Eli yksi kaunis aamu avasin koneen ja näytölle tuli sellanen pysäköintikielto-merkki.
No koitin asentaa snowleopardin uudelleen, aina jumittuu johonkin väliin ja herjaa jostain tukitiedostoista. Tigerin asennusta ei suostu ees alottamaan. Kone on jotain 2007-mallia.
Oon koittanut tyhjentää kovon, ei auta.
Onko kovo hajalla? vai missä tuo vika on?
iMacin käynnistysongelmia
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMacin käynnistysongelmia
Viesti Kirjoittaja Seasam »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 14.12.2010 klo 21.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikko kuvaavammaksi
Syy: otsikko kuvaavammaksi
-
Re: Mitäs mä tälle imacille teen?
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Hyvin todennäköisesti.Seasam kirjoitti:Onko kovo hajalla? vai missä tuo vika on?
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Kokeile tätä, jos sulla on koneen mukana tullut tai myöhemmin hankittu Tiikerin asennus-DVD: levy asemaan, käynnistys ja pidät c-näppäintä pohjassa kunnes tulee omenalogo näyttöön. Valitse kieli ja sen jälkeen mene Lisäohjelmat-valikon Levytyökalulle ja pistä se korjaamaan levyä.
Hyvin mahdollista, että levy on rikki eikä saada korjattua. Mutta on käynyt niinkin, että vain levyn kirjanpito on mennyt sekaisin ja levytyökalu saa levyn korjattua. Korjaa toisen kerran varmuudeksi, vaikka menisi kerralla lävitse.
Hyvin mahdollista, että levy on rikki eikä saada korjattua. Mutta on käynyt niinkin, että vain levyn kirjanpito on mennyt sekaisin ja levytyökalu saa levyn korjattua. Korjaa toisen kerran varmuudeksi, vaikka menisi kerralla lävitse.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Paitti että eipä tuommoistakaan yleensä tapahdu muuten kuin siten, että siellä on jo joku bad sectori, ei se kovon kunto alkaa jo heiketä.Juhani L kirjoitti: Hyvin mahdollista, että levy on rikki eikä saada korjattua. Mutta on käynyt niinkin, että vain levyn kirjanpito on mennyt sekaisin ja levytyökalu saa levyn korjattua. Korjaa toisen kerran varmuudeksi, vaikka menisi kerralla lävitse.
Eli voi hyvinkin toimia jonkun aikaa ja sen bad sectorin voi saada ohitettua ja flägättyä, mutta kannattaisi silti varautua siihen, että kovalevyn vaihto on edessä. Jos ei tänään niin pian kumminkin. Toivottavasti ne varmuuskopiot ovat kunnossa.
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Kyllä tuo vialliselta kovolta kuulostaisi, tee kuten Juhani L ehdotti ja jos ei onnistu mutta Levytyökalu silti meinaa että levy ois kunnossa niin itse lataisin, polttaisin ja boottaisin vaikka Ubuntun Live-CD:llä koneen käyntiin, sillä kun voi testata yleisesti että onko kone vakaa ja se myös näyttää enemmän ja vähemmän kiinnostavaa tietoa kovalevystä, jos kovalevy on menossa kaput niin heti käyttiksen käynnistyttyä tulee ilmoitus että kovo huonossa hapessa. OS X:n Levytyökalu on antanut parissa tapauksessa puhtaat paperit selvästi vialliselle kovalevylle joten en oikein luota siihen.Seasam kirjoitti:Eli yksi kaunis aamu avasin koneen ja näytölle tuli sellanen pysäköintikielto-merkki.
No koitin asentaa snowleopardin uudelleen, aina jumittuu johonkin väliin ja herjaa jostain tukitiedostoista. Tigerin asennusta ei suostu ees alottamaan. Kone on jotain 2007-mallia.
Oon koittanut tyhjentää kovon, ei auta.
Onko kovo hajalla? vai missä tuo vika on?
http://lolled.net/kuvaus2/out.php?i=6029_ubuntu.png
Tai sitten vaan vie koneen huoltoon samantien.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka