Avasin Amazon Prime Videon ja kuva on sub-HD tasoa.
Macbookpro 16 2022v, HDMI kaapeli ja näyttö HDPC 2.2 yhteensopivat. Näyttö kiinni HDMI portin kautta, ei USB-C portin.
Olen repinyt vielä varmuudeksi kaiken USB porteista pois.
Netflix nähtävästi lähettää jotain kohtullisen kelvollista kuvaa vaikka oma laitteistoni ei täytä HDPC sopivuutta kai koska Amazonin videot täyttä kuraa. En tajua ollenkaan miksi ei täytä. Raivostuttavaa. Alla olevissa Amazonin ohjeissa mainitaan jopa ettei rinnakkaista internet aktiviteettia saisi olla! Hullua koska ainahan sitä on.
Onko tämä ikuinen taistelu ja ainoa keino on katsoa suoraan HDPC yhteensopivasta telkusta?
Amazonin ohjeita:
Ensure that you’re not using the same account on multiple devices - you can only stream the same title to two devices at a time.
Ensure that any external device is connected to your TV or display using an HDMI cable that is compatible with HDCP 1.4 (for HD content) or HDCP 2.2 (for UHD and/or HDR content).
Pause other Internet activity – especially if other devices are using the network at the same time.
Check your Internet connection. You may need to restart your connected device and/or router.
If you’re able to connect to the Internet on other devices, update your connect device’s DNS settings. Please check with your device’s manufacturer for further details.
Deactivate any VPN or proxy servers.
Ikuinen HDPC Hel-vetti?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ikuinen HDPC Hel-vetti?
Viesti Kirjoittaja Omenazorro »
-
Re: Ikuinen HDPC Hel-vetti
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Mulla on sellainen käsitys että jos hdcp ei toimi, niin noista palveluista ei saa mitään videosignaalia näkn eli ruutu olisi musta. Olisiko vika prime videon asetuksissa? Ne on joskus vaikea löytää ja ainakin kesällä mun uuteen ipadiin oli defaultisti arvottu huonoin mahdollinen kuvan laatu,
-
Re: Ikuinen HDPC Hel-vetti?
https://www.primevideo.com/ sivulla näkyy rataspyörä ja options. Siinä on video quality tasoilla good, better, best ja mulla valittuna best. Alla lukee "HD video unavailable, Why?". Sitä kun klikkaa tule ohje sivu mistä kopion osan edelliseen viestiini.
Mustaa ruutua ei tule vaan palvelut laskevat vain kuvan laatua mikä enemmän mikä vähemmän jos HDPC ei ole tuettuna. Olen kanssa lukenut tuosta mustasta ruudusta, mutta en ole sitä koskaan itse kohdannut missään videopalvelussa.
Koko HDPC on salatiedettä mistä ei saa selkeää vastausta, en ole löytänyt testaus-ohjelmaa edes jolla testata onko laitteisto nyt HDPC tasolla kokonaisuudessaan.
Ärsyttävää ostaa näyttö ja johdot HDPC yhteensopivina tämän asian takia, mutta sitten ohjeissa puhutaan jopa että muuta nettiliikenettä ei saisi olla. Tuntuu että koko standardi pitäisi uudistaa. Mutta ehkä suurin osa katsoo näitä telkusta suoraan jolloin ongelmaa ei ole ja ei ole syytä parantaa asioita.
Mustaa ruutua ei tule vaan palvelut laskevat vain kuvan laatua mikä enemmän mikä vähemmän jos HDPC ei ole tuettuna. Olen kanssa lukenut tuosta mustasta ruudusta, mutta en ole sitä koskaan itse kohdannut missään videopalvelussa.
Koko HDPC on salatiedettä mistä ei saa selkeää vastausta, en ole löytänyt testaus-ohjelmaa edes jolla testata onko laitteisto nyt HDPC tasolla kokonaisuudessaan.
Ärsyttävää ostaa näyttö ja johdot HDPC yhteensopivina tämän asian takia, mutta sitten ohjeissa puhutaan jopa että muuta nettiliikenettä ei saisi olla. Tuntuu että koko standardi pitäisi uudistaa. Mutta ehkä suurin osa katsoo näitä telkusta suoraan jolloin ongelmaa ei ole ja ei ole syytä parantaa asioita.
-
Re: Ikuinen HDPC Hel-vetti?
Kuva parani siedettäväksi, kun asensin Amazon Prime appin enkä kato selaimella. Mahtavaa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka