iMac 27´/2009 ei anna DVD:tä ulos.
Yrittää kyllä kovasti, ottaa siis käskyn vastaan, mutta jurnutus ei johda mihinkään, jumissa on.
Kysymykset:
1. Meneekö takuun piikkiin, vai maksanko poiston itse kun kannan koneen huoltoon (Apple Care Protection Plan on)?
2. Jos ei mene takuuseen, niin mitä maksaa?
3. Voiko keskivertoihminen koneen itse purkaa, löytyykö ohjetta ja mitä työkaluja tarvitaan?
Levy ulos, voinko purkaa iMacia itse
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Levy ulos, voinko purkaa iMacia itse
Viesti Kirjoittaja Noooli »
-
Re: Levy ulos, voinko purkaa iMacia itse
Viesti Kirjoittaja Snapple »
Eikö lähde vaikka boottaa eject-nappula pohjassa?Noooli kirjoitti:iMac 27´/2009 ei anna DVD:tä ulos.
Yrittää kyllä kovasti, ottaa siis käskyn vastaan, mutta jurnutus ei johda mihinkään, jumissa on.
Kysymykset:
1. Meneekö takuun piikkiin, vai maksanko poiston itse kun kannan koneen huoltoon (Apple Care Protection Plan on)?
2. Jos ei mene takuuseen, niin mitä maksaa?
3. Voiko keskivertoihminen koneen itse purkaa, löytyykö ohjetta ja mitä työkaluja tarvitaan?
Made from the best stuff on Earth
-
Kaikki näppäinyhdistelmät boottauksen yhteydessä kokeiltu.
Ymmärränkö oikein: vaikka mielestäni kone onkin ottanut Eject-käskyn vastaan (se siis jurnuttaa ja yrittää antaa levyä ulos, mielestäni) on silti eroa millä keinolla käskyn antaa (F 12, Eject jne)?
Ymmärränkö oikein: vaikka mielestäni kone onkin ottanut Eject-käskyn vastaan (se siis jurnuttaa ja yrittää antaa levyä ulos, mielestäni) on silti eroa millä keinolla käskyn antaa (F 12, Eject jne)?
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Onko kokeiltu myös pitää hiiren nappia pohjassa käynnistyksen aikana?
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Tuossa pitäs olla oikeat ohjeet:
http://www.ifixit.com/Teardown/iMac-Int ... nch/1236/1
Ja kyllä tuo taitaa jo sellainen homma olla että takuu menee, toki jos tuon hienosti purkaa ja kasaa niin kukaan ei ehkä huomaa
En tiedä onko helppoa vai vaikeaa kun tuollaista en ole purkanut.
Slot load -asemat ovat kyllä sellainen hienous josta on ollut suhteellisen paljon haittaa. Melko turhauttavaa sekin kun laitat jonkin levyn asemaan jota kone ei pysty lukemaan, siinä sitten odotellaan joskus hyvinkin hartaasti jotta se suostuu tulemaan pihalle sieltä, joskus joutuu reboottaamaan koneen vain jotta saisi levyn pihalle... silloinkin kone haluaa vielä pyöritellä levyä aikansa.. Macbookissa kävikin sitten juuri samoin eli olisi voinut joko odottaa maailmanloppuun saakka jotta levy tulee pihalle tai sitten purkaa konetta...
http://www.ifixit.com/Teardown/iMac-Int ... nch/1236/1
Ja kyllä tuo taitaa jo sellainen homma olla että takuu menee, toki jos tuon hienosti purkaa ja kasaa niin kukaan ei ehkä huomaa
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Slot load -asemat ovat kyllä sellainen hienous josta on ollut suhteellisen paljon haittaa. Melko turhauttavaa sekin kun laitat jonkin levyn asemaan jota kone ei pysty lukemaan, siinä sitten odotellaan joskus hyvinkin hartaasti jotta se suostuu tulemaan pihalle sieltä, joskus joutuu reboottaamaan koneen vain jotta saisi levyn pihalle... silloinkin kone haluaa vielä pyöritellä levyä aikansa.. Macbookissa kävikin sitten juuri samoin eli olisi voinut joko odottaa maailmanloppuun saakka jotta levy tulee pihalle tai sitten purkaa konetta...
Viimeksi muokannut -wk-, 18.8.2010 klo 11.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vein huoltoon. Levyasema vaihdettu ja taas toimii.
Syy murheisiin: levyasemassa oleva säämiskä, joka ohjaa levyn oikein oli koneen kokoamisvaiheessa jäänyt ryppyyn, mikä esti levyn ulostulemisen.
Syy murheisiin: levyasemassa oleva säämiskä, joka ohjaa levyn oikein oli koneen kokoamisvaiheessa jäänyt ryppyyn, mikä esti levyn ulostulemisen.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka