Koneestani (Early 2008, MBP 15"4 2.5GHz) olen viimeiset kolme vuotta pitänyt superhyvää huolta, ja tästäkin huolimatta se sattui äsken lattialle tippumaan. Pudotus noin parinkymmenen sentin korkeudelta kylppärin lattiaan. Kone jäi kyllä päälle, mutta näppäimet eivät toimineet kunnolla, joten fiksuna likkana ajattelin sitten koneen bootata ja katsoa mitä käy.
No, ei mitään!
Kone menee päälle, käynnistysääni kuuluu aivan normaalisti, mutta näyttö se vaan pysyy vaaleansinisenä, vaikka päällä olis ollut jo useamman minuutin. Irrotin akunkin ja pistin takaisin, mutta ei mitään muutosta. Virtanapista kun sammutin, niin mun ei tarvinnut kuin tuota nappia hipaista, niin se meni jo kiinni, eli veikkaisin suurimman damagen sattuneen sille alueelle. Mä en juurikaan noista näytönohjaimista sun muista tiedä, mutta onko mahdollista, että se olisi ainoa asia, mikä tässä nyt on kosahtanut? En ole päässyt vielä testaamaan ulkoisen näytön kanssa, koska itse äksidentistä on aikaa puolisen tuntia.
Kone siis kuitenkin toimi itse pudotuksen jälkeen, joskin hitaanlaisesti, ja trackpadin alueelle oli ainakin tullut sellainen "alauma", ja hiiri lähti ikäänkuin omille teilleen sitä koskettaessa.
Nyt mietinkin, että mitä himskattia mun kannattaa tehdä? Kone sai tuossa joulukuussa 2008 pienen damagen (minusta riippumattomista syistä!) dvd-dekin alapuolelle, ja dekin lisäksi jouduttiin vaihtamaan koko alumiininen alaosa, joten hintaa tuolle operaatiolle tuli noin 900 euroa. Kotivakuutushan tuon tietenkin korvas tuolloin, ja pelkkä omavastuuosuus tietty jäi mun maksettavaksi, mutta mitäs nyt kun ikävähennykset sun muut otetaan huomioon? Vakuutusyhtiökin on eri, kuittia mulla koneesta ei ole, joskin sen saan helposti tarvittaessa, enkä suoraan sanoen tiedä miten toimia. Meinaavatko korjata ollenkaan, suosittelevatko suoraan uutta konetta, vai nauravatko päin pläsiä?