Hei!
Mikä kumma on tullut McAfeeen LiveSafeen (3.5.0.0), kun se ei enää suostu päivittymään, ei automaattisesti eikä manuaalisesti. Aiemmin päivittyi ihan normaalisti itsekseen. Lisenssi on voimassa ja tsekkasin myös McAfeen omilta sivuilta, josko apua olisi löytynyt sieltä, mutta en löytänyt mitään juuri tähän ongelmaan.
Ongelma on molemmilla koneilla, iBook Prolla (Maverics) sekä iMacilla (Yosemite).
Olisiko ideoita?
McAfee LiveSafe Internet Security ei päivity
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
McAfee LiveSafe Internet Security ei päivity
Viesti Kirjoittaja nefertiti »
Space is disease and danger wrapped in darkness and silence. –Dr. Leonard McCoy
-
Re: McAfee LiveSafe Internet Security ei päivity
Viesti Kirjoittaja peku »
On idea: viskaa roskikseen mokoma virustutka. OS X ei tarvitse aktiivista virusskanneria, sen sijaan jos välttämättä haluat, voit asentaa passiivisen skannerin, esim. Bitdefenderin jolla voit skannailla tarvittaessa manuaalisesti.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Kiitos Peku, mutta siippani on sen verran vainoharhainen, että halusi välttämättä ostaa tuon ylimääräisen tietoturvan ja siksi sitä voisi nyt käyttääkin koko rahan edestä. Siis jos sen nyt saisi toimimaan kunnolla...
Joten muitakin ideoita kiitollisena vastaanotetaan!
Joten muitakin ideoita kiitollisena vastaanotetaan!
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Peku on kumminkin oikeassa eikä sun siippasi...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Vainoharhaisuus on usein entisten Windows-käyttäjien riesa. Olen törmännyt useisiin Windows-läppäreihin joissa on ollut neljäkin aktiivista virustutkaa yhtäaikaa asennettuna. Siitä huolimatta/johtuen koneissa on ollut haittaohjelmia ja muita ongelmia. Ts. virustutkat antavat usein valhellisen turvallisuuden tunteen. Paras tietoturva istuu kuitenkin näppiksen ja tuolin selkänojan välissä.
Jos haluat OS X:n haittaohjelmia, ne on asennettava ihan itse pääkäyttäjän oikeuksilla. Itse olen käyttänyt Macceja n. 8 vuotta ilman mitään aktiivista virustutkaa ja myöskin ilman ongelmia. Pari vuotta sitten asensin Bitdefenderin jota olen käyttänyt satunnaisesti, turhalta tuntuu sekin ohjelma.
Olen myöskin törmännyt Macceihin joissa on ollut jokin virustutka, F-Secure tms. Näissä on esiintynyt hidastelua ja suurta prosessorikuormaa. Virustutkien koodaus Mac-ympäristöön lienee yhtä surkeaa kuin mokkula-ajurien.
Jos haluat OS X:n haittaohjelmia, ne on asennettava ihan itse pääkäyttäjän oikeuksilla. Itse olen käyttänyt Macceja n. 8 vuotta ilman mitään aktiivista virustutkaa ja myöskin ilman ongelmia. Pari vuotta sitten asensin Bitdefenderin jota olen käyttänyt satunnaisesti, turhalta tuntuu sekin ohjelma.
Olen myöskin törmännyt Macceihin joissa on ollut jokin virustutka, F-Secure tms. Näissä on esiintynyt hidastelua ja suurta prosessorikuormaa. Virustutkien koodaus Mac-ympäristöön lienee yhtä surkeaa kuin mokkula-ajurien.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Ok, kiitos vastauksista! Itsekin olen töissä käyttänyt Macceja yli 10 vuotta ilman mitään virusongelmia, siksikin uskon kyllä teitä. Asiasta täytyy siis keskustella vakavasti vielä täällä kotona ja sitten hankkiutua koko riesasta eroon.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka