No niin, ymmärtämätön ja huono selittäjä yrittää selittää ongelmaa, toivottavasti ymmärretään mitä haen takaa.
Tätä on nyt muutaman päivän jatkunut. AirPort Express, versio 802.11n, (2. sukupolvi) kadottaa nettiyhteyden kutakuinkin 20 minuutin välein, pysyy suunnilleen sen aikaa päällä ja sitten katoaa, lyhyemmätkin sessiot on tuttuja. Verkko-asetukset kertoo AirPortin löytyvän, olevan päällä ja yhteydessä mutta tieto ei liiku. AirPortissa palaa vihreä valo yhteyden ollessa poikki ihan kuin kaikki olisi kunnossa, yhteyden suojaus on WPA2.
Käytössä on taloyhtiön laajakaista. Olen kokeillut iMacistä piuha suoraan seinään yhteyttä ja toimii moitteetta yli 20 minuuttia, mutta silloin kone ilmoittaakin yhteyden olevan "sisäinen ethernet". Piuhassa ei luulisi siis vikaa olevan. Taloyhtiön laajakaistaa hoitelee Tampereen Puhelin, eikä heidän sivuilla ole mitään vika-ilmoituksia.
iMac 7,1 ja käyttiksenä Mac OS X 10.5.8, oliko tuo nyt Leopard. AirPort firmware 7.6.2
Toisessa osiossa kallekilponen kirjoitti seuraavaa:
kallekilponen kirjoitti:Kyllä tuo kuulostaisi siltä, että modeemi kaatuu mainitsemasi ajan välein.
Nollasin AP:n, palautin tehdasasetuksiin, sama parikymmentä minuuttia ja yhteys poikki ja pari lyhyempääkin pätkää. Ei siis apua siitä.
Minun tapauksessa täytyy käyttää reilusti rautalankaa että ymmärrän, modeemi ei valitettavasti kerro tässä tapauksessa minulle mitään. Joskus ennen oli semmoinen laajakaistamötikkä pöydällä johon tuli puhelinjohto ja siitä lähti johto koneeseen. Semmoista ei enää minun käytössä ole, AirPort on nettireiässä kiinni ja sillä konstilla nettiin päässyt, olenkohan tehnyt jotain väärin?
Kenessä on vika, iMacissa, AirPortissa vai taloyhtiöllä?