Minulla on ongelma Macbookini käynnistymisen kanssa.
Elikkä aluksi käynnistyy normaalisti, mutta sen jälkeen kun logo on tullut ja mennyt, jää näyttö siniseksi, välillä ladaten, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu.
Voiko olla, että olen vahingossa poistanut koneestani jotain, jonka takia se ei nyt käynnisty?
Kone ei nimittäin käynnistynyt enää sen jälkeen kun tyhjentelin sitä kaikesta "turhasta"..
Kone on siis Macbook OS X 10.6 elikkäs snow leopard.
Sama juttu kun yrittää vikasietotilassa käynnistää.
Testasin kovalevyn, sanoi ettei vikaa löydy ainakaan sieltä.
Nyt minulla on auki levytyökalu (käynnistin asennuslevyllä)
Levyn oikeuksissa löytyi jotain häikkää, mutta applen sivuill luki, että saamistani virheilmoituksista ei tulisi välittää. Myöskään levyä tarkistaessa ei löytynyt ongelmaa.
Koneen saisi varmaankin käyttökuntoon tyhjäämällä ja asentamalla uudestaan levykkeeltä, mutta minulla ei ole varmuuskopioita mistään tiedostoistani, enkä haluaisi niitä menettää.
Tänään ostin ulkoisen kovalevyn (verbatim 1tt) mutta pitäisikö se jotenkin asentaa ennen kuin sille voi siirtää mitään? Ainakaan en saa siirrettyä sinne tiedostoja. Ja tiedostojen varmuuskopioimisesta puheen ollen, tulisiko minun varmuuskopioida Toshiba MK2555.. Vai sen alapuolelta löytyvä Macintosh HD? Ja tulisiko minun luoda uusi levytiedosto ja sitä kautta kopioida, vai palautus osion kautta? Molemmilla tavoilla olen molempia yrittänyt siirrellä, mutta ei onnistu.
Eli kaipaisin siis vinkkejä, joilla joko saadaan kone käyntiin ilman että kaikki poistuu, tai että kuinka saan kaiken varmuuskopioitua turvaan.
Kiitos kaikille jos osaatte auttaa..Ja neuvot mielellään "suomeksi", huomaatte varmaan millainen tumpelo täällä apua kaipaa..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)