Lyhyesti: naapuri osti 1,5 v sitten Macbookin. Kysyi nyt miten voi päivittää kun ei tiedä salasanaa. Toi koneen minulle kertoen ettei sille ole tallennettu mitään, eikä ollutkaan. Muistelemisen sijaan ehdotin koko systeemin uudelleen asentamista, mutta ei onnistu, sekin kysyy sitä salasanaa.
Eli tässä olisi käsissä koko paketti levyineen, meni vaan sormi suuhun kun asennuslevyke ei suostu tekemään mitään ilman sitä unohdettua salasanaa. Olen tämän macin kanssa hieman oudoilla vesillä, vaikka meilläkin sellainen on.
Mitäs tässä nyt tehdään?
Salasana hukassa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Salasana hukassa
Viesti Kirjoittaja vesku »
eli siis kun käynnistää siltä asennuslevyltä (asentaakseen) C-nappi pohojassa niin kyssyy salasannaa? Ei kyllä kysy??!muuvi kirjoitti:Lyhyesti: naapuri osti 1,5 v sitten Macbookin. Kysyi nyt miten voi päivittää kun ei tiedä salasanaa. Toi koneen minulle kertoen ettei sille ole tallennettu mitään, eikä ollutkaan. Muistelemisen sijaan ehdotin koko systeemin uudelleen asentamista, mutta ei onnistu, sekin kysyy sitä salasanaa.
Eli tässä olisi käsissä koko paketti levyineen, meni vaan sormi suuhun kun asennuslevyke ei suostu tekemään mitään ilman sitä unohdettua salasanaa. Olen tämän macin kanssa hieman oudoilla vesillä, vaikka meilläkin sellainen on.
Mitäs tässä nyt tehdään?
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Arkistointi-optiolla asentaminen saattaapi kyselläkin, vaan on siellä muitakin vaihtoehtoja. Mutta kannattaisi varmaankin resetoida vain se salasana. Kun menu-palkki ilmestyy näkyviin, niin siellä on työkaluja.
-
Viesti Kirjoittaja muuvi »
Nyt vielä pitäisi tietää mikä on C-nappi? Ei ainakaan näppiksen c. Kokeiltu on.
Kone ei anna tehdä mitään ilman salasanaa, on vähän hölmö tilanne johon luulin törmääväni vain näissä jo kaun sitten hylkäämissäni käyttöjärjestelmissä.
Eli teen mitä tahansa, näyttöön ilmestyy laatikko, jossa on omistajan nimi, ja kysyy salasanaa, jota hän ei muistamansa mukaan ole ikinä edes koneelle kertonut, kaikki luonnolliset valinnat on jo käyty läpi.
Tähän asti olen aina voinut asentaa järjestelmän koska tahansa uudelleen lisensoidulta levykkeeltä.
Kone ei anna tehdä mitään ilman salasanaa, on vähän hölmö tilanne johon luulin törmääväni vain näissä jo kaun sitten hylkäämissäni käyttöjärjestelmissä.
Eli teen mitä tahansa, näyttöön ilmestyy laatikko, jossa on omistajan nimi, ja kysyy salasanaa, jota hän ei muistamansa mukaan ole ikinä edes koneelle kertonut, kaikki luonnolliset valinnat on jo käyty läpi.
Tähän asti olen aina voinut asentaa järjestelmän koska tahansa uudelleen lisensoidulta levykkeeltä.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Taitaa olla firmwaren salasana? Sellaisen laittaminen on kylläkin vaatinut käyttäjän aktiivisuutta.
-
Viesti Kirjoittaja muuvi »
No nyt on kaikki salasanat vaihdettu, oli aika työläs operaatio, joten kannattaa tallentaa ne salasanat johonkin varmaan paikkaan.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka