Terve,
Rakas lapseni alkoi oireilemaan tänään ja hävitti toisen 512mb:n muistikalikkansa,
ajoin sitten Apple Hardware Testin, joka sylkäisi ulos seuraavanlaista virhettä:
POST/0/2048 SODIMM/J25 LOWER
Pikaisen näppituntuman ja muistikampojen paikkojen vaihtelun jälkeen valkeni, että
vika ei näemmä olekkaan muisteissa, vaan itse emolevyllä olevassa muistipankissa.
Eli kone olisi lähetettävä applen huoltoon, mutta kas, sekös on varsin nihkeä vaihtoehto, masiina
kun on hankittu suoraan applestoresta ja epäilen, ettei se ihan sieltä parissa päivässä tule takaisin?
Töitäkin pitäisi tehdä. Onko jollain teillä kokemuksia vastaavanlaisesta tapauksesta, tai mitä tekisitte
tilanteessani? Koitin tuota Applen huollon numeroa löytää sivuilta, mutta puusilmänä sellaista ei ainakaan
heti hyppinyt silmille.
AppleCarea ei ole, kone ostettu n. 4kk sitten. Voi tätä hajotusta.
Muistipankki rikki uudehkossa Powerbookissa, mihin huoltoon?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Muistipankki rikki uudehkossa Powerbookissa, mihin huoltoon?
Viesti Kirjoittaja Planet V »
Powerbook G4, Macbook (2006), Macbook Pro (2008), Macbook Pro (2011), iPhone 4.
-
Re: Muistipankki rikki uudehkossa Powerbookissa, mihin huolt
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Ota yhteyttä MacHuoltoon --> http://www.machuolto.fi/.
Applen "jälleenmyyjien paikantimen" avulla voi etsiä muita huoltopaikkoja.
Applen "jälleenmyyjien paikantimen" avulla voi etsiä muita huoltopaikkoja.
-
Ilmeisesti machuolto tekee tuon korjauksen maksua vastaan? Ts. Homma ei ilmeisesti toimi niin, että ilmoitan
heille, että tässä powerbook, takuuta jäljellä, muistipankki rikki, korjatkaa ilmaiseksi?
Tarkoitus olisi kyllä saada tuo ihan takuun piiriin,
sillä ei huvittaisi maksaa uudesta emolevystä 500-1000 euroa.
heille, että tässä powerbook, takuuta jäljellä, muistipankki rikki, korjatkaa ilmaiseksi?
-
AppleCare ainakin ohjasi mut hoitamaan takuukorjaukset MacHuollon kautta, kun sinne soittelin G5:n virtalähdeongelmista. Eli luultavasti ottavat koneen tutkittavaksi ja jos huolto kuuluu takuun piiriin niin huoltavat sen (tai lähettävät eteenpäin) ja viulut maksaa Apple. Näin ainakin mulle sanottiin - sekä Applelta, että MacHuollosta. Soittele sinne ja kysy... ovat ihan mukavia ihmisiä, vaikka nettisivulla olevat kuvat onkin aika pahan näköisiä.Ilmeisesti machuolto tekee tuon korjauksen maksua vastaan? Ts. Homma ei ilmeisesti toimi niin, että ilmoitan heille, että tässä powerbook, takuuta jäljellä, muistipankki rikki, korjatkaa ilmaiseksi?

Toinen, siinä vieressä oleva, valtuutettu takuuhuolto on sitten tuo Officeline Mac&Carry. Huoltavat kyllä muitakin kuin sieltä ostettuja koneita.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Mulla oli iBook juuri 3 viikkoa huollossa ja mitä tehtiin. Tyhjennettiin levy ja laitettiin käyttis. Hintaa kertyi lähes 100 euroa.
Itse yritin asentaa järjestelmää uudelleen, mutta kone ei löytänyt kiintolevyä, joten oletin siinä olevan häikkää. Mutta ei siinä sitten ollutkaan ja pääsin itse maksumieheksi. Siis laitteisto vika se ei niin sanotusti ollut, mutta en olisi sitä voinut itse mitenkään korjata. Sapettaa! Eikä AppleCaresta ollut mitään hyötyä. Oli viimeinen kone johon sen ostin, ei kuitenkaan välttämättä viimeinen Apple..
En tiedä olisiko mun pitänyt vaan ostaa DiskWarriori ja tehdä itse homma. Plus, että olisin ostanut FW-kiintolevyn johon olisin sitä ennen pelastanut tavarat...
Itse yritin asentaa järjestelmää uudelleen, mutta kone ei löytänyt kiintolevyä, joten oletin siinä olevan häikkää. Mutta ei siinä sitten ollutkaan ja pääsin itse maksumieheksi. Siis laitteisto vika se ei niin sanotusti ollut, mutta en olisi sitä voinut itse mitenkään korjata. Sapettaa! Eikä AppleCaresta ollut mitään hyötyä. Oli viimeinen kone johon sen ostin, ei kuitenkaan välttämättä viimeinen Apple..
En tiedä olisiko mun pitänyt vaan ostaa DiskWarriori ja tehdä itse homma. Plus, että olisin ostanut FW-kiintolevyn johon olisin sitä ennen pelastanut tavarat...
-
Kiitoksia neuvoista, täytyypä huomenna pistellä soitellen!
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Niinpä... =8Omukavia ihmisiä, vaikka nettisivulla olevat kuvat onkin aika pahan näköisiä.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Itselläni on hyviä kokemuksia Officelinen huollosta tuollaisessa kovon hajoamistapauksessa. Selittelivät mulle puhelimessa mitä kannattaa tehdä ja vasta kun ei nuo levynkorjaussoftat enää menneet läpi kehottivat tuomaan huoltoon. No levy oli fyysisesti rikki ja 50 euron korvauksella vaihtoivat (toimittamani) uuden levyn koneen sisälle ja siirsivät kaiken datan sinne tuolta rikkoutuneelta (***) ... edelleen ihmettelen, että millä keinolla kun kaikki data oli korruptoitunutta kun yritin siirtä tarkeimmät ZIPille CD:ltä boottaamalla... en tiedä onko meno muuttunut vuosituhannen vaihteesta, mutta itselläni jäi ainakin hyvä maku suuhun tuosta. 
***Takuu oli umpeutunut muuten paria viikkoa aiemmin ja köyhälle opiskelijalle tuo oli aika kova paukku - mm. palauttamattomien suuritöisten harkkatöiden ainoat kopiot oli tuolla levyllä. Meinas itku päästä kun käynnistäessä ei iloista Mac-naamaa tullutkaan ja koneen CD:ltä bootatessa ei kovalevyltä saanut mitään ulos.

***Takuu oli umpeutunut muuten paria viikkoa aiemmin ja köyhälle opiskelijalle tuo oli aika kova paukku - mm. palauttamattomien suuritöisten harkkatöiden ainoat kopiot oli tuolla levyllä. Meinas itku päästä kun käynnistäessä ei iloista Mac-naamaa tullutkaan ja koneen CD:ltä bootatessa ei kovalevyltä saanut mitään ulos.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Itse soitin OL:ään ja kysyin mitä tehdä. Sovittiin, että jos ei järjestelmää saa itse asennettua, niin kovo todennäköisesti sökö. Noh eipä asentamisesta tullut mitään, kun ei kovoa edes löytynyt. No vein koneen huoltoon. Sanoivat että soita viikonpäästä. Noh soitin. Ei mitään. Soitin uudestaan viikon päästä. Ei vieläkään. Sitten siitä viikonpäästä joku soitti ja sanoi, että eihän siinä mitään HW vikaa ole. Tyhjensi levyn ja pisti laskun. Vähän sapetti.... Tästä edes soitan suoraan Huolto osioon. Liikkeestä ei näemmä kannata kysellä. Eli Helsinkiin vaan soitto samantein. (tai sitten AppleCareen), jossa joku paikallinen suomenkielinen opiskelija vastaa puhelimeen. Hyvällä tuurilla hän on joskus käyttänyt Macintoshia. (Anteeksi kaikki Applen Caren puhelintyöntekijät)
Mulla vaan on tämmöisiä huonoja kokemuksia.
Oikeasti, jos soitan huoltoon, niin oletan sieltä jotain muuta apua kuin.
"Oletteko aivan varma, että kovalevylle on asennettu järjestelmä"
"Onko johto pistorasiassa"
"Onko hiiren johto koneessa kiini"
Paras neuvo jonka olen saanut joskus 1999 tai 2000 oli kun joku naishenkilö sanoi (siis suomeksi, ei ole kysymys huonosta kielipäästäni:) ): Voit aivan huoletta alustaa koko kovalevyn. Siirrä vain tärkeät asiasi työpöydälle. Alustaja jättää ne pyyhkimättä. VOI ETTÄ mikä sotku siitä olisi tullutkaan, jos näin olisin toiminut... Huh huh.. Taisi muuten olla iMacin kovo, josta läytyi jotain tuntemattomia partitioita sitten Nortonilla. Noh kovo meni takuuvaihtoon...
