Eli äsken huomasin tuollaista. Ohjelma kansiosta löytyy yhtäkkiä Spotlight. Ei ole ennen siellä ollu ja kun avasin niin yläpalkkiin tuli se entisen lisäksi! Miten tuon toisen saa pois ja onko se karannut jostain ohjelmat kansioon? Uskaltaako poistaa? Ei kuitenkaa avatessa näy ohjelmat kansiossa tai dockissa tai kun selailee ohjelmia painaen omppu ja sitä yht näppäint käyttäen. Eli mitä tehdä? Pelottaa...
Kirjauduin käyttäjästä ulos ja tulin takaisin niin onneksi nyt näkyy yläpalkissa vain yksi, mutta edelleen ihmettelen, että mitä tekee Spotlight ohjelma kansiossa?
AkuApple kirjoitti:Kirjauduin käyttäjästä ulos ja tulin takaisin niin onneksi nyt näkyy yläpalkissa vain yksi, mutta edelleen ihmettelen, että mitä tekee Spotlight ohjelma kansiossa?
No mitä muut ohjelmat siellä tekevät? Sieltä saa ne käynnistettyä
Onhan siellä myös mm. Dashboard, Expose yms. käyttiksen palasia.
Xaeron kirjoitti:Ei mulla ainakaan ole ohjelmissa spotlight.appia. expose.app ja dashboard.app kyllä on, mut ei spotlightia.
Höm. En nyt ole Macilla (hui), joten en voi varmistaa, mutta ihan minulla semmoinen kuva olisi, että sieltä semmoinen löytyy. Voin toki olla väärässäkin, kuten aina
Oisko spotlight.app sitten piilotettu tiedosto? Näemmä vaatii vähän säätöä että saa piilotetut tiedostot näkyviin, eikä ole itselle tarvetta, mutta tosiaan; spotlight.appia ei kyllä ole applicationseissa eikä esim. utilities alihakemistossa. Itse asiassa en löytänyt koko koneelta ainakaan näkyvää spotlight.appia.
EI löydy Spotlightia normaalista ohjelmakansiosta. Yks mahdollisuus on että se on jostain syystä päätynyt sinne CoreServices -kansiosta järjestelmän kirjastosta.
Edit. hidas
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
AkuApple kirjoitti:No mutta mitäs maanalainen paikka! Se on siellä jo etu käteen! Eli nyt on ylimääräinen ohjelma kansiossa... :O mitä tehdä? Poistan ylimääräisen?
Vie se roskakoriin (tai johonkin muualle jemmaan), mutta älä tyhjennä sitä ja testaile että kaikki toimii. Jos näin, niin eiköhän sen voi hävittää.
Hassua kyllä miettiä miten se vahingossa olisi tuonne voinut joutua.