Ongelma Mavericksin asennuksessa!
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelma Mavericksin asennuksessa!
Viesti Kirjoittaja tubbe86 »
Eli ongelmana on, että laite vaatii Mavericksin asennukseen ylläpitäjä salasanan, jota minulla ainakaan tietääkseni ole?!? En ole lisännyt mitään salasanaa Apple ID:n lisäksi ja tämä salasana ei kelpaa! Googlesta hakemalla löytyi vain höpinää, että "säilytä koneen mukana tullut asennuslevy!" Noh, minulla on Air malli, jossa ei ole edes koko optista asemaa, joten ei ole levyäkään! Eli mikä siis on tämä salasana, jota, en ole koskaan asettanut enkä siten voi mitenkään tietää???
-
- Ylläpitäjä
Re: Ongelma Mavericksin asennuksessa!
Viesti Kirjoittaja egoste »
Olisiko sitten tyhjä? Kun koneen ottaa uutena tai käyttiksen ensiasennuksen jälkeen käyttöön, niin kyselee käyttäjälle salasanaa. Sen voi toki jättää myös tyhjäksi...
-
Tyhjäkään ei kelpaa! Minulla ei tosiaan ole mitään salasanaa sisäänkirjautumiseen! Siksi en voi ymmärtää, mistä hiton salasanasta on kysymys!
-
On kyllä kinkkinen ongelma! Täytynee ottaa yhteyttä Applen tekniseen tukeen… Päivittelen ratkaisun sitten myös tänne, jos jollain toisellakin henkilöllä sattuisi olemaan sama ongelma!
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Joku sen on sinne joskus laittanut. Jos olet ottanut koneen ihan uutena käyttöön ja luonut itsellesi tunnukset niin todennäköisesti sinä itse. Samaa salasanaahan kone kyselee mm. päivitysten yhteydessä. Sen voi kyllä nollata jos salasana on kertakaikkiaan unohtunut, prosessi vaihtelee vähän käyttöjärjestelmän mukaan ja 10.6 ja vanhemmilla käyttiksillä vaatii asennuslevyn, uudemmilla menee OS X:n palautustilan kautta ilman levyjä.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Perusta uusi tili ylläpitäjän oikeuksilla ja käytä jotakin salasanaa, niin pääset eteenpäin!tubbe86 kirjoitti:Eli ongelmana on, että laite vaatii Mavericksin asennukseen ylläpitäjä salasanan, jota minulla ainakaan tietääkseni ole?!? En ole lisännyt mitään salasanaa Apple ID:n lisäksi ja tämä salasana ei kelpaa! Googlesta hakemalla löytyi vain höpinää, että "säilytä koneen mukana tullut asennuslevy!" Noh, minulla on Air malli, jossa ei ole edes koko optista asemaa, joten ei ole levyäkään! Eli mikä siis on tämä salasana, jota, en ole koskaan asettanut enkä siten voi mitenkään tietää???
-
Kiitos kirjoituksestasi hyvä kaulahuivi!
Olen ostanut koneen tosiaan uutena, enkä ole koskaan asettanut sisäänkirjautumiseen salasanaa. Mielestäni käyttö on tällöin sujuvampaa ja nopeampaa. Inhoan salasanojen kirjoittelua! Konetta käytän vain ja ainoastaan minä, joten en näe asiassa ongelmaa. Olen päivittänyt konetta ties kuinka monta kertaa ja tällöin tyhjä kenttä on aina kelvannut! Otan huomenna tosiaan yhteyttä tekniseen tukeen ja kysyn heidän näkemystään aiheeseen! Voinhan minä toki asettaa Mavericksin asennuksen ajaksi salasanan, kunhan saan sen jälkikäteen helposti vain pois! Turhaa kikkailua minun makuuni! Eikös tietoturva ole käyttäjän oma asia??? Varsinkaan kun koneellani ei ole mitään työhöni liittyvää materiaalia tai edes muihin ihmisiin liittyviä kuviakaan!! Eli kyseessä täysin yksityiskäytössäni oleva kone, joka ei sisällä mitään salattavaa! Tähän saakka olen kovasti nauttinut Macin käytön sujuvuudesta ja yksinkertaisuudesta! Näin sen pitää ollakin! Ainakin tähän asti…
Olen ostanut koneen tosiaan uutena, enkä ole koskaan asettanut sisäänkirjautumiseen salasanaa. Mielestäni käyttö on tällöin sujuvampaa ja nopeampaa. Inhoan salasanojen kirjoittelua! Konetta käytän vain ja ainoastaan minä, joten en näe asiassa ongelmaa. Olen päivittänyt konetta ties kuinka monta kertaa ja tällöin tyhjä kenttä on aina kelvannut! Otan huomenna tosiaan yhteyttä tekniseen tukeen ja kysyn heidän näkemystään aiheeseen! Voinhan minä toki asettaa Mavericksin asennuksen ajaksi salasanan, kunhan saan sen jälkikäteen helposti vain pois! Turhaa kikkailua minun makuuni! Eikös tietoturva ole käyttäjän oma asia??? Varsinkaan kun koneellani ei ole mitään työhöni liittyvää materiaalia tai edes muihin ihmisiin liittyviä kuviakaan!! Eli kyseessä täysin yksityiskäytössäni oleva kone, joka ei sisällä mitään salattavaa! Tähän saakka olen kovasti nauttinut Macin käytön sujuvuudesta ja yksinkertaisuudesta! Näin sen pitää ollakin! Ainakin tähän asti…
Viimeksi muokannut tubbe86, 29.10.2013 klo 0.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Päivitin Mavericksin ei-omaan kannettavaan tuossa viime viikolla. Tein silloin itselleni oman, salasanattoman admin-tilin ja itsekkin ihmettelin, miksei hyväksynyt tyhjää kenttää asennuksessa. Piti sitten laittaa itselle väliaikainen salasana väliaikaiselle tilille, että sai jatkaa eteenpäin.
Sinäänsä kyllä omituista, että nyt on muuttunut.
Sinäänsä kyllä omituista, että nyt on muuttunut.
★
-
Ovatko Mavericksin asennuksen jälkeiset asennukset/toiminnot sujuneet ilman salasanaa??? Jos Mavericks tuo mukanaan salasanapakon niin luulen, että jätän väliin! Ei tuo päivitys sisällä mitään minulle välttämätöntä, tai edes tarpeellista. Ajattelin sen vain asentaa, kun oli ilmainen...
-
En osaa sanoa. Omalla koneella käytän salasanaa, joten en ole törmännyt miten salasanattomana adminina onnistuu.
★
-
Noh, huomenna olen asian suhteen viisaampi! Palaan sen jälkeen asiaan! Kiitoksia asiaa valaisseista viesteistäsi hyvä Mailia...
-
Olen niin valaiseva persoona, että valaisen lisää.
Salasanassa ei ole mitään merkkimääräpakkoakaan, joten salasana voi olla vaikka pelkkä "1", jos oikein haluaa vältellä kirjoittelua.
Screen Shot 2013-10-29 at 00.PNG
Jos tuo sisäänkirjautumisen vaiva on se, joka sinua eniten ärsyttää koneen salasanoissa, niin Mavericksissä on yhä automaattisen sisäänkirjautumisen mahdollisuus, että ei tarvitse esitellä salasanaa kun koneen laittaa päälle.Salasanassa ei ole mitään merkkimääräpakkoakaan, joten salasana voi olla vaikka pelkkä "1", jos oikein haluaa vältellä kirjoittelua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
★
-
Kiitos tästä! Nyt valaisit kyllä jo niin paljon, että tarvitsen aurinkolasit! 
Olen koneiden kanssa melkoise navuton ja huono, siksi en ollut tästäkään mahdollisuudestani tietoinen! Ominaisuushan on mahtava! Mainiota!

Olen koneiden kanssa melkoise navuton ja huono, siksi en ollut tästäkään mahdollisuudestani tietoinen! Ominaisuushan on mahtava! Mainiota!
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka