Hei,
Olen törmännyt viime aikoina ongelmaan että safari alkaa yks kaks yllättäin kanittaa ilman ennakkovaroitusta (esim hidastelua tms.). Tällöin sekä ylä- että alapalkki katoavat johonkin, safari kaatuu sekä poistuu tehtävänhallinnasta. Kuitenkin konetta sammutettaessa sitten herjaa avoimista välilehdistä. Safarin versio on 5.1.7 sekä käyttis Snow leopard. Ongelma poistuu joksikin aikaa koneen boottaamalla mutta alkaa olla vähän kiusallista. Mikä neuvoksi?
Safari temppuilee
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Safari temppuilee
Viesti Kirjoittaja ek93 »
Ongelma ei tunnu koskevan mitään yhtä sivustoa vaan ilmenee silloin kun on lukuisia raskaista sivustoja auki samanaikaisesti. Johtuisikohan se siitä?
-
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Nimittäin, jos vika ei olekaan Safarissa.
Esim. mulla Firefox jumitteli ja diagnoosi löytyikin mokkulasta, jonka yhteysohjelma välillä tuntemattomasta syystä alkaa imouroida kaikki prossutehot itselleen ja keinona on poistaa mokkula ja laittaa uudestaan kiinni. Järjestelmän valvontaa seuraamalla tämän havaitsin. Siitä lähtien olen pistänyt prossutehopalkin jatkuvasti näkyviin ja vian ilmetessä toimin em. tavalla.
Esim. mulla Firefox jumitteli ja diagnoosi löytyikin mokkulasta, jonka yhteysohjelma välillä tuntemattomasta syystä alkaa imouroida kaikki prossutehot itselleen ja keinona on poistaa mokkula ja laittaa uudestaan kiinni. Järjestelmän valvontaa seuraamalla tämän havaitsin. Siitä lähtien olen pistänyt prossutehopalkin jatkuvasti näkyviin ja vian ilmetessä toimin em. tavalla.
-
Viesti Kirjoittaja ek93 »
Wifi, onhan sekin toki aina mahdollista että netti pätkii. Jäi vain mietityttämään että kun ylä- ja alapalkki katoavat, välilehteä ei voi vaihtaa mutta muuten netti toimii normaalisti.
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Samaa vika ilmeni minullakin.pallo kirjoitti:Nimittäin, jos vika ei olekaan Safarissa.
Jos se ei kaatanut konetta, niin se alkoi viemään hurjasti prossutehoja.
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
-
Jossain oli jotain Safarin asetusten jotenkin resetoimisesta ja/tai Safarin päivityksen aentamisesta - en vaan muista missä.ek93 kirjoitti:Wifi, onhan sekin toki aina mahdollista että netti pätkii. Jäi vain mietityttämään että kun ylä- ja alapalkki katoavat, välilehteä ei voi vaihtaa mutta muuten netti toimii normaalisti.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Joo, jossain oli jotain jostain asetusten jotenkin resetoimisesta ja/tai jostain aentamisesta - en vaan muista missä.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
Se oli vaan vinkkinä, etten viitti kaikkea työtä tehdä (hakupalveluni ei ole toiminnassa kaheksan jälkeen) ja kun en varmaa vastausta tiedä.adele kirjoitti:Joo, jossain oli jotain jostain asetusten jotenkin resetoimisesta ja/tai jostain aentamisesta - en vaan muista missä.
Viimeksi muokannut pallo, 13.5.2012 klo 20.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka