Hei!
Mulla olisi tämmöinen ongelma: Macini iSight kamera käynnistyy joskus ihan omia aikojaan (vihreä valo palaa) enkä saa sitä pois päältä PhotoBoothin kautta, tai mitenkään muutenkaan. Ainoa vaihtoehto on sammuttaa kone ja käynnistää sitten uudelleen.
En tiedä, käynnistöökö kamera vain avatessani koneen, vai voiko se käynnistyä kesken surffailun koska en ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Yleensä se on päällä koneen avatessani. En voi testata tätä, koska sen käynnistyminen on satunnaista. Yleensä mulla on nettikaapeli kytkettynä, mutta en tiedä, vaikuttaako se asiaan.
Koneeni on MacBook4,1 ja käyttis Snow Leopard eli 10.6.6. Kone on ollut kerran huollossa jonkin kummallisen, näppäimet sotkevan vian takia (eivät tajunneet mistä johtui edes Apple Storessa); toimii nyt normaalisti. Takuuaika on kulunut umpeen.
Jos jollakulla olisi jokin teoria, olisi kiva kuulla se. Kameran randomi käynnistyminen tekee mut hieman vainoharhaiseksi.
iSight kamera käynnistyy omia aikojaan
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
iSight kamera käynnistyy omia aikojaan
Viesti Kirjoittaja Beth »
-
Re: iSight kamera käynnistyy omia aikojaan
Viesti Kirjoittaja Touho »
Tarttis ensin tietää mitä kaikkia kameraa käyttäviä ohjelmia siellä on, ja mitä ohjelmia on määriteltynä aukeamaan käynnistyksen yhteydessä.
Alhaalta Dockista näet, jos esim. iChat tai Photo Booth on päällä. Sen ohjelman ikonin alla näkyy semmoinen sininen valopallukka. iChatin kohdalla näkyy usein vielä semmoinen puhekupla siellä yläpalkissa.
Alhaalta Dockista näet, jos esim. iChat tai Photo Booth on päällä. Sen ohjelman ikonin alla näkyy semmoinen sininen valopallukka. iChatin kohdalla näkyy usein vielä semmoinen puhekupla siellä yläpalkissa.
Viimeksi muokannut Touho, 8.3.2011 klo 11.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Beth »
Kameraa käyttäviä ei mulla taida iChattia ja Photo Boothia lukuunottamatta olla muita. En ole ainakaan lataillut. Mun ainoat ylimääräiset on Photoshop, Microsoft Office ja VLC.
Oon heittäny Boothin pois docista, kun en käytä sitä koskaan, mutta laitoin sen nyt takaisin voidakseni seurata sen tekemisiä. (Kiitos, että mainitsit sen. Mulla ei olis muuten tullut mieleen laittaa sitä takaisin.)
Katoin käyttäjistä, että mulla on vain joku iTunes helper merkattuna käynnistymään automaattisesti. En oo sinne ite mitään lisäilly, koska en halua, että kaikki aukee samaan aikaan.
Ne pienet siniset pallukat oon toki huomannut.
Niiden puolesta kaikki näyttää olevan, niinkuin pitääkin. Vain Finder on päällä. Mutta jos se ois Photo Booth, musta ois silti jotenkin outoa, että se käynnistyy tolla tavalla vain joskus. :-/
Oon heittäny Boothin pois docista, kun en käytä sitä koskaan, mutta laitoin sen nyt takaisin voidakseni seurata sen tekemisiä. (Kiitos, että mainitsit sen. Mulla ei olis muuten tullut mieleen laittaa sitä takaisin.)
Katoin käyttäjistä, että mulla on vain joku iTunes helper merkattuna käynnistymään automaattisesti. En oo sinne ite mitään lisäilly, koska en halua, että kaikki aukee samaan aikaan.
Ne pienet siniset pallukat oon toki huomannut.

-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Oletko kokeillut SMC-resettiä?
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka