Skannaus työpöydälle/kansioon
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
Skannaus työpöydälle/kansioon
Loppuu taas osaaminen, joten josko saisin jelppiä..?
Tuli ostettua tuollainen Xerox WorkCentre 6515DNI -monitoimitulostin, joka tekee melkein mitä vaan - paistaa pullat, käy kaupassa jne. Liitin laitteen kodin ethernet-verkkoon. Laitteen pitäisi osata skannata työpöydälle tai määriteltyyn kansioon – niin macOS kuin Windows -ympäristössä. Minä vain ei saa määriteltyä oikeita asetuksia, että homma pelittäisi.
Tämän olen tehnyt:
- luonut MBP:lle uuden julkisen kansion "Scan"
- määritellyt sille tiedostonjaon (käyttäjätunnuksella kaikki oikeudet, muutoin pudotuskansio)
- tiedostonjaon lisäasetuksista valinnut SMB sekä AFP (kokeillut myös ilman AFP:tä)
- luonut tulostimen asetuksiin "osoitteen", johon asettanut portiksi macOS:in tiedostonjaossa näkyvän IP-osoitteen ja kohteeksi "Scan"
- määritellyt kirjautumisnimen ja salasanan (kokeillut myös ilman)
- tarkastanut tulostimen näytöltä kohdeosoitteen, joka on MBP:n IP/Scan
Ei vain ala toimimaan. Tulostin ei edes löydä SMB:llä MBP:tä. Laitteet varmuudella samassa lähiverkossa, vaikka tulostin onkin ethernetillä ja kone WiFillä. Onko jokin reitittimen asetuksissa nyt ongelman aiheuttajana? Vai mikä? Sormi on taas kerran suussa - syvällä... Niin, käyttiksenä Sierra (juu, tiedetään, olisi hyvä päivittää).
Tässä ohje miten tuo tehdään Windows-ympäristössä: https://www.youtube.com/watch?v=tQswX9unvsw
Xeroxissa on myös "Skannaus työpöydälle" -toiminto, jonka toiminta perustuu ilmeisesti WSD:hen.
P.S. Olen taistellut saman ongelman kanssa aiemminkin, silloin vain eri merkkinen ja ikäinen laite.
Tuli ostettua tuollainen Xerox WorkCentre 6515DNI -monitoimitulostin, joka tekee melkein mitä vaan - paistaa pullat, käy kaupassa jne. Liitin laitteen kodin ethernet-verkkoon. Laitteen pitäisi osata skannata työpöydälle tai määriteltyyn kansioon – niin macOS kuin Windows -ympäristössä. Minä vain ei saa määriteltyä oikeita asetuksia, että homma pelittäisi.
Tämän olen tehnyt:
- luonut MBP:lle uuden julkisen kansion "Scan"
- määritellyt sille tiedostonjaon (käyttäjätunnuksella kaikki oikeudet, muutoin pudotuskansio)
- tiedostonjaon lisäasetuksista valinnut SMB sekä AFP (kokeillut myös ilman AFP:tä)
- luonut tulostimen asetuksiin "osoitteen", johon asettanut portiksi macOS:in tiedostonjaossa näkyvän IP-osoitteen ja kohteeksi "Scan"
- määritellyt kirjautumisnimen ja salasanan (kokeillut myös ilman)
- tarkastanut tulostimen näytöltä kohdeosoitteen, joka on MBP:n IP/Scan
Ei vain ala toimimaan. Tulostin ei edes löydä SMB:llä MBP:tä. Laitteet varmuudella samassa lähiverkossa, vaikka tulostin onkin ethernetillä ja kone WiFillä. Onko jokin reitittimen asetuksissa nyt ongelman aiheuttajana? Vai mikä? Sormi on taas kerran suussa - syvällä... Niin, käyttiksenä Sierra (juu, tiedetään, olisi hyvä päivittää).
Tässä ohje miten tuo tehdään Windows-ympäristössä: https://www.youtube.com/watch?v=tQswX9unvsw
Xeroxissa on myös "Skannaus työpöydälle" -toiminto, jonka toiminta perustuu ilmeisesti WSD:hen.
P.S. Olen taistellut saman ongelman kanssa aiemminkin, silloin vain eri merkkinen ja ikäinen laite.
Viimeksi muokannut Jasca, 12.5.2020 klo 14.18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
On sama gateway. Ja MBP löytää tulostimen eli tieto liikkuu siihen suuntaan ongelmitta.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Pitäiskö osoitteen olla pidempi eli Jotain käyttäjät/käyttäjä/desktop/Scan tyylistä?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Sama aliverkko? WiFi voi joskus tarjota muuta kuin kiinteä... 10... vs. 192... Molemmat laitteet pitää olla saman aliverkon sisällä. Tarkista myös verkkoasetuksista tuo koneen ip...
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Kokeilin muuttaa kohdeosoitteen polun "pitkäksi / täydelliseksi" ... ei vaikutusta. Tulostimen näytöllä näkyväsä kohdeosoitteessa kautta -merkeistä osa oikein- (/) ja osa jostain syystä väärinpäin (\). Onkohan tällä merkitystä?
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Sama aliverkko, eli niin MBP kuin tulostin saa reittimen DHCP-palvelimelta samanalkuisen IP-osoitteen. Tarkistin myös reitittimen asetuksista, niin MBP:n IP on se mitä olen tulostimen asetuksiin takonut.egoste kirjoitti:Sama aliverkko? WiFi voi joskus tarjota muuta kuin kiinteä... 10... vs. 192... Molemmat laitteet pitää olla saman aliverkon sisällä. Tarkista myös verkkoasetuksista tuo koneen ip...
Viimeksi muokannut Jasca, 12.5.2020 klo 14.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Joku perustavaa laatua oleva kämmi mulla tossa todennäköisesti on. Jos joku, joka oikeasti tietää miten tuo homma pitäisi tehdä, tekisi mulle tähän vaihe-vaiheelta ohjeen..?
EDIT: Kokeilin vielä muuttaa jaetun kansion oikeuksia (=> luku ja kirjoitus) ... ei auttanut.
EDIT: Kokeilin vielä muuttaa jaetun kansion oikeuksia (=> luku ja kirjoitus) ... ei auttanut.
Viimeksi muokannut Jasca, 12.5.2020 klo 14.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Mikäs se polku siinä skannerissa on. Noilla / \ on merkitystä.Jasca kirjoitti:Kokeilin muuttaa kohdeosoitteen polun "pitkäksi / täydelliseksi" ... ei vaikutusta. Tulostimen näytöllä näkyväsä kohdeosoitteessa kautta -merkeistä osa oikein- (/) ja osa jostain syystä väärinpäin (\). Onkohan tällä merkitystä?
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
No mutta..! Nyt toimii! Ja perustavaa laatua oleva ongelmana se oli... Väärä käyttäjätunnus tulostimen asetuksissa!
Nyt vain olen hieman pihalla, miksi macOS:n jakoasetuksissa näkyvä käyttäjätunnus ei pelitä, vaan pitää käyttää toista? Ja miksi edes on kaksi käyttäjätunnusta? Vai onko?
P.S. Anteeksi egoste, lähti sulle vahingossa viestinä tämä...
Nyt vain olen hieman pihalla, miksi macOS:n jakoasetuksissa näkyvä käyttäjätunnus ei pelitä, vaan pitää käyttää toista? Ja miksi edes on kaksi käyttäjätunnusta? Vai onko?
P.S. Anteeksi egoste, lähti sulle vahingossa viestinä tämä...
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Eli siltä varalta, että joku muukin ostaa samaisen tai vastaavan Xerox-härvelin, niin näin sain sen skannauksen kansioon toimimaan:
- loin työaseman macOS:issa Julkinen (Public) -kansioon uuden kansion (Scan)
- Järjestelmäasetuksissa menin kohtaan Jako ja valitsin sieltä tiedostonjaon aktiiviseksi
- sitten lisäsin luomani Scan -kansion jaettuihin kansioihin
- Valinnat -kohdan alta varmistin, että SMB-jako on aktivoituna
- tulostimen asetuksiin kirjauduin admin-tunnuksilla
- Osoitteisto -kohtaan loin uuden osoitteen (Scan to MBP), jonka määrittelin SMB-osoitteeksi
- uuden osoitteen asetuksiin määritin IP-osoitteeksi työaseman IP:n, jaetuksi kohteeksi Scan -kansion, tiedostopolkua en määritellyt lainkaan (siihen tulisi tarvittaessa MacFinnin esille nostama pidempi polku tyyliin käyttäjät/käyttäjä/desktop/public)
- sitten määrittelin vielä kirjautumisnimen (työaseman käyttäjätunnus) sekä salasana (työaseman salasana)
And that's it!
Vinkki: Kannattaa kirjautua tulostimelle työasemalta, asetuksien määrittäminen selvästi jouhevampaa koneelta kuin tulostimen kosketusnäytöltä.
Vinkki: Xerox ei käyttöohjeissa kerro WorkCentre 6515:n admin-salasanaa, mutta se on valmistusajankohdasta riippuen joko 1111 tai laitteen sarjanumero. Omalla kohdallani sain laitteen jopa jumiin kun syötin liian monta kertaa (epätoivoisesti) 1111, uudelleenkäynnistys auttoi.
P.S. Ja taas säheltäessä egosteelle viestinä
- loin työaseman macOS:issa Julkinen (Public) -kansioon uuden kansion (Scan)
- Järjestelmäasetuksissa menin kohtaan Jako ja valitsin sieltä tiedostonjaon aktiiviseksi
- sitten lisäsin luomani Scan -kansion jaettuihin kansioihin
- Valinnat -kohdan alta varmistin, että SMB-jako on aktivoituna
- tulostimen asetuksiin kirjauduin admin-tunnuksilla
- Osoitteisto -kohtaan loin uuden osoitteen (Scan to MBP), jonka määrittelin SMB-osoitteeksi
- uuden osoitteen asetuksiin määritin IP-osoitteeksi työaseman IP:n, jaetuksi kohteeksi Scan -kansion, tiedostopolkua en määritellyt lainkaan (siihen tulisi tarvittaessa MacFinnin esille nostama pidempi polku tyyliin käyttäjät/käyttäjä/desktop/public)
- sitten määrittelin vielä kirjautumisnimen (työaseman käyttäjätunnus) sekä salasana (työaseman salasana)
And that's it!
Vinkki: Kannattaa kirjautua tulostimelle työasemalta, asetuksien määrittäminen selvästi jouhevampaa koneelta kuin tulostimen kosketusnäytöltä.
Vinkki: Xerox ei käyttöohjeissa kerro WorkCentre 6515:n admin-salasanaa, mutta se on valmistusajankohdasta riippuen joko 1111 tai laitteen sarjanumero. Omalla kohdallani sain laitteen jopa jumiin kun syötin liian monta kertaa (epätoivoisesti) 1111, uudelleenkäynnistys auttoi.
P.S. Ja taas säheltäessä egosteelle viestinä
Viimeksi muokannut Jasca, 12.5.2020 klo 17.14. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Ei mikään ihan helppo käyttöönotto.. itse kuvitellut ostavani seuraavaksi monitoimilaitteen, joka osaisi skannata suoraan dropbox kansiooni ja toivoisin sen onnistuvan niinkin helposti kuin syöttämällä tulostimen asetuksiin dropbox tunnuksen ja salasanan. Olisiko tässä laitteessa samaa ominaisuutta?
Noin toteutettuna tiedosto olisi saman tien käytettävissä kaikilla laitteilla. Toki jos työpöydälle skannaa, niin taitaa mennä icloud pilveen aika helposti niinkin.
Noin toteutettuna tiedosto olisi saman tien käytettävissä kaikilla laitteilla. Toki jos työpöydälle skannaa, niin taitaa mennä icloud pilveen aika helposti niinkin.
Viimeksi muokannut jt.syrja, 12.5.2020 klo 18.30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Taitaisi tarvita Xerox ConnectKey -laajennuksen, mitä ei ilmeisesti tuohon malliin saa - ihan varma en kyllä ole. Mutta ainakin Google Driveen saa siten, että määrittää yllä kertomallani tavalla työaseman Google Drive -kansion jaetuksi ja skannauksen kohdekansioksi. Vai olisiko jollakulla muulla parempi neuvo?jt.syrja kirjoitti:Ei mikään ihan helppo käyttöönotto.. itse kuvitellut ostavani seuraavaksi monitoimilaitteen, joka osaisi skannata suoraan dropbox kansiooni ja toivoisin sen onnistuvan niinkin helposti kuin syöttämällä tulostimen asetuksiin dropbox tunnuksen ja salasanan. Olisiko tässä laitteessa samaa ominaisuutta?
EDIT: Tutkin vielä asiaa, ja kyllä se siltä näyttää, että tuo osaa skannata esimerkiksi työpaikan serverillä olevaan käyttäjän omaan kansioon (LDAP), mutta ei pilveen. Xeroxilla on malleja, joissa on tuo mainitsemani ConnectKey, joka mahdollistaa mm. skannaamisen pilveen. Esimerkiksi Xerox VersaLink C405 ... joka maksaa edullisimmillaan noin 400 euroa ja tuosta aparaatista näyttäisi saavan tällä hetkellä vielä cashbackia 150 euroa. Jos kiinnostuit, tsekkaa tulostimen speksit tarkkaan läpi, ei esim. pärjää tulostustarkkuudessa tuolle WorkCentre 6515:lle.
Viimeksi muokannut Jasca, 13.5.2020 klo 8.45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Applen oma Kuvansiirtäjäkin toimii useimpien laitteiden kanssa skannausohjelmana ilman erillistä ajuria. Esimerkkinä tuo Xerox WorkCentre 6515. VueScan tosin taitaa olla hieman monipuolisempi.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Änkeröinen vänkeröinen sentään... Vaihdoin tulostimen verkkokytkennän langallisesta langattomaan. Tulostaminen toimii hienosti, mutta skannaus ei. Olen yrittänyt (taas kerran) kaikki poppakonstit, mutta en ole löytänyt ratkaisua ongelmaan.
Ethernet: tulostaminen ja skannaaminen toimii, kun skannattu tiedosto lähetetään kansioon "Scan"
WiFi: tulostaminen toimii, mutta skannaus ei, kun skannattu tiedosto lähetetään kansioon "Scan"
WiFi: skannaaminen toimii, jos käyttää esim. Esikatselu -sovellusta (Tuo kohteesta...)
MBP:n IP on entisellään (reitittimellä määriteltynä kiinteä IP), eikä mikään muukaan ole muuttunut - paitsi tuo tulostimen liitäntä verkkoon (wired -> wireless). Kokeilin kytkeä tulostimen uudelleen ethernet-piuhalla, ja niin vain alkoi toimimaan. Eli ongelma on jollain tapaa WiFi-kytkennässä. Reitittimenä TP-Link Deco M4.
Osaako joku kertoa mitä tehdä?
Tässä aiheesta pienimuotoista keskustelua: https://forum.support.xerox.com/t5/Copy ... d-p/208381
Ethernet: tulostaminen ja skannaaminen toimii, kun skannattu tiedosto lähetetään kansioon "Scan"
WiFi: tulostaminen toimii, mutta skannaus ei, kun skannattu tiedosto lähetetään kansioon "Scan"
WiFi: skannaaminen toimii, jos käyttää esim. Esikatselu -sovellusta (Tuo kohteesta...)
MBP:n IP on entisellään (reitittimellä määriteltynä kiinteä IP), eikä mikään muukaan ole muuttunut - paitsi tuo tulostimen liitäntä verkkoon (wired -> wireless). Kokeilin kytkeä tulostimen uudelleen ethernet-piuhalla, ja niin vain alkoi toimimaan. Eli ongelma on jollain tapaa WiFi-kytkennässä. Reitittimenä TP-Link Deco M4.
Osaako joku kertoa mitä tehdä?
Tässä aiheesta pienimuotoista keskustelua: https://forum.support.xerox.com/t5/Copy ... d-p/208381
Viimeksi muokannut Jasca, 28.12.2020 klo 20.26. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
- kaulahuivi
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.5.2006 klo 16.49
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Onko tulostimesi Applen AirPrint mallia? Wifi toimii, jos kerran Esikatselu tuo kuvat oikein.
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Jos Skannerin/tulostimen WiFi ei tue SMB protokollaa? Eikös se sillä ollut jaettu tuo sinun Scan hakemisto? Kokeile jotain muuta jakoa tai sitten vaan Esikatselulla ja koneesta päin.
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Kyllä, AirPrint -tuki löytyy aparaatista. Ja tulostaminen onnistuu WiFin kauttakin ongelmitta. Ongelma on siis skannauksessa.kaulahuivi kirjoitti:Onko tulostimesi Applen AirPrint mallia? Wifi toimii, jos kerran Esikatselu tuo kuvat oikein.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Alla olevan linkin perusteella SMB-tuki myös WiFille pitäisi olla, eikö vain? Linkin ohjeissa mainittavaa priorisointia en ole vielä kokeillut, kun en löytänyt sitä Xeroxin asetuksista.egoste kirjoitti:Jos Skannerin/tulostimen WiFi ei tue SMB protokollaa? Eikös se sillä ollut jaettu tuo sinun Scan hakemisto? Kokeile jotain muuta jakoa tai sitten vaan Esikatselulla ja koneesta päin.
https://www.support.xerox.com/en-us/art ... ET8qrBEQO7
EDIT: No siitähän se oli kiinni, tuosta käytettävän verkon priorisoinnista. Oli oletuksena "Network", mutta kun muutti muotoon "WiFi", alkoi skannauskin toimimaan. Problem solved!
Viimeksi muokannut Jasca, 29.12.2020 klo 8.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Re: Skannaus työpöydälle/kansioon
Problem solved! Poistin horinani, koska vika oli puhtaasti allekirjoittaneessa; syötin toistuvasti virheellistä salasanaa tulostimelle. Tuolla ylempänä kertomani ohje on täysin toimiva - sillä tarkennuksella, että Montereyn kohdalla myös Windows-tiedostonjako pitää olla aktivoituna!
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit