Safari erittäin hidas?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Safari erittäin hidas?
Viesti Kirjoittaja taratus »
Mikähän mahtaa koneessa olla, kun Safarin toiminta on yhtäkkiä muuttunut erittäin hitaaksi Kun koneen herättää, niin aluksi selain toimii normaalisti, mutta sitten alkaa latauspyörylä vaan pyörimän, eikä sivut aukene..Onko mahdolista, että koneeseeni olisi päässyt jokin haittaohjelma?
-
Re: Safari erittäin hidas?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Haittaohjelmasta tuskin on kyse, mutta koitetaan etsiä varsinainen aiheuttaja.
Onko Safariin asennettuna laajennuksia? Onko väliä mitä sivuja on auki kun hidastelu alkaa? Oletko koittanut poistaa Safarin asetustiedoston (kotikansiosi/Kirjasto/Preferences/com.apple.safari.plist) ja avata Safarin uudelleen?
Onko Safariin asennettuna laajennuksia? Onko väliä mitä sivuja on auki kun hidastelu alkaa? Oletko koittanut poistaa Safarin asetustiedoston (kotikansiosi/Kirjasto/Preferences/com.apple.safari.plist) ja avata Safarin uudelleen?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja taratus »
Tietääkseni Safariin ei ole lisätty laajennuksia? Ja Safarin asetustiedoston olen poistanut, ongelma kuitenkin vaan jatkuu..
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Mikä käyttöjärjestelmän ja Safarin versio on käytössä?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Bule »
Vastaanpa vanhempaan viestiin, jos vaikka jotakuta auttaisi.
Eli mulla oli ihan sama ongelma, Safari jumitti ja rantapallo pyöri. Olin kokeillut resetoida Safarin mutta vasta kun tajusin lisätä reset-valikossa raksin kohtaan "Poista kaikki verkkosivujen esikatselukuvat" niin toiminta palautui normaaliksi. Saattaa olla selkeätä monelle muttei ollu ainakaan minulle..
Eli mulla oli ihan sama ongelma, Safari jumitti ja rantapallo pyöri. Olin kokeillut resetoida Safarin mutta vasta kun tajusin lisätä reset-valikossa raksin kohtaan "Poista kaikki verkkosivujen esikatselukuvat" niin toiminta palautui normaaliksi. Saattaa olla selkeätä monelle muttei ollu ainakaan minulle..
-
Viesti Kirjoittaja Sannuli »
Täytyypä kokeilla tuota kun pääsen kotiin oman koneen ääreen.
Mulla nimittäin sama ongelma, että rantapallo pyörii turhaan tiuhaan ja kauan. Joku päivä meni koko kone juntturaan, kun koitin pika pikaa ottaa printit safarista. Prosessit oli ihan tapissa ja rantapallo vaan pyöri ja vasta pitkällisen painin jälkeen sain Safarin sammumaan ja tilanteen laukeamaan.
Ongelmaa on ollut noin viikon verran ja harmistuneena olen sitä hämmästellyt kun mac mini on alkanut latauksineen muistuttaa vanhaa winukkaläppäriäni.
Tuoreehkona käyttäjänä en ole oikein tiennyt mistä vikaa lähtisi etsimään, enkä asiaa vielä ole ehtinyt kyselläkään, mutta täytyypä katsoa, jos tuo mainittu esikatselukuvien resetointi auttaisi..
Mulla nimittäin sama ongelma, että rantapallo pyörii turhaan tiuhaan ja kauan. Joku päivä meni koko kone juntturaan, kun koitin pika pikaa ottaa printit safarista. Prosessit oli ihan tapissa ja rantapallo vaan pyöri ja vasta pitkällisen painin jälkeen sain Safarin sammumaan ja tilanteen laukeamaan.
Ongelmaa on ollut noin viikon verran ja harmistuneena olen sitä hämmästellyt kun mac mini on alkanut latauksineen muistuttaa vanhaa winukkaläppäriäni.

Tuoreehkona käyttäjänä en ole oikein tiennyt mistä vikaa lähtisi etsimään, enkä asiaa vielä ole ehtinyt kyselläkään, mutta täytyypä katsoa, jos tuo mainittu esikatselukuvien resetointi auttaisi..
Mac Mini (M1, 2020) * iPad Air * iPhone 11 * iPod Nano 5th gen * TV 3rd gen
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka