"Muille tileille on saatavilla päivityksiä"
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
"Muille tileille on saatavilla päivityksiä"
Viesti Kirjoittaja jusakoo »
Ostin ensimmäisen iMacini. (Aikaisemmin omistan iPhonen ja iPadin.) AppStore näyttää, että iMovielle ja iPhotolle olisi päivitykset saatavilla. Klikatessani "Päivitä kaikki" -nappia tulee viesti "Päivitä ohjelma kirjautumalla sisään tilille, jolla ostit ohjelman." Nämä ohjelmat olivat siis koneella valmiina sen ostaessani. Miten saan ne päivitettyä? Järjestelmän olen päivittänyt Mountain Lioniin.
-
- Ylläpitäjä
Re: "Muille tileille on saatavilla päivityksiä"
Viesti Kirjoittaja egoste »
Oletko kirjautunut AppStoreen ollenkaan tuossa koneessa?
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Vaihdoin runsas viikko sitten konetta. Asensin puhtaan käyttiksen, ja siirsin luonnollisesti käyttäjän (itseni) uudelle koneelle. Siirsin dokumentit ja muut asetukset, mutta en kuitenkaan siirtänyt ohjelmia, vaan päätin asentaa ainoastaan tarvittavat ohjelmat. Kevätsiivous keskellä talvea, ikäänkuin.
Muutama käyttämäni ohjelma on ostettu Mac App Storesta. En voi kuitenkaan päivittää ostoksiani Mac App Storessa. Tulee tuo sama urputus kuin jusakoo:lla.
Ostetut ohjelmat voi näemmä asentaa, mutta ei päivittää, kun päivityksiä tulee saataville. Esimerkiksi Pixelmatorin sain asennettua, mutta en päivitettyä kun äsken pullahti päivitystieto. Asiasta on keskustelu Apple Support -sivuilla jo melkoisen kauankin. En ole löytänyt toimivaa ohjetta.
Apple vaati aiemmin alkukuusta joitakin turvakysymysten asettamisia Apple-ID:lleni. Hoidin homman ohjeiden mukaan. Onkohan Storessa ollut jotain tietoturvaongelmia?
Yritin jo ottaa Storen asetuksista ostamisen rajoitukset ja huomautukset pois päältä. Olen kirjautunut ja uloskirjautunut erilaisissa paikoissa ID:lleni. Olen käynyt Applen sivuilla tarkistamassa tilitietoni oikeiksi. Ei ole auttanut.
Sangen kiusallista.
Muutama käyttämäni ohjelma on ostettu Mac App Storesta. En voi kuitenkaan päivittää ostoksiani Mac App Storessa. Tulee tuo sama urputus kuin jusakoo:lla.
MAS_bugi.jpg
Olen kuitenkin kirjautunut juuri sillä ainoalla oikealla ja olemassaolevalla tililläni/AID:lläni, joka minulla on ollut niin kauan kuin muistan. Muita tilejä ei ole.Ostetut ohjelmat voi näemmä asentaa, mutta ei päivittää, kun päivityksiä tulee saataville. Esimerkiksi Pixelmatorin sain asennettua, mutta en päivitettyä kun äsken pullahti päivitystieto. Asiasta on keskustelu Apple Support -sivuilla jo melkoisen kauankin. En ole löytänyt toimivaa ohjetta.
Apple vaati aiemmin alkukuusta joitakin turvakysymysten asettamisia Apple-ID:lleni. Hoidin homman ohjeiden mukaan. Onkohan Storessa ollut jotain tietoturvaongelmia?
Yritin jo ottaa Storen asetuksista ostamisen rajoitukset ja huomautukset pois päältä. Olen kirjautunut ja uloskirjautunut erilaisissa paikoissa ID:lleni. Olen käynyt Applen sivuilla tarkistamassa tilitietoni oikeiksi. Ei ole auttanut.
Sangen kiusallista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut mikastus, 25.11.2012 klo 10.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja TimoA »
Sama pulma iski. Googlasin tästä löytyvät threadit, mutta mikään ehdotetuista fikseistä ei pelittänyt.
Laitoin sitten viestin iTunes/App Store -supportiin ja parin viestinvaihdon jälkeen lähettivät mulle redeem-koodit, joilla sain ladattua uudet versiot App Storesta. Niiden avulla homma onnistui.
--Timppa
Laitoin sitten viestin iTunes/App Store -supportiin ja parin viestinvaihdon jälkeen lähettivät mulle redeem-koodit, joilla sain ladattua uudet versiot App Storesta. Niiden avulla homma onnistui.
--Timppa
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Sama ongelma on henkilöllä, jonka Mac-tukena olen. Hänen ostamansa MB Air on kysellyt tuota samaa ostosta asti joidenkin päivitysten yhteydessä. Typpiä ei ole asia toistaiseksi häirinnyt, mutta minua on. Mitään ratkaisua en ole keksinyt.
Vissiin tuo sama yhteydenotto on ainoa keino asian korjaamiseksi
Vissiin tuo sama yhteydenotto on ainoa keino asian korjaamiseksi
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Re: "Muille tileille on saatavilla päivityksiä" [ratkaisu]
Viesti Kirjoittaja tim@tim »
Törmäsin tähän ongelmaan yllättäen. Ei ohjelmat päivity eikä anna päivittää, vaan appstore antaa mitään sanomattoman ja kenties harhaanjohtavan ilmoituksen. Varmaan joku muukin törmää tähän. Seuraavassa ratkaisu tähän ongelmaan.
Spotlightin indeksointi ei välttämättis ole päällä, joten se täytyy käynnistää. Helpoin tapa on avata komentorivi ja antaa komento, joka laittaa indeksoinnin päälle (enabled-tilaan):
Jos ei ala indeksoimaan, niin sitten annetaan vielä komento:
Johan alkaa taas appstore toimia oletetulla tavalla! Ohjeet löysin googlella englanninkielisinä.
Spotlightin indeksointi ei välttämättis ole päällä, joten se täytyy käynnistää. Helpoin tapa on avata komentorivi ja antaa komento, joka laittaa indeksoinnin päälle (enabled-tilaan):
Koodi: Valitse kaikki
sudo mdutil -i on /
Koodi: Valitse kaikki
sudo mdutil -E /
iMac 3.06 MHz / 12Gt / 500Gt
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka