Työpöydälläni on kansio, jossa on reilut parituhatta musatiedostoa. Haluaisin soittaa näitä musiikkeja iTunesilla. Normaalisti tiedostot lisättäisiin yksinkertaisesti raahaamalla iTunesiin. Jos koetan tätä, iTunes alkaa ensin kopioimaan tiedostoja, mutta jonkin ajan jälkeen tulee herja: "Kopiointiyritys levylle ”Macintosh HD” epäonnistui. Levyä ei voitu lukea tai sille ei voitu kirjoittaa." Kopiointi päättyy ja vain osa musiikista päätyy kirjastoon, jossa on sitten puolikkaita albumeita jne.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Olen kokeillut stoppaamisen jälkeen yksinkertaisesti aloittaa uudestaan, mutta jotkut tiedostot jää silti siirtymättä. Esimerkiksi yksi kokeilemani tiedosto ei millään suostunut kopioitumaan. Luku- ja kirjoitusoikeudet tähän pitäisi olla.
Olen kokeillut tyhjentää koko kirjaston siirtämällä musiikit roskakoriin iTunesin kansioista.
Olen kokeillut poistaa tiedostot ”iTunes Music Library.xml” ja ”iTunes Library.itl”
Aikaisemmista keskuteluista en ole löytänyt apua.
Oikeudet on korjattu.
Kysynkin:
1) Miten saan kopsattua musat siististi iTunesin omaan kansioon?
tai
2) Olisiko mahdollista käskeä iTunes käyttämään tuota kansiota (jos ensin siirrän sen pois työpöydältä) suoraan, ilman että tarvitsisi mitään ruveta kopioimaan? (Sillä tavalla, että tulevatkin musatiedostot menevät siististi samaan paikkaan.)
tai
3) Onko kellään kenties jotain vielä parempaa ideaa?
Maverics 10.9.5
iTunes 12.0.1.26
Early 2011 Macbook pro 15”