Tulipa taas vuodatettua...

Oikeasti, jos soitan huoltoon, niin oletan sieltä jotain muuta apua kuin.
Paras neuvo jonka olen saanut joskus 1999 tai 2000 oli kun joku naishenkilö sanoi (siis suomeksi, ei ole kysymys huonosta kielipäästäni:) ): Voit aivan huoletta alustaa koko kovalevyn. Siirrä vain tärkeät asiasi työpöydälle. Alustaja jättää ne pyyhkimättä. VOI ETTÄ mikä sotku siitä olisi tullutkaan, jos näin olisin toiminut... Huh huh.. Taisi muuten olla iMacin kovo, josta läytyi jotain tuntemattomia partitioita sitten Nortonilla. Noh kovo meni takuuvaihtoon...
Tulipa taas vuodatettua...
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Jos koneessa on takuu, sinun ei tarvitse soittaa Applecareen. Riittää kun otat yhteyttä lähimpään valtuutettuun huoltoon ja toimitat koneen huollettavaksi. Mukaan saatat tarvita takuutodistuksen eli laskun PowerBookista. Huolto hoitaa puolestasi muun byrokratian Applen kanssa.
Jälleenmyyjistä vain vähemmistöllä on myös huolto. Tuolla jo mainitulla Resource Locatorilla ne kuitenkin löytyvät.
Koska kyseessä pn PowerBook, on siinä kansainvälinen takuu eli periaatteessa voit kiikuttaa koneen lähimpään huoltoon oletpa sitten missä päin maailmaa tahansa ilman sen kummempia selittelyitä ja yhteydenottoja AppleCareen.
Jälleenmyyjistä vain vähemmistöllä on myös huolto. Tuolla jo mainitulla Resource Locatorilla ne kuitenkin löytyvät.
Koska kyseessä pn PowerBook, on siinä kansainvälinen takuu eli periaatteessa voit kiikuttaa koneen lähimpään huoltoon oletpa sitten missä päin maailmaa tahansa ilman sen kummempia selittelyitä ja yhteydenottoja AppleCareen.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Luettelit juuri liudan yleisiä vikoja. Mistä epäilet sen AppleCaren henkilön tietävän ettet juuri sinä ole yksi niistä tumpeloista joka ei erota tietokonetta näytöstä saati sähköjohtoa modeemin kaapelista? Puhelintuen on lähdettävä liikkeelle siitä huonoimmasta olettamuksesta. Useimmat tukikeskukset noudattavat myös tiettyjä prosesseja ongelman selvittämisessä. Mikäli työntekijä on normaalilla älyllä varustettu, ei hän tuosta poikkea ja kerjää verta nenästään.Oikeasti, jos soitan huoltoon, niin oletan sieltä jotain muuta apua kuin.
Henkilökunta ei muuten ole mitään paikallisia opiskelijoita vaikka nuorta onkin. Työ on kokopäiväistä. Henkilökunnassa on aina joukossa helmiä ja vähemmän helmiä, kuten missä tahansa yhteisössä. Tuossa Applen porukassakin on mukana työntekijöitä, jotka tietävät Macista enemmän kuin koko Hopeisen Omenan aktiiviporukka yhteensä. Vastaavasti on myös tulokkaita jotka vasta opettelevat.
Jos joku tuntee olevansa vallan erinomainen puhelinneuvonnassa niin ei muuta kuin töihin AppleCareen, siellä lienee jatkuvasti paikkoja avoinna. Paikkoja voi tutkailla mm. jobs.apple.com:n kautta. Senior Customer Care Supervisor paikka näyttäisi olevan Corkisssa avoinna, loistava tilaisuus muokata tuki mieluisammaksi?
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja jannehh »
Tuota virtajohtojen ja muiden liittimien paikallaan oloa kannattaa opetella itsekin aina kysymään, itseltään ja muilta. Useimmissa tapauksissa ne tietenkin ovat paikallaan, mutta sitten kun tulee se ensimmäinen kerta, että vika löytyykin sillä tavalla, niin se kyllä maksaa vaivan. Parikin kertaa on tullut jonkun toimiston koneen kanssa värkättyä ihan turhaan pitkän aikaa ja soiteltua viisaammille...
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka