Hei,
olen toisaalla täällä luovuttamassa pois Power Macintosh G4:ää. Itse olen käyttänyt sitä yhden ainoa kerran: laitoin sille oman tilin ja salasanan. Nyt haluaisin poistaa tilin, mutta en millään keksi oikeaa salasanaa (enkä kyllä taida enää lyötää sitä mistään näiden vuosien jälkeen).
En ole tehnyt koneella mitään, joten mitään minun aineistojani koneella ei ole. Se ei tässä ole huolena. Mutta jos koneella on minun Admin-salasanani, se paitsi ärsyttää koneen uutta omistajaa, saattaa myös estää esim. asetusten muuttamista (?). Koneella on kaksi käyttistä, 9.2.2 (cd on) ja 10.2.7. (tuli valmiiksi asenettuna, cd:tä ei ole).
Pystynko rikkomaan salasanan jollakin tavoin vai täytyykö kone viedä kaatopaikalle?
PMA
Macin salasanan särkeminen?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Macin salasanan särkeminen?
Viesti Kirjoittaja PMA »
-
Re: Macin salasanan särkeminen?
Viesti Kirjoittaja masa »
Salasanan nollaamiseen tarvitset asennuslevyn.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja PMA »
Tämän hoksasin jo itse, kun hain netistä tietoa. Kone vaatii salasanaa nimenomaan uudemmasta käyttiksestä käsin. Cd:tä minulla ei ole, sillä uudempi käyttis tuli asennettuna enkä saanut cd:tä. Vanhempaan käyttikseen on cd, mutta sen kautta koneelle kiemurtelemien ei taida onnistua. Yritin sitä jo.
Voisin lahjoittaa koneen koneen jollekulle, jolla on cd 10.2.7-käyttikselle.
Voisin lahjoittaa koneen koneen jollekulle, jolla on cd 10.2.7-käyttikselle.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Lainaa joltakin ihmiseltä Pantterin (10.3) tai Tiikerin (10.4) retail-DVD. Käynnistät siltä pitäen C-näppäintä pohjassa. Kielen valinnan jälkeen menet Lisäohjelmat-valikosta joko Levytyökalulle tai muuttamaan käyttäjätunnuksia. Voit vaihtoehtoisesti tyhjentää kovalevyn Levytyökalulla tai sitten muuttaa ylläpitäjän salasanan sellaiseksi, jolla pääset kirjoittautumaan sisään ja poistamaan käyttäjän. En muista, saatiinko käyttis-DVD:tä käsin poistettua suoraan käyttäjiä.
Tällaiseen tarkoituksen jonkun muun OS X:n asennus-DVD:n lainaaminen ei ole varmaankaan kiellettyä, koska et asenna käyttistä vaan poista käyttäjän tai tyhjennät levyn. Mulla on lainaksi Tiikerin asennus-DVD, jos tarvitset. Onhan PowerMacissä DVD-asema? Vanhimmissa malleissa saattaa olla vain CD-asema, jolloin Pantteri tai harvinainen CD-Tiikeri tulisi kysymykseen.
Tällaiseen tarkoituksen jonkun muun OS X:n asennus-DVD:n lainaaminen ei ole varmaankaan kiellettyä, koska et asenna käyttistä vaan poista käyttäjän tai tyhjennät levyn. Mulla on lainaksi Tiikerin asennus-DVD, jos tarvitset. Onhan PowerMacissä DVD-asema? Vanhimmissa malleissa saattaa olla vain CD-asema, jolloin Pantteri tai harvinainen CD-Tiikeri tulisi kysymykseen.
-
Viesti Kirjoittaja PMA »
Kiitos ystävällisistä neuvoista. Ongelma ratkesi jo siten, että koneelle kuitenkin löytyi ottaja.
hampsu@yahoo.com
hampsu@yahoo.com
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka