Yritin löytyy foorumeilta ongelmaani ratkaisua jo Leopardin aikaan ja toivoin, että SL korjaisi ongelman, mutta ei.
Kyseinen kovalevy on Western Digitalin Studio Pro 500Gb FW800. Sillointällöin (ei läheskään aina, mutta SL:n jälkeen entistä useammin) kovalevy katoaa, eikä myöskään näy Disk Utilityssa.
Kovalevy saa kuitenkin virtaa ja herää koneen kanssa, mutta ikävästi jää päälle eikä osaa sammuttaa itseään ja kylmästi pitää aina kiskaista virrat pois. Ei hyvä.
Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
Ulkoinen kovalevy katoaa unitilan jälkeen
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ulkoinen kovalevy katoaa unitilan jälkeen
Viesti Kirjoittaja vonx »
-
Re: Ulkoinen kovalevy katoaa unitilan jälkeen
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Minulla oli ongelmia WD My Book Studio:on kanssa mutta syynä oli vissin se etten uskaltanut laittaa liitintä riittävällä voimalla MacBook:ini.
Päivitä nyt ensin USB:in kautta firmware ja joko kokeilit WD:n Turbo -ajureita? Minulla ne on nyt käytössä.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Päivitä nyt ensin USB:in kautta firmware ja joko kokeilit WD:n Turbo -ajureita? Minulla ne on nyt käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja vonx »
Valitettavasti kyseessä siis tuo vanhempi malli, My Book Pro Edition, kirjoitin väärin. MBPE:hen ei ole Turboa eikä firmware-päivitystä saatavilla.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Kuulostais minustakin vähän piuha- tai liitosongelmalta. Tai sitten se WD ei vaan pelitä kunnolla/oikein.
-
Minä lähdin WD:n tuen kanssa setvimään omaa asiaani ja ainakin itse sain ihan asiallisia vastauksia ja ehdotuksia mitä voisin tarkistaa. Jos englanti taipuu niin sitä kautta voisi yrittää kysellä, saisi ainakin tiedon siitä että onko jopa hieman epäsopiva uusimman käyttisversion kanssa (epäilen ettei ole tästä kyse)?
EDIT: Mitä sanoo konsoli lokissa (Console), tuleeko firewire virheilmoituksia?
EDIT: Mitä sanoo konsoli lokissa (Console), tuleeko firewire virheilmoituksia?
-
Viesti Kirjoittaja eetee »
Minulla sama ongelma. Ostin uuden WD My Book studio Edition, 1 T, FW400:lla kiinni MacBookissa.
Lyhyiden unien aikana se tuntuu toimivan, mutta jos se on ennen Macin nukutusta mennyt itse nukkumaan (niin kuin se tuntuu tekevän),
niin Macin herätyksen yhteydessä tulee ilmoitus, että "Väärin irroitettu", eikä se löydy ennenkuin sen sammuttaa ja käynnistää uudestaan.
Lyhyiden unien aikana se tuntuu toimivan, mutta jos se on ennen Macin nukutusta mennyt itse nukkumaan (niin kuin se tuntuu tekevän),
niin Macin herätyksen yhteydessä tulee ilmoitus, että "Väärin irroitettu", eikä se löydy ennenkuin sen sammuttaa ja käynnistää uudestaan.
-
Tarkista nyt ensin se liitin että on tosiaan pohjassa.eetee kirjoitti:Minulla sama ongelma. Ostin uuden WD My Book studio Edition, 1 T, FW400:lla kiinni MacBookissa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toiseksi päivitä USB:n kautta firmware. Asenna Turbo -ajurit jos et keksi muuta.
-
Viesti Kirjoittaja eetee »
Joo, piuhan tarkistin ensimmäiseksi.
En huomannut, että se olisi ollut huonosti, toisaalta ilmoitusta virheellisestä irroituksesta ei viime aikoina ole tullut.
Jos homma oli siitä kiinni, sitten on kyllä tosi herkkää. Asensin Turbo-ajurit, vaikka se ilmoitti, että ne on jo asennettu.
Firmwarea en vielä päivittänyt, hieman isompi puhde. No, ei oikeasti, mutta vähän nyppii kun piti olla valmis laite.
Easy to set up, easy to use - Installation is a snap because you don't really install this drive, you just plug it in and it's ready to use.
- FireWire 400 and 800 – High-performance interfaces that are perfect for Macintosh® computers.
SmartPower features - This drive turns itself on and off with your compute
Toisaalta WD:n knowledge base antoi vähän viitteitä siitä, että tämä voi olla ominaisuus. Tietyt Macit kuulemma antavat virtaa FW liitäntään vaikka kone olis sammutettu tai nukkumassa. Tällöin ulkoisella levyllä voi olla vaikeuksia joskus saada oikea tieto esim. heräämisestä.
Toisaalta taas tuon tapauksen kuvaus ei täysin vastannut omaani.
http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg ... _topview=1
Pitänee nyt vähän seurata tilannetta ja asentaa vaikka sit uus firmis ja sit kysellä lisää WD:ltä jos se ei auta.
PS. Niin, en huomannut Konsolissa mitään aiheeseen liittyvää. Se tosin tuntuu täyttyvän erään skannerin (Canon) Button managerin ilmoituksista, jota en tosin enää edes käytä.
En huomannut, että se olisi ollut huonosti, toisaalta ilmoitusta virheellisestä irroituksesta ei viime aikoina ole tullut.
Jos homma oli siitä kiinni, sitten on kyllä tosi herkkää. Asensin Turbo-ajurit, vaikka se ilmoitti, että ne on jo asennettu.
Firmwarea en vielä päivittänyt, hieman isompi puhde. No, ei oikeasti, mutta vähän nyppii kun piti olla valmis laite.
Easy to set up, easy to use - Installation is a snap because you don't really install this drive, you just plug it in and it's ready to use.
- FireWire 400 and 800 – High-performance interfaces that are perfect for Macintosh® computers.
SmartPower features - This drive turns itself on and off with your compute
Toisaalta WD:n knowledge base antoi vähän viitteitä siitä, että tämä voi olla ominaisuus. Tietyt Macit kuulemma antavat virtaa FW liitäntään vaikka kone olis sammutettu tai nukkumassa. Tällöin ulkoisella levyllä voi olla vaikeuksia joskus saada oikea tieto esim. heräämisestä.
Toisaalta taas tuon tapauksen kuvaus ei täysin vastannut omaani.
http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg ... _topview=1
Pitänee nyt vähän seurata tilannetta ja asentaa vaikka sit uus firmis ja sit kysellä lisää WD:ltä jos se ei auta.
PS. Niin, en huomannut Konsolissa mitään aiheeseen liittyvää. Se tosin tuntuu täyttyvän erään skannerin (Canon) Button managerin ilmoituksista, jota en tosin enää edes käytä.
-
Tuotanoin... tuosta jutusta ei nyt oikein selvinnyt, että kokeilitko ko. kovoa myös kokonaan toisella piuhalla? Toisinaan saattaa liitäntä olla löysä tai huono, mutta toisinaan piuhakin saattaa olla huono. Se tosiaan on joskus aika herkkää. Kannattais varmaan kokeilla sekin, jos ei ole jo kokeiltu, ennen kuin ruvetaan taas ehdottelemaan niitä tavanomaisia onyksejä, prammin zappaamista, oikeuksien korjauksia sun muuta rupelihattuwoodoota. Ilmeisestihän tuossa tuntuu olevan virransaantionkelmia, syystä tahi toisesta.
Jännä sinänsä sekin, että viimeisimmät kovo-ongelmat ovat vissiin kaikki liittyneet näihin tiettyihin WD:n ulkoisiin malleihin. Tai sitten ei niin kovin 'jännää'.
Jännä sinänsä sekin, että viimeisimmät kovo-ongelmat ovat vissiin kaikki liittyneet näihin tiettyihin WD:n ulkoisiin malleihin. Tai sitten ei niin kovin 'jännää'.
-
Oli jollain täällä muitakin levyjä joilla samoja ongelmia, olisiko ollut Lacien?Touho kirjoitti: Jännä sinänsä sekin, että viimeisimmät kovo-ongelmat ovat vissiin kaikki liittyneet näihin tiettyihin WD:n ulkoisiin malleihin. Tai sitten ei niin kovin 'jännää'.
EDIT: Heittäkää rohkeasti vaikkapa kökkö-englannilla tuonne WD:n tukijärjestelmään tikettiä, ei tiedä vaikka saisitte apua?
-
Epäilemättä kaikenlaisien merkkien kanssa voi tulla ongelmia, ja pelkkää mutuahan tuo toteamus oli. Jotenkin vaan olin bongaavinani useamman kuin yhden juuri WD-kovoihin liittyvän ongelmakommentin putkeen. Etenkin noita piuha- ja liitinongelmiahan voi olla millä vaan merkillä, kun ilmeisesti kaikki säästävät ainakin siinä asiassa, ja piuhat ja liittimet ovat kaiketi jotain geneeristä aasialaista bulkkikamaa.Sherukka kirjoitti:Oli jollain täällä muitakin levyjä joilla samoja ongelmia, olisiko ollut Lacien?Touho kirjoitti: Jännä sinänsä sekin, että viimeisimmät kovo-ongelmat ovat vissiin kaikki liittyneet näihin tiettyihin WD:n ulkoisiin malleihin. Tai sitten ei niin kovin 'jännää'.
-
Viesti Kirjoittaja Markose »
Mulla on sama ongelma kahdella eri WD gigasella my book studiolla. Toinen iMacissa ja toinen Minissä kiinni. Lienee kai ominaisuus, mutta ei hyvä sellainen. Palaa tulille taas buuttauksen jälkeen, mutta hiipuu taas joidenkin päivien jälkeen yhtäkkiä pois pelistä. Ärsyttävä ominaisuus kun toinen satuu olemaan TimeMachine levy....Touho kirjoitti:Epäilemättä kaikenlaisien merkkien kanssa voi tulla ongelmia, ja pelkkää mutuahan tuo toteamus oli. Jotenkin vaan olin bongaavinani useamman kuin yhden juuri WD-kovoihin liittyvän ongelmakommentin putkeen. Etenkin noita piuha- ja liitinongelmiahan voi olla millä vaan merkillä, kun ilmeisesti kaikki säästävät ainakin siinä asiassa, ja piuhat ja liittimet ovat kaiketi jotain geneeristä aasialaista bulkkikamaa.Sherukka kirjoitti:Oli jollain täällä muitakin levyjä joilla samoja ongelmia, olisiko ollut Lacien?Touho kirjoitti: Jännä sinänsä sekin, että viimeisimmät kovo-ongelmat ovat vissiin kaikki liittyneet näihin tiettyihin WD:n ulkoisiin malleihin. Tai sitten ei niin kovin 'jännää'.
-
Minulla myös kaksi WD My Book Studio:ta joissa uusin firmware ja MacBook:ssa uusin Leopard (ei Snow), uusin WD mikäsemanageriolikaan sekä WD:n Turbo -ajurit, toistaiseksi toimii täydellisesti.Markose kirjoitti:Mulla on sama ongelma kahdella eri WD gigasella my book studiolla. Toinen iMacissa ja toinen Minissä kiinni. Lienee kai ominaisuus, mutta ei hyvä sellainen. Palaa tulille taas buuttauksen jälkeen, mutta hiipuu taas joidenkin päivien jälkeen yhtäkkiä pois pelistä. Ärsyttävä ominaisuus kun toinen satuu olemaan TimeMachine levy....Touho kirjoitti:Epäilemättä kaikenlaisien merkkien kanssa voi tulla ongelmia, ja pelkkää mutuahan tuo toteamus oli. Jotenkin vaan olin bongaavinani useamman kuin yhden juuri WD-kovoihin liittyvän ongelmakommentin putkeen. Etenkin noita piuha- ja liitinongelmiahan voi olla millä vaan merkillä, kun ilmeisesti kaikki säästävät ainakin siinä asiassa, ja piuhat ja liittimet ovat kaiketi jotain geneeristä aasialaista bulkkikamaa.Sherukka kirjoitti:Oli jollain täällä muitakin levyjä joilla samoja ongelmia, olisiko ollut Lacien?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka