Tuhannes editointi

Jos tuota myyntiin mennyttä Maccia ei oo rekisteröity niin näkyykö se silti jossain aina kuitenkin että se kone on mun, koska käyttöönotettaessa se kyseli Apple ID:tä ja muuta? Silloin kun otin sen käyttöön en edes ollut vaihtamassa sitä joten en tajunnut ottaa nettipiuhaa irti ym. Ja mulle kerta tuli maili jossa kiitettiin että ostin Macin (siihen mailiositteseen jonka annoin ottaessani koneen käyttöön.)Pystyykö uusi ostaja tuon rekisteröimään jos sitä ei ole rekisteröity vai voiko sen rekisteröidä vain mun nimellä? Sanoin vahingossa liikkeessä että se on rekisteröity, mutta äsken tajusin ettei sitä ookaan koska mulla ei näköjään ole edes Apple ID:tä sillä mailisoitteella jonka annoin ottaessani tuon koneen käyttöön, vaikka käisitin että se sellaisen loi, koska loin uuden kun en muistanut edellisen salasanaa sillä hetkellä. Tällä toisella osoitteella taas on rekisterity vain vanha iBook. Ajattelin nyt että ilmoittan huomenna sinne liikkeeseen ettei sitä konetta ookaan rekisteröity, ettei uusi ostaja saa väärää tietoa. Mutta tuleeko tuosta kuitenkin muuten ongelmia? Ne saattaa myydän sen koneen vaikka jo huomenna joten asialla on ehkä vähän kiire jos aion jotain sinne ilmoittaa….
Nämä on sitten vähemmän tärkeää: Kone jonka palautin tarkistettiin tietysti tänään huolella, vaikka se myydäänkin esittelykoneena. Ja koska laturista löytyi naarmu se vaihdettiin tämän minun uuden koneen laturin kanssa. Kuitenkaan virtajohto-osaa ei näköjään vaihdettu, koska se oli virheetön. Ongelma on nyt se että vaikka laturin pitäisi olla tismalleen sama molemmissa koneissa, niin kun laitan sen virtajohtokulman laturiin niin siihen väliin jää selvä rako ja kulma heiluu vähän. Tosi outoa? Onko tuosta jotain haittaa muuta kuin estettistä? Itseasiassa luulin kotiin asti että se johto on vaihdettu myös, koska sanoin että se käy hyvin että otan ne vanhemmat joita oon käyttänyt kerta se on sama laturi, mutta näköjään tuota johto-osaa ei sitten oltukaan vaihdettu. Toisaalta nuo menee tehtaallakin varmasti ihan sattumanvaraisesti paketteihin. Paitsi jos sittenkin niissä MacBookin ja MacBook Pron latureissa on jotain eroa...
Edit: Tuo pelkkä virtapistoke ilman johtoa istuu heti paljon paremmin. Näyttää siis että tuossa virtajohdon pistokkeessa on se toinen metallinen käpälä hieman kauempana kuin toinen, jonka takia se menee vinoon myös kun katsoo sitä kapemmalta sivulta. Toivottavasti tuo ei nyt sitten riikkoonnu herkemmin tai anna virtaa jotenkin epätasaisesti tai jotain... ois ihan mun tuuria.
Mikä on muuten tämän MBP:n firewirepaikkaan sopiva liitin numeroltaan? Kun piti ostaa johto koneen ja kovalevyn välille ja liikkessä meinasivat että sellainen 6pin & 4 pin on sopiva. (6 pin on siis sen kovalevyn puoli) Mutta minusta tuo 4pin näyttää tähän MBP:n niin epäsopivalta että en edes avannut pakkausta, pitänee palautta se, mutta mikä ois oikea sitten?
(kaikki on varmaan jo kyllästyny tähän mun ikuiseen tyhmien kysmysten kyselemiseen...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)