Terve,
- Itse ongelma = alla
- Koneen tarkka malli = 2z 2 Ghz G5; 4 Gt muistia
- Käyttöjärjestelmän versio (ellei uusin) = 10.5.8
tuli paha ongelma, kun ulkoisen WD 500Gt:n levy ei johtojen liittämisen jälkeen ilmesty työpöydälle /(yhdisty koneeseen). Kaikki johdot on tarkistettu, järjestelmän kuvaus kertoo laitteen FireWire -liitännällä olevan, mutta samalla se kertoo, että tiedostojärjestelmän liitospiste: - ja sitten on vaan tyhjää. .
Toinen lisälevy on myös FireWiren johdolla - ((molemmat ovat linkissä eli keskusyksiköstä (WD 1_Teraan), ja sieltä jatko-liitosjohto kyseiseen WD 500)) - ja sen kohdassa lukee: tiedostojärjestelmän liitospiste: /Volumes/MyBook_1_Tera , joka onkin sen levyn nimi. Tällä systeemillä hyvin toiminut jo muutaman vuoden, siis ennen eilistä.
Toimi eilen vielä normaalisti, siihen asti, kunnes Norton Antivirus ajoi tarkistustaan, ja lopuksi jämähti latauksen puoliväliin, jonka jälkeen (joku ohjelma) ilmoitti, että haluanko alustaa levyn, ohittaa vai "anna levy". Pyysin antaa levyn, koska se vaikutti vähiten vaaralliselta. Sen jälkeen suljin kaikki, ja yritin liittää ko. irtolevyjä kannettavaan, jossa näin, että tallella olivat kaikki tiedostot, mutta sisään ei päässyt. Koska irtolevyllä on kuvatavaraa 330 Gt, ja kun kannettavan oma sis. muisti on vain 120 Gt, ei onnistunut edes siirto toiselle ulkoiselle lisälevylle. Tärkeää olisi saada kuva-aineistot talteen, ja uuteen paikkaan turvaan.
Jos liitospiste -asiaan ei ole helppoa vastausta = > kysymys: missä Helsingissä olisi huolto, joka osaisi kaivaa tiedostot levyltä ja siirtää ne uuteen, turvalliseen varastolevyyn ? Jos vielä olisi edes suuntaa-antavaa tietoa hinnoista, niin suurkiitokset.
terveisin
felix
Ulkoinen WD:n levy - tiedostojärjestelmän liitospiste hukas
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ulkoinen WD:n levy - tiedostojärjestelmän liitospiste hukas
Viesti Kirjoittaja felix »
Viimeksi muokannut felix, 28.12.2010 klo 3.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Ulkoinen WD:n levy - tiedostojärjestelmän liitospiste hu
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Onko siis se vaurioitunut levy kiinni suoraan koneessa vai toisessa ulkoisessa levyssä?
Oletko koittanut liittää pelkän vaurioituneen levyn suoraan koneen toiseen FW-liitäntään?
Kerran muistaakseni törmäsin ongelmaan noitten FW-liitäntöjen kanssa G4:llani, silloin piti laittaa kaikki laitteet pimeeksi noin vuorokaudeksi, sitten ajaa ensin itse koneen kovolle kaikki mahdolliset korjaukset ja sen jälkeen ulkoinen asema kerrallaan levytyökalulla tarkistaa/korjata ja vasta sittenkin se herätteli FW:n toimintoja yksi laite kerrallaan koneeseen liitettynä ennen kuin suostui linkittelemään niitä toistensa läpi.
Jos se WD:n paketti on avattavissa, voisit vielä koittaa avata sen, ottaa itse levyn irti ja lykätä G5:n vapaaseen levypaikkaan ja todentaa, onko itse levyssä vikaa vai kotelon FW-kuviot sekaisin...
Oletko koittanut liittää pelkän vaurioituneen levyn suoraan koneen toiseen FW-liitäntään?
Kerran muistaakseni törmäsin ongelmaan noitten FW-liitäntöjen kanssa G4:llani, silloin piti laittaa kaikki laitteet pimeeksi noin vuorokaudeksi, sitten ajaa ensin itse koneen kovolle kaikki mahdolliset korjaukset ja sen jälkeen ulkoinen asema kerrallaan levytyökalulla tarkistaa/korjata ja vasta sittenkin se herätteli FW:n toimintoja yksi laite kerrallaan koneeseen liitettynä ennen kuin suostui linkittelemään niitä toistensa läpi.
Jos se WD:n paketti on avattavissa, voisit vielä koittaa avata sen, ottaa itse levyn irti ja lykätä G5:n vapaaseen levypaikkaan ja todentaa, onko itse levyssä vikaa vai kotelon FW-kuviot sekaisin...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka