Safari lataa kaikki gif kuvat todella hitaasti. Ärsyttävää ja usein sivu menee jumiin. Ei auta safarin resetoiminenkaan.
Ostin tämän Macin (macbook air late 2009, 2,13Ghz, 2GB, Snow leopard, kaikki uusimmat päivitykset) ja silloin muistan miten Safari ENSIN latasi GIF kuvan kokonaisuudessaan ennenkuin alkoi toistamaan sitä (jolloin se siis toimi hyvin) mutta jossain vaiheessa päivitysten myötä se muuttui ja alkoikin samalla lataamaan ja samalla toistamaan sitä ja lopputulos on sitten että gif jumittaa ja saa koneen huutamaan.
Onko tälle mitään ratkaisua?
Käytän myös adblockia ja clicktoflash ohjelmia, en tiedä vaikuttaako ne mitenkään. Jossain netissä sanottiin joistakin .plist asetuksista jotakin.
Jos joku osaisi neuvoa ottaisin vastaan ilomielin. En ole mikään nörtti, mutta jos ohjeet annetaan niin uskoisin että osaan korjata ongelman.
Kiitoksia.
(applen omat forumit on huollossa joten sinne en päässyt vilkaisemaan, ilmeisesti aika yleinen ongelma tämä gif+safari)
Safari+GIF ongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Safari+GIF ongelma
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Tapahtuuko tämä jumitus jollain tietyllä sivulla vai ihan kaikkien gif-kuvien kanssa? Laita joku esimerkkisivu ihmeteltäväksemme.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Viesti Kirjoittaja biohazard »
Tämä tapahtuu kaikissa gifeissä (olen huomannut että ehkä jotkin todella pienet gifit toimivat moitteetta) Joskus kylläkin gif latautuu normaalisti, eikä mitään ongelmaa (tarkoitan tällä siis animoitua giffiä, unohtui mainita alkuperäisessä viestissä!)
Selailen satunnausesti erilaisia sivustoja, tässä on yksi esimerkki: http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=99971&c=5
Varsinkin, jos sivulla on enemmän kuin yksi latautuva animoitu .gif.
Onko olemassa jotakin asetusta, jolla saisi Safarin ensin lataamaan gifin kokonaan tai vaikka sitten blokkaamaan, ettei sivustot jumittuisi?
Olen tästä syystä ladannut tuon clicktoflash lisäosan, jottei safari lataa yhtäkään flashia automaattisesti vaan ne saa itse klikattua auki, sivut toimii paljon nopeammin (ja ei tule turhia mainoksia katseltua
)
Minulla on nopea netti, 100/10Mb.
Selailen satunnausesti erilaisia sivustoja, tässä on yksi esimerkki: http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=99971&c=5
Varsinkin, jos sivulla on enemmän kuin yksi latautuva animoitu .gif.
Onko olemassa jotakin asetusta, jolla saisi Safarin ensin lataamaan gifin kokonaan tai vaikka sitten blokkaamaan, ettei sivustot jumittuisi?
Olen tästä syystä ladannut tuon clicktoflash lisäosan, jottei safari lataa yhtäkään flashia automaattisesti vaan ne saa itse klikattua auki, sivut toimii paljon nopeammin (ja ei tule turhia mainoksia katseltua

Minulla on nopea netti, 100/10Mb.
It's not all my fault.
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Joo tuo on ihan todettu juttu että Safari kohii vaativimpien GIF-animaatioiden kohdalla. PowerBook G4:llä kone meni aivan totaaliseen juntturaan jos moinen tuli sivuilla vastaan, tämä nykynen Intel -masiina köhii hieman sekin mutta ei niin pahasti. Ootko testannu FireFoxia tai jotain muita kun ne taitaa renderöidä nuo animaatiot ihan normaalisti eli vika (tai Applemaisesti ominaisuus) taitaa olla Safarissa.
-
Viesti Kirjoittaja biohazard »
Kyllä se firefoxilla näyttää toimivan paremmin. Jotakin lagausta näkyy, muttei mitään yhtä vakavempaa. Olen vain tottunut tuohon safariin ja ainakin omasta mielestä se on nopeampi ja parempi kuin firefox.
Mietinkin, että joku applemaisuus siinä sitten ehkä piileekin.
Mietinkin, että joku applemaisuus siinä sitten ehkä piileekin.
It's not all my fault.
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Riemurasia alkoi käyttämään jotain uutta gif playeria eikä ne näy mulla enää ollenkaan. Chromella toimii, mutta en tykkää siitä muuten.
Esim tämä ei näy:
https://www.riemurasia.net/kuva/Rappuse ... lla/150663
Esim tämä ei näy:
https://www.riemurasia.net/kuva/Rappuse ... lla/150663
Viimeksi muokannut jt.syrja, 20.10.2014 klo 18.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Ei näy täälläkään.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Mika toi playeri on ja miten sen saa toimimaan?
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka