalla tunnuksella. Käynnistät päätteen ja kirjoitat sinne seuraavat komennot.Muuta vain alemman komennon nimet sinun tapaukseesi sopivaksi. "Oikea nimi" tulee olla sama kuin ko. kotihakemiston omistajan käyttäjätunnuksen lyhyt muoto. Nimien järjestyksessä kannattaa olla tarkkana, koska mv-komennolla korvataan kansio/tiedosto sisältöineen ilman mitään varoituksia.Koodi: Valitse kaikki
cd .. mv "väärä nimi" "oikea nimi"
--Ari
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”