Moro, duunipaikan iMac kiukuttelee. Saapuneisiin tulleet roskapostit siirrän manuaalisesti roskapostikansioon, pienennän ikkunan ja kun avaan sen pian takaisin, tai jos teen tarkoituksellisesti (tämän tein testinä tämän ongelman takia) Mailin uudelleen käynnistyksen, spämmit palaa takaisin saapuneisiin - mikä avuksi??
…edit…käyttis 10.9.2
Viimeksi muokannut micqo, 26.2.2014 klo 19.16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OH2AXU kirjoitti:Oletko Mailin ylävalikosta klikannut viestin ollessa valittuna nappia "Junk" (olisko se suomeksi "Roskaposti") ennenkuin siirrät viestiä?
Eero
En avaa viestejä laisinkaan, vaan raahaan ne suoraan roskapostikansioon kun näen että lähettäjä, ja viestin sisältö on jotain höpöhöpöä. Tänä aamuna siirsin 10 höpöhöpöviestiä suoraan roskaposteihin ja hetken päästä kaikki siirretyt olivat takaisin saapuneissa
Todennäköisesti ei ole kyse siitä, mutta mainitsen varoiksi, että samoja viestejä mulle ainakin gmailiiin tuppaa joskus päivittäin ja useampia - saattaa siis vaikuttaa siltä, että samat palaavat, mutta niiden sijaan onkin tullut uusia.
Mutta roskapostikansion sijaan roskakoriin siirtäminen (ja sen tyhjentäminen) voisi auttaa - jos et niitä halua säilyttää siellä roskapostilaatikossa, ja miksi haluaisit?
arisel kirjoitti:Todennäköisesti ei ole kyse siitä, mutta mainitsen varoiksi, että samoja viestejä mulle ainakin gmailiiin tuppaa joskus päivittäin ja useampia - saattaa siis vaikuttaa siltä, että samat palaavat, mutta niiden sijaan onkin tullut uusia.
Tässä tapauksessa kyse on juuri poistetuista viesteistä, jotka palaavat takaisin saapuneihin - ei uusista viesteistä.
arisel kirjoitti:
Mutta roskapostikansion sijaan roskakoriin siirtäminen (ja sen tyhjentäminen) voisi auttaa - jos et niitä halua säilyttää siellä roskapostilaatikossa, ja miksi haluaisit?
Lähinnä haluaisin opettaa Mail:lle mikä on roskapostia ja roskapostikansio tyhjenee mulla automaagisesti. En mä huvin vuoksi niitä säilö
Lähinnä haluaisin opettaa Mail:lle mikä on roskapostia ja roskapostikansio tyhjenee mulla automaagisesti. En mä huvin vuoksi niitä säilö
Mailin ylävalikon "Junk" napin painaminen (kun olet valinnut roskapostin, vaikka avaamatta sitä) siirtää viestin roskapostikansioon ja samalla opettaa Mailia tunnistamaan jatkossa vastaavat viestit roskapostiksi ja automaattisesti siirtää ne roskapostikansioon. Näin ainakin minun Mailini toimii!
Joo, käytän joskus tuotakin tapaa - toisinaan vedän sivupalkin auki ja raahaan spämmit suoraan…eikös se opi näinkin? Syy miksi raahaan on se, että mulla on 2 s-postitiliä - erittelen viestit omiin kansioihin.
…edit…hetkinen, vai hiffaako toi Mail eritellä noi viestit omiin roskapostikansioihinsa jos valkkaan vaikka 10 viestiä saapuneista missä osa toisen tilin postia ja osa toisen?
Viimeksi muokannut jjpeltola, 26.2.2014 klo 22.44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy:Poistettu turha lainaus
No, himpskatti! Enpä tullut tuota ajatelleeksi, koska yleensä olen käyttänyt vain yhtä s-tiliä Mail:ssa…täytyypä kokeilla - toivottavasti viestit pysyvät tämän jälkeen roskaposteissa, eivätkä palaa takaisin saapuneisiin. Kiittää ja kumartaa
Mailin ylävalikon "Junk" napin painaminen (kun olet valinnut roskapostin, vaikka avaamatta sitä) siirtää viestin roskapostikansioon ja samalla opettaa Mailia tunnistamaan jatkossa vastaavat viestit roskapostiksi ja automaattisesti siirtää ne roskapostikansioon. Näin ainakin minun Mailini toimii!
Eero
Sen verran tästä vielä, että mites kun viesti ei mene roskaposteihin kun/jos merkkaan sen "junk" painikkeella spämmiksi - vaan jää saapuneisiin?
Tarkista Mailin "Preferences" asetuksista kohdan "Junk Mail" valinnat. Minulla on valinta kohdassa "When junk mail arrives: Move it to the Junk mailbox". Käytän englanninkielisenä Macin uusinta OS 10 päivitystä, toimi myös aikaisemmissa versioissa.
Jös käytät suomenkielisenä, niin varmaan löydät oikean kohdan.