Hei! Nyt tulee varmaan tyhmä kysymys, mutta...
Olen uusi Mac-käyttäjä ja huomasin, että ilmeisesti muilla on Finderin sivupalkissa kuvat-kansio. Minulta tämä kansio puuttuu kokonaan (myös elokuvat-kansio ym. puuttuvat). Olen yrittänyt googletella ja itse säätää, mutta tuloksetta. Miten siis saan kansiot näkyviin Finderiin? iPhotoon tuodut kuvat ovat ilmeisesti juuri tässä kuvat-kansiossa, mutta koska minulta se puuttuu, en löydä iPhoton kuvien sijaintiakaan.
Kysyn nyt samaan syssyyn toisenkin asiaa sivuuttavan kysymyksen. Siirsin tänään toisen kerran kuvia puhelimesta, jotka menivät iPhotoon. Nyt en löydä ollenkaan mistään edellisellä kerralla lisäämiäni kuvia. Osaako joku neuvoa, missä ne voisivat olla? Liittyneeköhän jotenkin edellä mainittuun ongelmaan?
Terveisin avuton.
Kuvat-kansio ei näy Finderissä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuvat-kansio ei näy Finderissä
Viesti Kirjoittaja tiiaka »
-
- Ylläpitäjä
Re: Kuvat-kansio ei näy Finderissä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
iPhoton kuvat ovat iPhotossa. Älä edes yritä koskea niihin muuta kautta kuin iPhotosta käsin. Niitä ei ole tarkoitus räplätä itse, koska sillä saa pahimmassa tapauksessa koko kuvakatalogin solmuun.
Kuvat-kansio löytyy Finderista käyttäjänimesi alta (ns. kotikansio). Voit siirtää kansion itse sivupalkkiin (tai mitä kansioita vaan haluatkaan).
Kuvat-kansio löytyy Finderista käyttäjänimesi alta (ns. kotikansio). Voit siirtää kansion itse sivupalkkiin (tai mitä kansioita vaan haluatkaan).
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
iPhoton kuvat sijaitsee kaiketi iPhoto Libraryssa.
http://osxdaily.com/2011/08/30/where-ip ... e-located/
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Joo, mutta ei kannata lähteä kaivelemaan ja hallitsemaan kuvia tuota kautta, jos ei tiedä, mitä on tekemässä. Silloinkaan ei yleensä kannata.pallo kirjoitti:iPhoton kuvat sijaitsee kaiketi iPhoto Libraryssa.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Joo, kannattaa olla käyttämättä koko soopaa jos tietää mitä on tekemässä. ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ite henkilökohtaisesti käytän vaatimattomiin kuvakokoelmiini simppelisti Dropboxia.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ite henkilökohtaisesti käytän vaatimattomiin kuvakokoelmiini simppelisti Dropboxia.
Viimeksi muokannut pallo, 17.10.2014 klo 18.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
En tiedä mikä käyttisversio kysyjällä, mutta tänään formatoin macbookkini ja asensin Yosemiten puhtaalta pöydältä perään. Nyt minuakin ihmetyttää, että missä kuvat kansion pitäisi olla?
iPhotoa ei tähän koneelle enää ole tulossa, vaan kaikki omat kuvat ja muutkin tiedostoni olen siirtänyt dropboxiin. Parhaillaan sieltä juuri palautan kaikkea ja haluaisin kokeilla olisiko uudesta iCloud Drivesta vastusta Dropbox+Carousel kimpalle? Miksi mun iCloud drive kansio on tyhjä eikä sinne voi luoda kansioita eikä siirtää tiedostoja raahaamalla. Ja mitäs kun uusi Photos appi on vasta tulossa, niin pitäisikö siihen asti siis mennä iPhotolla -eli minun tapauksessa pysytellä Dropboxissa?
edit. kirjauduin ulos ja takaisin iCloud hallintapaneelista ja nyt iCloud Drive kansio toimii... jatketaan tutkimista.
iPhotoa ei tähän koneelle enää ole tulossa, vaan kaikki omat kuvat ja muutkin tiedostoni olen siirtänyt dropboxiin. Parhaillaan sieltä juuri palautan kaikkea ja haluaisin kokeilla olisiko uudesta iCloud Drivesta vastusta Dropbox+Carousel kimpalle? Miksi mun iCloud drive kansio on tyhjä eikä sinne voi luoda kansioita eikä siirtää tiedostoja raahaamalla. Ja mitäs kun uusi Photos appi on vasta tulossa, niin pitäisikö siihen asti siis mennä iPhotolla -eli minun tapauksessa pysytellä Dropboxissa?
edit. kirjauduin ulos ja takaisin iCloud hallintapaneelista ja nyt iCloud Drive kansio toimii... jatketaan tutkimista.
Viimeksi muokannut jt.syrja, 17.10.2014 klo 23.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka