Minulla on kaksi Maccia ja haluan käyttää molempia yhtäaikaa samalla hiirellä+näppäimistöllä.
Ennenhän tämä olisi ollut helppoa, siitä vaan screen sharing päälle. Mutta nyt satun asumaan paikassa jossa en ole ainoa tämän wifin käyttäjä.
Katselin noita jakoasetuksia ja verkkoasetuksia mutta en vaan saa niistä tolkkua, en ymmärrä tätä verkkoserverijargonia ja miljoonia kirjainlyhenteitä.
Koneet ovat olleet ennen yhteydessä toisiinsa muualla, ja siksi ilmeisesti jotenkin muistavat toisensa: Kun kone näkyy verkossa, sen voi yhdistää toiseen kyselemättä mitään salasanoja. En tiedä onko se siksi että kone tosiaan on kaikille avoin, vai siksi että jossain on jotain vanhoja salasanoja muistissa ja käyttöluvat ovat olemassa vain näiden kahden koneen välillä. En oikein löytänyt paikkaa mistä tarkistaa tällaisia historiatietoja ja nollata lupia.
Oman verkon luominen koneiden välille on tavallaan ihan kiva juttu, mutta epäkäytännöllistä koska se tappaa molemmilta koneilta internetin.
iPhone 3G ja vanha iPad ovat mobiilinetillisiä, mutta joskus taannoin jäi kokeiluista sellainen vaikutelma että kyseiset laitteet ovat liian vanhoja jakaakseen verkkoaan lähitietokoneille. (edit: nänhän se olikin: jakoasetusten olemassaolo riippuu palveluntarjoajasta. Suomessa tethering on noissa heikosti tuettu
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Miten voin yhdistää nämä kaksi? Jos sen on aivan välttämättä oltava langatonta, kuinka varmistan että muut verkossa olijat eivät pääse selaamaan näyttöäni tai tiedostojani?
Joku monitorointisysteemi olisi tietysti myös ihan kiva, olisi rauhoittavaa dataa varmistamassa että vain minä olen tehnyt yhteyksiä.