Olen hakenut vanhoja juttuja samasta aiheesta täältä ja googlella, mutta en löytänyt juuri tällaista ongelmaa.
Eli itselläni on macbook ja siinä leopard. Kun latasin 10.5.8 päivityksen niin kone ei ole enää suostunut toimimaan täysin normaalisti. Kun lasken kannen tai laitan koneen nukkumaan omenavalikosta niin näyttö menee kyllä mustaksi, mutta edessä oleva valo vain jää päälle ja kone hurisee kuin olisi päällä. Tästä tilasta kone ei palaudu kantta nostamalla eikä näppäintä painamalla, vaan minun täytyy pakottaa kone sammuksiin ja avata uudestaan, kone kuitenkin aukeaa normaalisti. Tuon päivityksen jälkeen koneen ollessa päällä hurina on myös voimakkaampi kuin ennen.
Olisiko kenellekään mitään vinkkejä, miksi kone tätä tekee ja/tai miten saisin sen toimimaan normaalisti?
Kone on jo lähemmäs 3 vuotta vanha, eikä kovalevyä ole vaihdettu kertaakaan ja mietin, että voiko tuo hurina liittyä siihen mitenkään. Toisaalta se kyllä alkoi samaan aikaan kun tuo nukahtamis/heräämis -ongelma eli uskoisin, että liittyy siihen..?
MacBook ei nukahda
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook ei nukahda
Viesti Kirjoittaja mek »
Viimeksi muokannut amanita, 23.6.2010 klo 11.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Macbook ei nukahda
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Perus huoltotoimenpiteen OnyX:lla http://www.macupdate.com/info.php/id/11582/onyx ja SMC:n nollaus auttanee asiaan http://support.apple.com/kb/HT1411?viewlocale=fi_FI. Jos ei auta, niin käyttis uusiksi vain. Sekään ei ole mäkillä iso homma.
Siellä on joku ohjelma tms. joka ei oikein suostu menemään nukkumaan.
Siellä on joku ohjelma tms. joka ei oikein suostu menemään nukkumaan.
-
Re: MacBook ei nukahda
Viesti Kirjoittaja mek »
Kaikki ongelmat poistuivat, kun ostin lumileopardin ja asensin sen (leopardin asennuslevyke toisella puolella suomea, siksi näin). Kiitokset!
Kuvittelin jo, että vika on jotain pahempaa ja tulee kallis huolto.

-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Hyvä että ongelma selvis.
p.s. Viimeiset viisi kertaa, kun olen jotain koittanut neuvoa niin ovat ratkaisseet ongelman jollain muulla lailla. Taidan neuvoa ens kerralla suoraan et osta uus (niin kuin nytkin kävi)!
p.s. Viimeiset viisi kertaa, kun olen jotain koittanut neuvoa niin ovat ratkaisseet ongelman jollain muulla lailla. Taidan neuvoa ens kerralla suoraan et osta uus (niin kuin nytkin kävi)!
-
Viesti Kirjoittaja mek »
Lohdutukseksi voin sanoa, että minä kuitenkin toimin ihan neuvojesi mukaan ja niistä oli apua
Ensimmäinen kikka ei toiminut, joten olin aikeissa asentaa leopardin uudelleen, mutta kun oma levy ei ollutkaan saatavilla niin siksi ostin lumileopardin ja onneksi sitten pelkkä päivitysversio riitti.

Ensimmäinen kikka ei toiminut, joten olin aikeissa asentaa leopardin uudelleen, mutta kun oma levy ei ollutkaan saatavilla niin siksi ostin lumileopardin ja onneksi sitten pelkkä päivitysversio riitti.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka