![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt alkaa pikku hiljaa menemään hermo... Olen yrittänyt ratkaista tätä ongelmaa jo kaksi päivää ja lukenut kymmenia erilaisia vinkkejä ja ohjeita netistä, mutta mikään ei ole auttanut.
Ongelmani on, että Transmission ei pysty avaamaan tuota "Peer listening" -porttia, vaikka olen määrittänyt Transmissionin ja reittimen käyttämään UPnP:tä, jonka pitäisi automaattisesti avata tarvittavat portit, mutta ei... Ei vaikka kuinka monta kertaa yritän eri porttia ja eri asetuksia...
Tässä vielä kuva selvennykseksi ---> http://img.skitch.com/20110202-gtr2fee6 ... jshfti.jpg
Olen myös sallinut saapuvat yhteydet Transmissionille Macin järjestelmäasetuksista.
En tiedä enää, mitä pitäisi tehdä. Staattisen IP-osoitteen määrittämistä en ole vielä yrittänyt sen takia, että se on sen verran iso urakka tällaisessa taloudessa, jossa on ainakin kymmenen erilaista laitetta jotka ovat yhteydessä internettiin.
Ongelma on harvinaisen ärsyttävä, koska tämä estää lähes kokonaan Transmissionin käytön. Parhaimmat nopeudet, johon olen nyt parin päivän aikana päässyt, ovat olleet 300 KB/s vaikka laajakaistani maksiminopeus on 14 Mb/s. Speedtest.netin kautta pääsinkin juuri tuohon nettini maksiminopeuteen, mutta millään torrentilla en ole päässyt lähellekään vaikka lähettäjiä olisi ollut yli 1000.
Tässä vielä muutamia specsejä, jos niistä on jotain apua...
Reititin: A-LINK RR24AP
Internet: Elisa Laajakaista 14/1 Mb/s
Käyttöjärjestelmä: Mac OS X 10.6.6
Transmissionin versio: 2.13
P.S. Niin ja vielä selvennykseksi, että en käytä Transmissionia minkään laittoman aineiston lataamisen, vaan ainoastaan ilmaisten ja laillisten ohjelmien yms. lataamiseen