WD My Book Pro -ongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
WD My Book Pro -ongelma
Viesti Kirjoittaja noisefekt »
My Book Pro 500GB on alkanu sekoilee huolella. Testattu sekä fw400/800 sekä usb-liitäntöjen kautta ja kaikissa ongelma sama, eli levy jumiutuu täysin eikä tokene enää ennen kun katkoo virrat täysin muutamaks hetkeks (~10min), samalla levyä käyttävä ohjelma jumiutuu myöskin täysin(iTunes, Lightroom ym..ongelma sama kaikilla paitsi finderillä!). En löytäny mistään wd:n sivuilta uutta firmistä mikäli tuohon uutta sellasta edes on(?).. Kenelläkään vastaavia ongelmia? Kenties ratkaisua? Käytössä OS X 10.4.11. Palaa naamio..
-
Re: WD My Book Pro -ongelma
Viesti Kirjoittaja antti.tahtinen »
Minulla on myös tuoreena hankintana joku näistä WD:n xxx Book -levyistä.
On toiminut kohtalaisesti, mitä nyt unmounttaa vähän väliä itsensä. Mutta piti vaan todeta, että kuvailemasi kaltaisia ongelmia on todellakin muuallakin – olen lueskellut Amazon.comin ja Apple Storen käyttäjäarvosteluita, jotka molemmat on täynnä murskaavia arvosteluita ja kiukkuisia käyttäjiä.
Eli jos se jotain helpottaa, niin... et ole yksin.
On toiminut kohtalaisesti, mitä nyt unmounttaa vähän väliä itsensä. Mutta piti vaan todeta, että kuvailemasi kaltaisia ongelmia on todellakin muuallakin – olen lueskellut Amazon.comin ja Apple Storen käyttäjäarvosteluita, jotka molemmat on täynnä murskaavia arvosteluita ja kiukkuisia käyttäjiä.
Eli jos se jotain helpottaa, niin... et ole yksin.
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Jep, ratkaisu tuntuu olevan hankkiutua eroon WD:n My Book -sarjasta ja jotain muuta tilalle. Niin härskiltä kuin se kuulostaakin.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Tai Tiikeristä, ja ongelmiahan näyttäisi olevan myös Leopardin firewire käsittelyssä.Xaeron kirjoitti:Jep, ratkaisu tuntuu olevan hankkiutua eroon WD:n My Book -sarjasta ja jotain muuta tilalle. Niin härskiltä kuin se kuulostaakin.

-
Viesti Kirjoittaja antti.tahtinen »
Minulla ongelmat esiintyvät nimen omaan Leopardissa. Käsittääkseni tämä on jotain, mitä "ei saatu korjattua Tiikerin jälkeenkään". WD:n levyissä on kyllä myös monia muita ongelmia, joten niistä eroon hankkiutuminen ei sinänsä ole huono idea. Tämä auto-unmount-ongelma kuitenkin tuntuu piinaavan kaikkia Firewire-levyjä, ja tästä syystä taidankin esimerkiksi itse siirtyä USB-liitäntään (ja siirrän samalla meluavan WD:n pois makuuhuoneesta, kiinni olohuoneen Airport Extremeen).Sherukka kirjoitti:Tai Tiikeristä, ja ongelmiahan näyttäisi olevan myös Leopardin firewire käsittelyssä.Xaeron kirjoitti:Jep, ratkaisu tuntuu olevan hankkiutua eroon WD:n My Book -sarjasta ja jotain muuta tilalle. Niin härskiltä kuin se kuulostaakin.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Päivtystä tähänkin ketjuun, omat firewire -ongelmat korjaantuivat kun uskalsin voimalla laittaa kaapelin kunnolla kiinni.Sherukka kirjoitti:Tai Tiikeristä, ja ongelmiahan näyttäisi olevan myös Leopardin firewire käsittelyssä.Xaeron kirjoitti:Jep, ratkaisu tuntuu olevan hankkiutua eroon WD:n My Book -sarjasta ja jotain muuta tilalle. Niin härskiltä kuin se kuulostaakin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja WeijoV »
Moro
Itselläni on My Book Pro 500 GB Kiinni iMac 9.1:ssä FW800 piuhalla. Levy toimii lman WD: ajureja / hallintasoftaa ihan ok. Herää (spinnaa ylös), kun herättelen koneen ja aina levyä käytettäessä. Levy pysähtyy, kun sitä ei käytetä. Mitään ongelmaa tossa, ei ole paitsi ääni tietenkin. Kone kun on muuten äänetön.
Windows koneella totuin siihen, että nappi toimi hienosti. Napilla mounttasi ja unmouttasi. Jos levyn oli jättänyt unmountatuksi koneen sammutus ja käynnistys tms. ei sitä herättänyt. Vasta napilla heräsi meluamaan.
Itse kyskä: Onko kukaan onnistunut saamaan WD hallintasoftaa toimimaan Snow Leopardissa? Olen lukuisia eri versioita testaillut, mutta mikään ei ole toiminut.
W. Velikulta
Itselläni on My Book Pro 500 GB Kiinni iMac 9.1:ssä FW800 piuhalla. Levy toimii lman WD: ajureja / hallintasoftaa ihan ok. Herää (spinnaa ylös), kun herättelen koneen ja aina levyä käytettäessä. Levy pysähtyy, kun sitä ei käytetä. Mitään ongelmaa tossa, ei ole paitsi ääni tietenkin. Kone kun on muuten äänetön.
Windows koneella totuin siihen, että nappi toimi hienosti. Napilla mounttasi ja unmouttasi. Jos levyn oli jättänyt unmountatuksi koneen sammutus ja käynnistys tms. ei sitä herättänyt. Vasta napilla heräsi meluamaan.
Itse kyskä: Onko kukaan onnistunut saamaan WD hallintasoftaa toimimaan Snow Leopardissa? Olen lukuisia eri versioita testaillut, mutta mikään ei ole toiminut.
W. Velikulta
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka