Huomasin tuossa, että Levytyökalu näkee tässä MBP:ssä kovon Looginen taltioryhmä tyyppinä. Ja sillä on kuulemma tilaa vain jotain 20 megaa. Macintosh HD on looginen osio ja sillä on tilaa 350 gigaa, joka on oikein. Mikä on mennyt muuttamaan tämän? Yosemite ei kai ole syypää, koska minissä näin ei ole. Siellä on levy valmistajan nimellä ja yhteysväylä on SATA niinkuin pitääkin.
Tuoko muutos on hidastanut mun MBP:tä? Ja miten sen korjaa, onko ainoa tie ostaa uusi levy? Pari kertaa levytyökalu on väittänyt levyllä olevan virheitä ja siksi tuon huomasinkin.
Vai olisko Techtool Pro 7 voinut tuon aiheuttaa?
Looginen taltioryhmä??? Missä mun Toshiba on?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Looginen taltioryhmä??? Missä mun Toshiba on?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
- Ylläpitäjä
Re: Looginen taltioryhmä??? Missä mun Toshiba on?
Viesti Kirjoittaja egoste »
Luultavasti, kun asentuu aktiiviselle boottilevylle. Kokeile poistaa se "customize" valinnalla installerissa... Varmistus!
-
Siis miksi Yosemiten installeri olis tuon tehnyt MBP:ssä mutta ei minissä? Molemmat asennettu samana päivänä ja samalla tavalla. Vai tarkoititko Techtoolin asentajaa?
edit: Katselin Verkkokaupan valikoimaa, aika niukasti löytyy 750 tai yli 7200 rpm levyjä. Siis hinnat kyllä on mutta varastossa ei näy olevan. Mistä muualta näitä vois Hesasta hakee sun sinne tulen ja olis keskiviikkoaamu aikaa käydä ostamassa. 512 gigan SSD on kyllä mun hintahaitarista ulkona vaikka varmaan hyvä oliskin, mutta kun levyllä on nyt 450 Gb niin eihän sitä pienempään...
edit: Katselin Verkkokaupan valikoimaa, aika niukasti löytyy 750 tai yli 7200 rpm levyjä. Siis hinnat kyllä on mutta varastossa ei näy olevan. Mistä muualta näitä vois Hesasta hakee sun sinne tulen ja olis keskiviikkoaamu aikaa käydä ostamassa. 512 gigan SSD on kyllä mun hintahaitarista ulkona vaikka varmaan hyvä oliskin, mutta kun levyllä on nyt 450 Gb niin eihän sitä pienempään...
Viimeksi muokannut MacFinn, 10.11.2014 klo 16.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
- Ylläpitäjä
Techtoolin installeria tarkoitin... 750GB-1TB 2,5" levyjä hyvin hyllyssä esim Hgin Verkkokaupassa.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... y-SATA-vay
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... evy-SATA-v
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... 5-kovalevy
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... y-SATA-vay
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... evy-SATA-v
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja LSD »
Hyvin mahdollista ainakin FileVaultin kanssa (en tiedä onko käytössä). Muistan joskun nähneeni juttua, kun oli yritetty Techtoolin avulla perustaa eDrive levylle, lopputuloksena oli syntynyt Logical Volume Group, jolle Levytyökalu ei (vieläkään vuonna 2014!) mahda mitään. Tuon voi tietysti purkaa pois terminaalikomennoilla, mutta ei muuten.MacFinn kirjoitti:Vai olisko Techtool Pro 7 voinut tuon aiheuttaa?
”Menin vaatteet päällä suihkuun. Yllättäen vaatteeni kastuivat. Nyt minun pitäisi lähteä kauppaan eikä vaihtovaatteita ole. Mitä minä nyt teen"?
-
Täytyy katsella tuota Techtoolia.
LSD; mikä se on se terminaalikomento.
Noi mä löysin myös mutta haaveilin vähän 7200 RPM, levystä kun kassa (eli vaimo) ei oikein innostu yli 200 euron SSD:stä ja mulle ei alle 500 gigainen riitä.
LSD; mikä se on se terminaalikomento.
Noi mä löysin myös mutta haaveilin vähän 7200 RPM, levystä kun kassa (eli vaimo) ei oikein innostu yli 200 euron SSD:stä ja mulle ei alle 500 gigainen riitä.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja LSD »
Ensin pitää löytää taltioryhmän numero (Siis ohje on Fusion Driven purusta otettu)
Päätteeseen:
Päätteen ikkunan yläosassa näkyy Logican Volume Groupin tunnus, joka on viisiosainen numeroista ja kirjaimista koostunut rimpsu. Merkitse tuo tunnus muistiin (copy/paste).
Päätteeseen
(lvgUUID:n tilalle tuo ylösmerkitsemäsi tunnus)
Levy(t) formatoituu normaalisti Mac OS laajennettuun kirjaavaan modeen.
Kaikki tämä siis edellyttää, että olet Techtoolilla luonut Fusionin kaltaisen tilan levyllesi, joka Levytyökalu ei osaa purkaa. (On jokseenkin merkillistä, että Levytyökaluun ei ole tuotu mahdollisuutta tehdä tai purkaa Fusion ilman Päätteeseen kajoamista. Pari vuotta tuota on nyt odoteltu)
Päätteeseen:
Koodi: Valitse kaikki
diskutil coreStorage list
Päätteeseen
Koodi: Valitse kaikki
diskutil coreStorage delete lvgUUID
Levy(t) formatoituu normaalisti Mac OS laajennettuun kirjaavaan modeen.
Kaikki tämä siis edellyttää, että olet Techtoolilla luonut Fusionin kaltaisen tilan levyllesi, joka Levytyökalu ei osaa purkaa. (On jokseenkin merkillistä, että Levytyökaluun ei ole tuotu mahdollisuutta tehdä tai purkaa Fusion ilman Päätteeseen kajoamista. Pari vuotta tuota on nyt odoteltu)
”Menin vaatteet päällä suihkuun. Yllättäen vaatteeni kastuivat. Nyt minun pitäisi lähteä kauppaan eikä vaihtovaatteita ole. Mitä minä nyt teen"?
-
En tietääkseni ole lukut mitään Techtoolilla, no, eilen loin ulkoiselle edriven. Tämä tilanne oli syntynyt jo ennen ja ilman Techtoolia. Ellei se tehnyt jotain kertomatta mitä tekee.
-
Mitenkään tää
Kun tuossa on toi pieni SSD, osaako OS X Yosemite sitä käyttää vai pitääkö tehdä temppuja?
Kun tuossa on toi pieni SSD, osaako OS X Yosemite sitä käyttää vai pitääkö tehdä temppuja?
-
- Ylläpitäjä
Hyvin toimii, levy "oppii" siirtämään paljon käytettyä dataa tuolle SSD osalle... Oli jo tuossa aikaisemmssa suositus listassa...
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja LSD »
Ajatus korvata HD toisella HD;lla ei voi perustua kuin kokemuksen puutteeseen SSD:stä. Jos kokemusta olisi HD ei olisi vaihtoehtojen joukossa, sanoin Jarru sitten mitä tahansa. SSD:n hinnat ovat tulleet jo niin alas, että hintaerolle saa reilusti katetta.
-
Jos ystävällisesti kerrot mistä olisin saanut teraisen SSD:n kahdella sataa. Minä en löytänyt. Ja mulle tilantarve on ratkaisevasti kuin nopeus suhteutettuna euroihin.
Levytyökalu ei muuten huijaa kun ilmoittaa tekevänsä Palautusta 9 tuntia.
Joskus olen sen ennenkin tehnyt ja oli paljon nopeampi.
Levytyökalu ei muuten huijaa kun ilmoittaa tekevänsä Palautusta 9 tuntia.
Joskus olen sen ennenkin tehnyt ja oli paljon nopeampi.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka