Kyselyni ongelmani kanssa ovat hyppineet alueelta toiselle. Perusongelma on että ostin uuden, pätkän, näppiksen, joka ei toimi koneessani
Modellidentifierare: iMac8,1
Processornamn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighet: 2.4 GHz
Pähkäilemällä ja avustuksella olen huomannut, että nykyinen näppis on versio 0.69 ja uusi 0.70. Joillakin sivuilla puhutaan näppisohjelman päivityksestä. Tarvitaanko sellaista ja jos, mistähän se löytyy.
Näppis on uusi ja ostettu liikkeestä, jonka koneessa se toimi.
Näppiksen päivitys
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Näppiksen päivitys
Viesti Kirjoittaja via »
-
Re: Näppiksen päivitys
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Varmaankin tästä uudesta Applen alunäppiksestä on kyse? Auttaako, jos tyrkkäät toiseen usb reikään tuon näppiksen? Mitä muuta sulla on USB portissa kiinni? Hiiri varmaan ainakin.?
... en ole ikinä kuullutkaan mistään näppiksen firmwarepäivityksistä.
... en ole ikinä kuullutkaan mistään näppiksen firmwarepäivityksistä.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Olinpa väärässä. Pitäis varmaan tuo omakin sitten päivittää ![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja via »
Olen nyt Tampereella PPC:n ääressä. Ostin todellakin pätkän alunäppiksen, ennestään oli pitkä. Täällä PPC:n seurana on vanhanmallinen. Tarkoitus oli ottaa pätkä käyttöön Intelin kanssa ja tuoda pitkä tänne PPC:n seuraksi. Kiitos tästä infosta. Yritin jäljittää päivitystä, esim. suomalaisilla näppissivuilla ei puhuttu päivityksestä kuin langattoman yhteydessä, mutta ruotsalaisilla oli asia mainittu myös langallisen myötä.
Kiitos tästä infosta!
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ihan mielenkiinnosta vähän off-topiccia: Mistä löytyy suomalainen näppissivusto? Olisi vain joku hyvä multimedianäppis hakusessa ja vinkkisivustot tarpeen 

-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Epäilen kyllä hiukan, että tuo päivitys ei vikaa korjaa...via kirjoitti:Kiitos tästä infosta!
Kannattanee tosiaan kokeilla vaihdella eri usb porttiin, jos näppis siis on langallinen, kuten aiemmin jo mainittu.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
-
Viesti Kirjoittaja via »
Olen käynyt kaikki kolme porttia läpi muutamaan kertaan eli vika ei ole siellä. Liittimiä olen vertaillut ja samanlaisilta vaikuttavat eli mun mielikuvitus on käytetty.gramdel kirjoitti:Epäilen kyllä hiukan, että tuo päivitys ei vikaa korjaa...via kirjoitti:Kiitos tästä infosta!
Kannattanee tosiaan kokeilla vaihdella eri usb porttiin, jos näppis siis on langallinen, kuten aiemmin jo mainittu.
/---
ap
Suomalainen näppissivu oli vähän huono ilmaisu. Kyseessä on Applen sivu, jossa esitellään pätkän näppiksen versiot (2). Yllättävää vain että ainoastaan ruotsalaisessa mainitaan päivitys, suomen- tai englanninkielisessä ei.
-
Viesti Kirjoittaja via »
Olen nyt ongelmani ääressä. Imutin tarjotun päivityksen. Kun avasin sitä, tuli herja, että koneessa ei ole alumiinista näppistä. En yrittänyt siirtää sitä muuhun porttiin. Kun laitoin pitkän samaan porttiin, ilmoitus oli, että näppiksesi ei tarvitse päivitystä.via kirjoitti:Olen käynyt kaikki kolme porttia läpi muutamaan kertaan eli vika ei ole siellä. Liittimiä olen vertaillut ja samanlaisilta vaikuttavat eli mun mielikuvitus on käytetty.gramdel kirjoitti:Epäilen kyllä hiukan, että tuo päivitys ei vikaa korjaa...via kirjoitti:Kiitos tästä infosta!
/---
ap
Suomalainen näppissivu oli vähän huono ilmaisu. Kyseessä on Applen sivu, jossa esitellään pätkän näppiksen versiot (2). Yllättävää vain että ainoastaan ruotsalaisessa mainitaan päivitys, suomen- tai englanninkielisessä ei.
Eli seuraavaksi asennan käyttiksen uudestaan kunhan aikaa ja inspistä tulee.
OLen nyt PPC:n äärellä ja käytössä on yllä kuvattu pätkä näppis. Meni heittämällä muovisen valkoisen tilalle. Intelin yhteyteen siirrän liukutason, jolla näppiksen saa pöytälevyn alle. Siloin pituus ei haittaa. Muuten koneessa oleva häikkä on ratkottava, mut se ei ole enää tämän ratkaisun jälkeen niin akuutti.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka