Nettisivulla
http://tinyurl.com/bo26d6s on runsaasti käräjäoikeuden päätöksiä. Tiedoston nimi on esim Helsingin_KO23062011_4.pdf mutta se ei ehkä silti ole pdf-tiedosto? Vai onko? Normaalilla klikkauksella tulee vain "Tiedostovirhe". Sain näitä päätöksiä auki Neo-Officella. Ne näkyvät sörssöinä. Jos muunnan tällaisen tiedoston pdf-tiedostoksi, niin saan edelleen sörssöä joka näyttää tältä:
http://dl.dropbox.com/u/14280165/pdf_sotku.png
Ovatko nämä alkuperäiset tiedostot oikeasti PDF-tiedostoja vai jossain muussa formaatissa?
Minun koneeni ei tunnistanut sitä PDF-dokumentiksi. Kaikki muut netistä lataamani PDF-dokumentit koneeni on osannut avata oikein yhdellä klikkauksella. (Kone on Mac Mini jossa käyttöjärjestelmänä Mac OS X, versio 10.4.11.)
PDF-ongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
PDF-ongelma
Viesti Kirjoittaja Tron »
Ei ole helppoja asioita, ei myöskään vaikeita. On olemassa vain asioita jotka sattuu osaamaan ja asioita joista ei satu tietämään mitään.
-
Re: PDF-ongelma
Viesti Kirjoittaja eki »
Kyllä ne pdf-tiedostoja ovat. Näkyykö sulle nimeksi Helsingin_KO23062011_4.pdf, eikä Helsingin_KäO23062011_4.pdf, kuten mulla näkyy? Oliskohan nyt kyse jostain merkistökoodauksesta tms? Koitappa vaikka tallentaa linkistä nimellä, jossa ei ole ääkkösiä ja avata sitten.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Applen Esikatselu (5.0.3) ainakin näyttää kuvan oikein, mutta skannatulla esikatselulla. Acrobat 9.2 Paper Capturella tehty. Sisältää skannatun esikatselun, ja lisäksi OCR:n avulla tehdyn tekstimuunnoksen. Silti kuitenkin tekstiä voi valita ja kopioida esim. teksturiin, ja muokata edelleen. Rivit ovat hieman vinossa ja teksti rosoista kuten skannatussa on tapana, mutta silti kopioitu teksti toimii, ja on ihan oikein koodattu ääkkösineen päivineen.
Avaamassasi tiedostossa on mitä ilmeisimmin näkyvissä sekä skannattu bittikarttataso, että tekstitiedoksi muutettu taso. Ne eivät osu aivan kohdakkain, ja teksti näyttää siksi tärähtäneeltä. Vain toisen tason tulisi näkyä.
Jos käytät lukemiseen Adobe Acrobat ohjelmaa, niin voit kokeilla ao. ohjetta:
http://en.allexperts.com/q/Adobe-Acroba ... roblem.htm
Avaamassasi tiedostossa on mitä ilmeisimmin näkyvissä sekä skannattu bittikarttataso, että tekstitiedoksi muutettu taso. Ne eivät osu aivan kohdakkain, ja teksti näyttää siksi tärähtäneeltä. Vain toisen tason tulisi näkyä.
Jos käytät lukemiseen Adobe Acrobat ohjelmaa, niin voit kokeilla ao. ohjetta:
http://en.allexperts.com/q/Adobe-Acroba ... roblem.htm
ps. sinulla taitaa olla myöhemmin itseasennettu pdf:n luku- ja kirjoituslaajennus (Sun/Oracle) Neo Officessa, jos se kerran näyttää pdf:n kuten tuossa linkittämässäsi kuvassa. Open Officella ilman laajennusta tuli ihan pelkkää koodisotkua kun kokeilin.In Acrobat 9 you can turn them of by choosing Document -> OCR Text Recognition and click off the checked of Find First (or All) OCR Suspects.
-
Viesti Kirjoittaja Tron »
Sattaa olla että olen muuttanut nimeä. Mulla on ollut tapana poistaa tiedostonimistä ääkköset ja välilyönnit kun ne ovat ainakin joskus tuottaneet ongelmia ainakin joissakin olosuhteissa joissakin koneissa.eki kirjoitti:Kyllä ne pdf-tiedostoja ovat. Näkyykö sulle nimeksi Helsingin_KO23062011_4.pdf, eikä Helsingin_KäO23062011_4.pdf, kuten mulla näkyy?
Olenkin joskus ihmetellyt että miten Googlella on löytynyt jotain vanhoja artikkeleita jota on kirjoitettu siihen aikaan kun tietokoneet toimivat vielä releillä ja radioputkilla. Ja arvaillut että mukana täytyy olla jokin softa joka on muuttanut kuvan tekstisi.mikastus kirjoitti:Applen Esikatselu (5.0.3) ainakin näyttää kuvan oikein, mutta skannatulla esikatselulla. Acrobat 9.2 Paper Capturella tehty. Sisältää skannatun esikatselun, ja lisäksi OCR:n avulla tehdyn tekstimuunnoksen. Silti kuitenkin tekstiä voi valita ja kopioida esim. teksturiin, ja muokata edelleen. Rivit ovat hieman vinossa ja teksti rosoista kuten skannatussa on tapana, mutta silti kopioitu teksti toimii, ja on ihan oikein koodattu ääkkösineen päivineen.
Sen huomasin kun kokeilin editoida tiedostoa. Tekstin päältä sai siirrettyä tekstin kuvan.mikastus kirjoitti: Avaamassasi tiedostossa on mitä ilmeisimmin näkyvissä sekä skannattu bittikarttataso, että tekstitiedoksi muutettu taso. Ne eivät osu aivan kohdakkain, ja teksti näyttää siksi tärähtäneeltä. Vain toisen tason tulisi näkyä.
Mulla on ollut koneessani Adobe Acrobat, mutta poistin sen kun se teki kaikkien PDF-tiedostoja sisältävien sivujen surffauksen toivottoman hitaaksi. En onnistunut säätämään konetta niin että nettisivuilla olevat PDF:t olisi silti näytetty esikatselulla.mikastus kirjoitti:Jos käytät lukemiseen Adobe Acrobat ohjelmaa, niin voit kokeilla ....
Minulla ei ole mitään itse asennettuja laajennuksia. Linkittämäni kuva ei ollut kuvaruutukaappaus NeoOfficesta, vaan tulostin dokumentin NeoOfficella PDF-muotoon. Tätä tulostetta on sitten katseltu esikatselulla. Sotku oli nähtävissä samanlaisena sekä NeoOfficella että esikatselulla.mikastus kirjoitti: ps. sinulla taitaa olla myöhemmin itseasennettu pdf:n luku- ja kirjoituslaajennus (Sun/Oracle) Neo Officessa, jos se kerran näyttää pdf:n kuten tuossa linkittämässäsi kuvassa. Open Officella ilman laajennusta tuli ihan pelkkää koodisotkua kun kokeilin.
Kiitos vastuksista. Nyt olen viisaampi ja ymmärrän syyt. Eli vika ei ole dokumenteissa, vaan vajavuudet ovat omassa koneessani.
Ei ole helppoja asioita, ei myöskään vaikeita. On olemassa vain asioita jotka sattuu osaamaan ja asioita joista ei satu tietämään mitään.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka