Olen luonut Illustratorilla .ai-tiedoston, josta olen tallentanut pdf-version. Selattaessa tiedostoja, finder kaatuu luodessaan tiedostosta esikatselukuvaa. Tiedoston voi avata Acrobatilla, mutta avaamisen jälkeen finder kaatuu jälleen. Minun pitäisi lähettää tiedosto asiakkaalle, mutta yrittäessäni ladata tiedostoa sähköpostin liitetiedostoksi kaatuu puolestaan safari. Tiedosto on noin 9 megainen ja sisältää linkitettyjä psd-kuvia.
Käytössäni on IMac 2009, jossa Mac OX 10.5.8
Loin tiedoston Illustrator CS 4:lla.
Löysin ongelmaani ilmeisesti liittyvän jutun googlettamalla: http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-10343947-263.html
Itse en kuitenkaan tuolta löytänyt toimivaa ratkaisua ongelmaani. Kokeilin kopioida tiedoston päätetilassa, kuten yllä oleva linkki neuvoo, mutta ongelma ei kuitenkaan poistunut.
Olen koittanut luoda pdf:n yhä uudestaan samasta illutiedostosta, sekä koittanut luoda uuden tiedoston johon copypastetan toisesta tiedostosta materiaalin. Konetta olen sammutellut, sekä koettanut tiedostoa MacBookillani, jossa käyttiksenä Snow Leopard. Sama Ongelma kuitenkin toistuu joka kerta. Mitäs nyt, laitanko pillit pussiin?